اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970821327299461

اصلاح ضریب توان به کمک فیلتر اکتیو موازی

کد: 13970821327299461

https://goo.gl/5SwZAr

، اصفهان , (اخبار رسمی): هزینه برق مصرفی در تعرفه‌های چند قسمتی، با نصب خازن در مدار کاهش می‌یابد.

اصلاح ضریب توان به کمک فیلتر اکتیو موازی
رگولاتور هوشمند 6 پله اشنایدر الکتریک

هزینۀ برق مصرفی در تعرفه های چند قسمتی، به وسیله نصب خازن در مدار کاهش می یابد.

هارمونیک‌ها، ولتاژ جریان سینوسی هستند که فرکانس آنها مضرب صحیحی از فرکانس نامی سیستم (50 هرتز) است. شکل موج‌های اعوجاج یافته می‌توانند به مولفه فرکانس اصلی و تعدادی هارمونیک تجزیه شود. در شبکه قدرت، اعوجاج‌ هارمونیکی به دلیل وجود مشخصه غیرخطی تجهیزات و بارها ایجاد می‌شود که امروز در شبکه‌ها به طور وسیعی استفاده می‌شوند.

اثرات مخرب هارمونیک‌ها

اثرات تعیین‌کننده و عمده هارمونیک‌ها عبارتند از:

- اختلالات مخابراتی

- نویز اضافی در موتور و دیگر وسایل

- عملکرد نامناسب وسایل کنترل کننده

- تلفات اضافی در خازن‌ها و ماشین‌های الکتریکی

- عملکرد نامناسب سیستم‌های تولید کننده سیگنال و رله‌های حفاظتی

برای رفع مشکل هارمونیک‌ها می‌توان از فیلترهای اکتیو استفاده کرد. فیلترهای اکتیو موازی نزدیک مصرف‌کننده و به صورت موازی با آن به شبکه وصل می‌شود. هدف اصلی از به کارگیری این وسیله، تزریق هارمونیک‌های جریان (برابر هارمونیک‌های جریان بار) به نقطه اتصال است. در این صورت جریان کشیده شده از منبع عاری از هارمونیک خواهد بود. یکی از کاربردهای فرعی فیلترهای اکتیو موازی جبران توان راکتیو است. به این صورت که علاوه بر تزریق جریان هارمونیکی، جریان راکتیو را نیز به نقطۀ اتصال تزریق می‌کنند و در واقع مشابه خازن، توان راکتیو جاری شده در شبکه کاهش می‌یابد.

ضریب توان اقتصادی

هزینه برق مصرفی در تعرفه‌های چند قسمتی، به وسیله نصب خازن در مدار که منجر به کاهش توان راکتیو می‌شود، انجام می‌شود. اما به جهت هزینه‌بر بودن نصب خازن لازم است به هزینه انرژی الکتریکی و هزینه نصب و راه‌اندازی خازن توجه شود و با توجه به این هزینه‌ها اقتصادی‌ترین ضریب توان تعیین شود. بدیهی است برای تعرفه‌های یک قسمتی، ضریب توان اقتصادی بی‌معنی است چرا که در این نوع تعرفه، هزینه انرژی راکتیو و جریمه پایین بودن ضریب توان اعمال نمی‌شود.

شرکت مهندسی الیکا الکتریک با اتکا به تجربه‌ی فنی و بازرگانی کارشناسان خود قادر است در خصوص تامین قطعات، مشاوره، طراحی و ارائه اطلاعات فنی و نحوه انتخاب و راه‌اندازی محصولات الکتریکال نیاز صنایع مختلف کشور را بر طرف کند. علاقه‌مندان برای ارتباط با متخصصان این شرکت می‌توانند از طریق وب‌سایت elicaelectric.com اقدام کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی الیکا الکتریک

لزوم پیشرفت در کار صنعتی آگاهی از چگونگی یک انتخاب درست است. الیکا الکتریک پس از سال‌ها تلاش و تجربه در زمینۀ فروش و توزیع محصولات صنعتی، پاسخگوی نیاز مشتریان در خصوص مصرف قطعات و ارائۀ راهکارهای فنی است و از این رو می تواند مشاور خوبی برای انتخاب های صنعتی مشتریان باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید