اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970710319759461

آشنایی با سنسورهای اشنایدر الکتریک

کد: 13970710319759461

https://goo.gl/gkmSD8

، اصفهان , (اخبار رسمی): سنسور تجهیزی است که کمیت‌های فیزیکی مانند تعداد، اندازه، دما، رنگ، فاصله، حجم، سرعت و غیره را به کمیت‌های الکتریکی آنالوگ یا دیجیتال تبدیل می‌کند تا بدین ترتیب نتایج به دست آمده از سنسورهای گوناگون توسط کنترل کننده‌های مختلف مانند PLC مورد بررسی قرار گیرند.

سنسورهای اشنایدر الکتریک
سنسور الکترومکانیکال کنترل فشار اشنایدر الکتریک

سنسور

سنسور تجهیزی است که کمیت‌های فیزیکی مانند تعداد، اندازه، دما، رنگ، فاصله، حجم، سرعت و غیره را به کمیت های الکتریکی آنالوگ یا دیجیتال تبدیل می‌کند تا بدین ترتیب نتایج به دست آمده از سنسورهای گوناگون توسط کنترل کننده‌های مختلف مانند PLC مورد بررسی قرار گیرند. سنسور اولین بخش از سیستم اندازه‌گیری است که مستقیماً با کمیت مورد نظر در ارتباط است و هر لحظه تغییرات حاصله در آن را اندازه گرفته و پاسخ مناسب را می‌دهد.

سنسورها جهت تبدیل عوامل فیزیکی مانند دما، فشار، نیرو، طول، زاویه چرخش، جریان و غیره به سیگنال‌هایی الکتریکی به کار برده می‌شوند و به همین منظور سنسورهای مختلفی که قابلیت تبدیل این عوامل را به جریان الکتریکی دارا است، ساخته شده‌اند. سنسورها می‌توانند به عنوان چشم‌های کنترل کننده یک سیستم مورد استفاده قرار گرفته و وظیفه مراقبت از فرآیند و اعلام خرابی و یا نقص یک سیستم را به عهده بگیرند.

سنسورها در دو نوع مختلف وجود دارند:

الف) سنسورها بدون تماس مکانیکی مانند سنسورهای نوری، حرارتی و غیره

ب) سنسور با تماس مکانیکی مانند کلید قطع و وصل، مبدل‌های فشاری و غیره

انواع خروجی‌های متداول سنسورها

در استفاده از سنسورها باید با انواع سیگنال‌های خروجی الکتریکی آشنا بود. می‌توان خروجی‌ها را در پنج ردیف مختلف دسته‌بندی کرد.

نوع A: سنسورهایی با ماهیت قطع و وصل خروجی یا همان سنسورهای دیجیتالی مانند سنسورهای مجاورتی، فشار، اندازه گیری سطح مایعات و غیره. این نوع سنسورها را عمدتاً می‌توان به طور مستقیم به دستگاه PLC متصل کرد. این عناصر دارای یک مکانیزم یا ساز و کار تنظیم بوده که متناظر با نیاز فرآیند تنظیم می‌شود. لذا خروجی حسگر تنها می‌تواند دو حالت صفر (به معنی قطع) و یا یک (به معنی وصل) باشد.

نوع B: سنسورهایی که سیگنال خروجی آنها به صورت پالسی هستند، مانند سنسورهای اندازه‌گیری میزان چرخش و یا طول و غیره. این نوع سنسورها اکثراً توسط یک مبدل قابل وصل به دستگاه PLC است. PLC باید دارای شمارنده نرم افزاری و سخت افزاری باشد.

نوع C: سنسورهایی که سیگنال خروجی آنها به صورت آنالوگ بوده ولی دارای بخش تقویت کننده و یا تبدیل کننده نیستند. این سیگنال‌ها خیلی ضعیف بوده (در حد میلی ولت) و قابل استفاده مستقیم در دستگاه‌های کنترل نیست، مانند سنسورهای پیزوالکتریک، سنسورهای اثر هال و یا ترموکوپل.

نوع D: سنسورهایی که سیگنال خروجی آنها به صورت آنالوگ بوده و واحد الکترونیک (تقویت کننده، تبدیل کننده) در خود سنسور تعبیه شده است. در این نوع سنسور خروجی‌ها را می‌توان به طور مستقیم جهت استفاده در دستگاه‌های کنترل به کار برد. محدوده خروجی این نوع از سیگنال‌ها عموماً به شرح زیر است:

0 … 10V

-5 … +5V

1 … 5V

0 … 20mA

-10 … +10mA

4 … 20mA

نوع E: سنسورهایی که سیگنال خروجی آنها مطابق با استانداردهای شبکه‌های صنعتی است.

(مانند RS-485، RS-422-SA، RS-232-C، Fieldbus، ASI و Profibus)

شرکت مهندسی الیکا الکتریک با اتکا به تجربه فنی و بازرگانی کارشناسان خود قادر خواهد بود در خصوص تأمین قطعات، مشاوره، طراحی و ارائه اطلاعات فنی و نحوه انتخاب و راه‌اندازی محصولات الکتریکال نیاز صنایع مختلف کشور را برطرف کند. علاقه‌مندان برای ارتباط با متخصصان این شرکت می‌توانند از طریق وب‌سایت elicaelectric.com اقدام کنند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی الیکا الکتریک

لزوم پیشرفت در کار صنعتی آگاهی از چگونگی یک انتخاب درست است. الیکا الکتریک پس از سال‌ها تلاش و تجربه در زمینۀ فروش و توزیع محصولات صنعتی، پاسخگوی نیاز مشتریان در خصوص مصرف قطعات و ارائۀ راهکارهای فنی است و از این رو می تواند مشاور خوبی برای انتخاب های صنعتی مشتریان باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته