اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970826328449461

آشنایی با دستگاه‌های اندازه‌گیری الیکا الکتریک

کد: 13970826328449461

https://goo.gl/EgTBzB

، اصفهان , (اخبار رسمی): در این مقاله از شرکت الیکا الکتریک، توضیحاتی در خصوص دستگاه‌های اندازگیری شامل آمپرمتر، ولتمتر، کسینوس فی متر ارائه خواهد شد.

دستگاهای اندازه گیری
پاورمتر برای نمایش، اندازه گیری و ذخیره سازی پارامترهای اصلی انرژی استفاده می شود

آمپرمتر

آمپرمتر دستگاهی جهت اندازه‌گیری مقدار جریان موثر در مدار است که به صورت سری با مصرف‌کننده قرار می‌گیرد. آمپرمترها در دو نوع AC و DC در بازار موجود هستند.

در هنگام استفاده از آمپرمتر باید شدت جریان مدار بیش از حد جریان نامی یا جریان ماکزیمم آن نباشد. به عنوان مثال آمپرمتر صفر تا 10 امپر تنها جریان‌های در این محدوده را اندازه‌گیری می‌کند. گاهی اوقات جریان مصرف‌کننده بیشتر از این مقدار بوده که در این صورت می‌توان از چند روش، رنج آمپرمتر را توسعه داد که متداول‌ترین آن در ساختمان، استفاده از ترانس جریان یا اصطلاحاً CT است. در CT، اولیه ترانس از یک هادی یا شین و ثانویه آن از یک سیم پیچ تشکیل شده است. زمانی که جریان از هادی عبور کند یک میدان مغناطیسی (یک ولتاز القایی در دو سر سیم) در سیم پیچ ثانویه ایجاد می‌شود. با اتصال آمپرمتر به ثانویه CT، جریان القایی مذکور که مساوی و یا کمتر از جریان نامی آمپرمتر است از آن عبور می‌کند. از این‌رو، ترانسفورماتورهای جریان همراه با یک نسبت تبدیل یا ضریب تبدیل مانند یک ترانس جریان 100/5 بیان می‌شوند.

باید همواره توجه شود که در هنگام استفاده از ترانس جریان باید ضریب تبدیل در مقدار عددی خوانده شده از آمپرمتر لحاظ شود. لازم به ذکر است که در اکثر آمپرمترها ضریب CT برای دستگاه اندازه‌گیری تعریف شده است به طوری که عددی که آمپرمتر نشان می‌دهد در اصل مقدار واقعی جریان خواهد بود و دیگر نیازی به لحاظ کردن ضریب تبدیل نیست.

ولت متر

برای اندازه‌گیری ولتاژ مدار از ولت متر که به صورت موازی با آن قرار می‌گیرد، استفاده می‌شود. ولت متر مانند آمپرمتر در دو نوع AC و DC ساخته می‌شود.

کسینوس فی متر

اگر ضریب قدرت مدار کمتر از حد مجاز باشد، در قبوض برق بهایی به عنوان جریمه لحاظ می‌شود. لذا کنترل و اندازه‌گیری پارامتر الکتریکی مذکور cosᴓ متر انجام می‌شود.

مولتی متر

مولتی متر، دستگاهی است که چندین پارامتر الکتریکی از جمله: جریان هر فاز مدار، ولتاژ فازها نسبت به هم و نسبت به نول و در بعضی موارد فرکانس شبکه یا انرژی و توان را اندازه‌گیری می‌کند.

شرکت مهندسی الیکا الکتریک با اتکا به تجربه‌ی فنی و بازرگانی کارشناسان خود قادر است در خصوص تأمین قطعات، مشاوره، طراحی و ارائه اطلاعات فنی و نحوه انتخاب و راه‌اندازی محصولات الکتریکال نیاز صنایع مختلف کشور را بر طرف کند. علاقه‌مندان برای ارتباط با متخصصان این شرکت می‌توانند از طریق وب‌سایت elicaelectric.com اقدام کنند.       

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی الیکا الکتریک

لزوم پیشرفت در کار صنعتی آگاهی از چگونگی یک انتخاب درست است. الیکا الکتریک پس از سال‌ها تلاش و تجربه در زمینۀ فروش و توزیع محصولات صنعتی، پاسخگوی نیاز مشتریان در خصوص مصرف قطعات و ارائۀ راهکارهای فنی است و از این رو می تواند مشاور خوبی برای انتخاب های صنعتی مشتریان باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید