اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970717320849461

کنتاکتور چهار پل اشنایدر الکتریک

کد: 13970717320849461

https://goo.gl/C895uR

، اصفهان , (اخبار رسمی): کنتاکتور یک سوئیچ الکتریکی کنترل شده است که برای سوئیچینگ مدار الکتریکی استفاده می شود. کنتاکتور معمولاً توسط یک مدار کنترل می شود، که سطح توان کمتری را نسبت به مدار سوئیچ دارد.

کنتاکتور چهار پل اشنایدر الکتریک
کنتاکتور 25 آمپر 4 پل 220 ولت AC اشنایدر الکتریک

   از کنتاکتورهای اشنایدر الکتریک در کنترل موتورهای الکتریکی، روشنایی، گرمایشی، بانک های خازنی و سایر بارهای الکتریکی استفاده می شود.

 کنتاکتور 25 آمپر چهار پل یا LC1D از سری محصولات TeSys اشنایدر با دو کنتاکت کمکی باز و بسته (1NO+1NC) است که توان تحمل جریان تا سطح 25 آمپر را دارد در کنتاکتور چهار پل امکان قطع جریان سه فاز و نول همزمان با همدیگر فراهم است. در برخی از سیستم های الکتریکی قطع جریان نول هنگام قطع جریان سه فاز الزامی است و سه فاز+نول همزمان باید با یک فرمان قطع شوند.

کنتاکتور چیست؟

کنتاکتور یک سوئیچ الکتریکی کنترل شده است که برای سوئیچینگ مدار الکتریکی استفاده می شود. کنتاکتور معمولاً توسط یک مدار کنترل می شود، که سطح توان کمتری را نسبت به مدار سوئیچ دارد. کنتاکتور نسبت به رله میزان بار جریانی بیشتری را تحمل می کند. در واقع رله ها توان کمتری را تحمل می کنند بر خلاف رله ها، کنتاکتورها برای کنترل و سرکوب قوس تولید شده در هنگام قطع جریان های سنگین طراحی شده اند.

کنتاکتور در مدل و ظرفیت توانی مختلفی تولید می شود. برخلاف کلید اتوماتیک، کنتاکتور برای قطع جریان اتصال کوتاه یا (short circuit) طراحی نشده است.

از کنتاکتورها در کنترل موتورهای الکتریکی، روشنایی، گرمایش، بانک های خازنی، تبخیرکننده های حرارتی و سایر بارهای الکتریکی استفاده می شود.

اجزاء کنتاکتور

یک کنتاکتور دارای سه بخش است:

1) کنتاکت ها؛ بخش انتقال دهندۀ جریان در کنتاکتور هستند، که شامل: کنتاکت های قدرت، کنتاکت های کمکی و فنرهای کنتاکت است.

2) کویل؛ که نیروی محرکه ای را برای بستن کنتاکت ها ایجاد می کند.

3) محفظه؛ یک فریمی است که در آن کنتاکت ها و کویل قرار گرفته اند.

جنس محفظه معمولاً از مواد عایق مانند: باکالیت، پلی کاپرولاکتام  یا (Nylon 6) ، پلیمرهای گرماسخت یا ترموست ساخته شده اند. که برای محافظت و عایق بندی کنتاکت ها و ایجاد حفاظت در هنگام لمس کردن کاربر طراحی شده اند.

در خصوص جنس بدنۀ کنتاکتور ها در ذیل به اختصار توضیح داده شده است:

پلی کاپرولاکتام  یا (Nylon 6) نوعی از پلیمرها هستند که از زیر مجموعۀ پلیمرهای ترموپلاستیک نایلونی به حساب می آیند.

پلیمرهای گرماسخت یا ترموست: از دسته پلیمرهایی هستند که قابلیت و عملکرد تحمل بار را در درجه حرارت و فشار بالا دارند.

کنتاکتور اشنایدر دارای یک فریم بر روی محفظه است که با برداشتن آن می توان کنتاکت های کمکی را نصب کرد. این فریم برای محفاظت کنتاکتور در برابر گرد و خاک، چربی، انفجار و شرایط آب و هوایی خاص در نظر گرفته شده است.

 کاربرد کنتاکتور چهار پل:

علت استفاده از کنتاکتورهای چهار پل، این است که در برخی از موارد نول شبکه باید از نول مدار جدا باشد و نباید با یکدیگر تداخل پیدا کند. یعنی همزمان نول و سه فاز باید با همدیگر قطع گردند، مانند (یو پی اس) UPS ها که هنگام گرفتن فرمان باید نول مدار هم قطع گردد، و اگرنه (یو پی اس) UPS صدمه می بیند.

کاربرد دیگر کنتاکتورهای چهار پل، در ژنراتورهای سنکرون است که نول مدار ژنراتور باید از نول شبکه جدا باشد و همزمان هنگام دریافت فرمان قطع، نول مدار نیز باید قطع گردد.

شرکت مهندسی الیکا الکتریک با اتکا به تجربه‌ی فنی و بازرگانی کارشناسان خود قادر است در خصوص تأمین قطعات، مشاوره، طراحی و ارائه اطلاعات فنی و نحوه انتخاب و راه‌اندازی محصولات الکتریکال نیاز صنایع مختلف کشور را بر طرف کند. علاقه‌مندان برای ارتباط با متخصصان این شرکت می‌توانند از طریق وب‌سایت elicaelectric.com اقدام کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی الیکا الکتریک

لزوم پیشرفت در کار صنعتی آگاهی از چگونگی یک انتخاب درست است. الیکا الکتریک پس از سال‌ها تلاش و تجربه در زمینۀ فروش و توزیع محصولات صنعتی، پاسخگوی نیاز مشتریان در خصوص مصرف قطعات و ارائۀ راهکارهای فنی است و از این رو می تواند مشاور خوبی برای انتخاب های صنعتی مشتریان باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید