اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970827328728304

چه کسی با مشتری طرف خواهد شد؟

کد: 13970827328728304

https://goo.gl/rPG4CY

، تهران , (اخبار رسمی): بر مبنای ساختار جدیدی که در حال شکل‌گیری است بازیگران جدیدی به نام پرداخت‌یار به طور رسمی وارد حوزه تراکنش‌های مالی خواهند شد.

چه کسی با مشتری طرف خواهد شد؟
چه کسی با مشتری طرف خواهد شد؟

وضعیت نظام‌های پرداخت خرد در کشور در مسیر تحولاتی اساسی قرار دارد. اقدامات بانک مرکزی به عنوان سیاستگذار عمده برای تدوین و اجرای مقرارت و شیوه‌های فعالیت کارگزاران مختلف این حوزه که از سال‌جاری سرعت گرفته بازیگران جدید و طرح‌های نوینی را در معرض آزمون قرار خواهد داد.

از زمان شروع فعالیت‌های موسوم به بانکداری الکترونیک در کشور تا به امروز بانک‌ها نقش پررنگی در شکل‌دهی به زیست بوم تراکنش‌های مالی داشته‌اند. از ورود نخستین تجهیزات پرداخت امروزی تا معرفی و عرضه خدمات بانکی مبتنی بر کارت و تامین زیرساخت‌های پرداخت اینترنتی و برساختن و حمایت از کسب و کارهای نوپای این حوزه، بانک‌ها نه تنها یک بازیگر فعال بلکه عنصر تعیین کننده در شکل گیری ساختار و قوانین و روابط حاکم بر آن بوده‌اند. اما در چند سال اخیر روند سازماندهی فعالیت‌های متنوع بانکها در حوزه پرداخت، ایجاد شفافیت و سامانه‌های نظارت، تفکیک وظایف عملیاتی، و موارد مشابه سرعت و سامان یافته است. آخرین نمونه از این اقدامات ابلاغ دستورالعمل اجرایی پرداخت‌یاری و معرفی نخستین گروه از شرکت‌های پرداخت‌یار کشور است.

بر مبنای ساختار جدیدی که در حال شکل‌گیری است بازیگران جدیدی به نام پرداخت‌یار به طور رسمی وارد حوزه تراکنش‌های مالی خواهند شد. در حالیکه تا چند سال قبل بانک‌ها تامین‌کننده بستر عملیات، مجری ارائه خدمات به کسب و کارها و مشتریان، و متولی عملیات بانکی نیز بودند. سپس تلاش شد تا عملیات اجرایی مربوط به تراکنش‌ها و ارتباط با پذیرندگان در مسیر دیگری قرار گیرد و بانک‌ها وظایف اصلی و زیربنایی خود را دنبال کنند. اینک با حضور شرکت‌های پرداخت یار، این نوع عملیات نیز سامان مناسب‌تری خواهد یافت و بانک‌ها که همزمان تامین‌کننده زیرساخت و ارائه‌کننده خدمات به مشتریان خرد بودند جایگاه جذب مشتری و خدمات تراکنش‌های مالی را بر عهده شرکت‌های پرداخت‌یار خواهند گذاشت. به این ترتیب وظیفه تامین زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری همچنان بر دوش بانک‌ها باقی می‌ماند اما سایر خدمات به شرکت‌های پرداخت‌یار احاله خواهد شد. این ساختار جدید به معنای ایجاد رقابت در جذب و حفظ مشتری، ظهور طرح‌های نوین در خدمات، و تحرک بیشتر در حوزه تراکنش‌های مالی است.

انتظار می‌رود که حضور بازیگران جدید در کنار استمرار نظارت بانک مرکزی موجب شفافیت بیشتر فعالیت‌ها و سرعت گرفتن کسب و کارهای نوپا به ویژه در حوزه پرداخت‌های خرد باشد. از طرفی جذب مشتری و پیگیری نیازها و درخواست‌های متنوع آنها، ایجاد روش‌های جدید مبتنی بر زیرساخت‌های موجود و فضای رقابتی در ارائه خدمات به مشتریان را می‌توان از نتایج منطقی ساختار جدید دانست. به نظر می‌رسد این تغییر همچنین بتواند تعدادی کسب و کار جدید در حوزه پرداخت‌های برخط را نیز ایجاد کرده و درکنار همه مزایایی که برشمردیم، موجب ایجاد اشتغال جدید در حوزه خدمات تراکنش‌های مالی شده و در مجموع امیدواری‌های بیشتری را برای انسجام بیشتر این حوزه فراهم کند.

مهران امیری / مدیر فناوری شتابدهنده نوتاش

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نوتاپی

نوتاپی (ارائه دهنده خدمات درگاه های پرداخت)، با شعار نوآوری تا پیشرفت، محصول نگرشی نوین در حوزه فین تک است که به منظور تسهیل خدمات پرداخت و تکمیل اکوسیستم صنعت بانکداری شکل گرفته و به پشتوانه تاپ (شرکت تجارت الکترونیک پارسیان) امکانات ایمن‌ترین و باسابقه‌ترین درگاه پرداخت کشور را در اختیار پدیرندگان و صاحبان کسب و کارهای برخط (آنلاین) قرار می‌دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | بانک، بیمه و سرمایه