اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970907330509461

آشنایی با پی ال سی زلیو لاجیک شرکت اشنایدر الکتریک

کد: 13970907330509461

https://goo.gl/UEZz1w

، اصفهان , (اخبار رسمی): پی ال سی زلیو لاجیک یکی از محصولات شرکت اشنایدر الکتریک فرانسه است که در بخش‌های مختلف اتوماسیون استفاده می‌شود، به  این رله‌ها، رله‌های هوشمند نیز گفته می‌شود. این سری از پی‌ال‌سی‌ها که به مینی پی ال سی و یا Smart relay مشهور هستند امکانات جانبی بسیار خوبی دارند.

پی ال سی زلیو لاجیک اشنایدر الکتریک
پی ال سی یا رله هوشمند زلیو لاجیک اشنایدر الکتریک

پی‌ال‌سی زلیو لاجیک یکی از محصولات شرکت اشنایدر الکتریک فرانسه است که در بخش‌های مختلف اتوماسیون استفاده می‌شود، به این رله‌ها، رله‌های هوشمند نیز گفته می‌شود

پی ال سی چیست؟

 PLC  سر واژه‌ای از سه کلمه «Programmable Logic Controller» و به معنای کنترل کننده منطقی برنامه‌پذیر (قابل برنامه نویسی) است.

پی ال سی ابزاری الکتریکی-الکترونیکی است که با استفاده از آن می‌توان فرآیندهای صنعتی را هوشمند یا اتوماتیک کرد. پی ال سی در واقع نوعی کامپیوتر صنعتی است و برای کار در شرایط محیطی سخت طراحی و ساخته شده است. بیشترین کاربرد پی ال سی‌ها در سوئیچینگ یا کلیدزنی در فرآیندهای صنعتی است. توسط پی ال سی می‌توان فرمان قطع و وصل کلید، مدار فرمان کنتاکتوری، رله‌ها (رله قطع یا رله وصل)، بوبین شیر برقی هیدرولیکی و ...  را طبق یک برنامه و زمان مشخص کنترل کرد.

کاربرد پی ال سی

از هوشمندسازی آبیاری گلخانه‌ها تا کنترل سیستم‌های بزرگ و پیچیده مثل نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها، صنایع فولاد، ریخته‌گری و ... از پی ال سی استفاده می‌شود، با این تفاوت که مثلاً در کنترل سیستم آبیاری یا گرمایش و سرمایش گلخانه‌ها از یک زلیو پی ال سی (Zelio) کوچک استفاده می‌شود و در صنایع بزرگ و سنگین از پی ال سی‌های ماژولار مانند توایدو (Twido) و مدیکون (Modicon) استفاده می‌شود.

دسته بندی پی ال سی‌ها از نظر ساختار:

پی ال سی‌ها از نظر ساختار به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند:

      1- پی ال سی‌های کمپکت (Compact PLC) 

      2- پی ال سی‌های ماژولار (Modular PLC)

1- پی ال سی‌های کمپکت

این پی ال سی‌ها دارای ساختار و شکل ظاهری یکپارچه هستند که در برخی مدل‌ها دارای نمایشگر بوده و با چهار کلید جهت‌دار می‌توان این نمونه پی ال سی‌ها را بدون نیاز به کامپیوتر برنامه‌ریزی نمود. نمونه‌ای از این کنترل کننده‌ها، پی ال سی‌های زلیوی ساخت شرکت اشنایدر الکتریک فرانسه هستند که برای کارهای کنترلی کوچک ساخته شده‌اند. انتخاب نوع پی ال سی در موفقیت سیستم کنترلی تأثیر گذار است یعنی باید با توجه به مشخصات فرآیند، نوع پی ال سی مناسب انتخاب شود. 

2- پی ال سی‌های ماژولار

در این نوع از پی ال سی‌ها، اجزای پی ال سی بر خلاف پی ال سی‌های زلیو،  یکپارچه نیست و ماژول منبع تغذیه، ماژول ورودی و خروجی، ماژول اصلی شاملCPU و حافظه از یکدیگر جدا هستند. اما ماژول‌ها طوری ساخته شده‌اند تا بتوان آنها را کنار هم قرار داد و با حالت کشویی یا نری، مادگی  به هم متصل می‌شوند.

پی ال سی‌های ماژولار در سیستم‌های کنترل فرآیند بزرگ صنعتی با تعداد ورودی و خروجی بالا به کار می‌روند. ورودی به این پی ال سی‌ها اطلاعاتی است که از طریق سنسورها و یا پی‌ال‌سی‌های Slave دیگر یا کامپیوترهای مرکزی Master PLC دیگر می‌آید و خروجی این پی ال سی‌ها شامل فرمان‌هایی است که به درایورها (Drivers) یا انواع موتورها و یا فرمان به پی‌ال‌سی‌های Slave دیگر  و یا حتی بوبین کنتاکتورها صادر می‌شود که تمامی این بخش‌ها از طریق شبکه‌ها (فیلد باس، پروفی باس، مد باس و...) با هم در ارتباط هستند.

مینی پی ال سی ZELIO ساخت شرکت اشنایدر الکتریک فرانسه

مینی پی ال سی ZELIO یکی از محصولات شرکت اشنایدر الکتریک فرانسه است که در بخش‌های مختلف اتوماسیون استفاده می‌شود، به  این رله‌ها، رله‌های هوشمند نیز گفته می‌شود. این سری از پی ال سی‌ها که به مینی پی ال سی و یا Smart relay مشهور هستند امکانات جانبی بسیار خوبی دارند. از این رله‌های هوشمند برای کنترل سیستم‌های با حجم کوچک (تعداد ورودی و خروجی‌های محدود) استفاده می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی الیکا الکتریک

لزوم پیشرفت در کار صنعتی آگاهی از چگونگی یک انتخاب درست است. الیکا الکتریک پس از سال‌ها تلاش و تجربه در زمینۀ فروش و توزیع محصولات صنعتی، پاسخگوی نیاز مشتریان در خصوص مصرف قطعات و ارائۀ راهکارهای فنی است و از این رو می تواند مشاور خوبی برای انتخاب های صنعتی مشتریان باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید