اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970924333519461

سافت استارتر یا راه انداز نرم اشنایدر الکتریک

کد: 13970924333519461

https://goo.gl/CTySBd

، اصفهان , (اخبار رسمی): با استفاده از سافت استارتر جریان راه‌اندازی و دور موتور به تدریج به جریان نامی خود می‌رسد به همین دلیل به آن راه‌اندازی نرم نیز گفته می‌شود. در بین سافت استارترهای موجود در بازار، یکی از مرغوب‌ترین آنها از نظر کیفیت و بازدهی سافت استارتر تولید شرکت اشنایدر الکتریک است.

سافت استارتر یا راه انداز نرم اشنایدر الکتریک
سافت استارتر یا راه انداز نرم اشنایدر الکتریک

با استفاده از سافت استارتر جریان راه‌اندازی و دور موتور به تدریج به جریان نامی خود می‌رسد به همین دلیل به آن راه‌اندازی نرم نیز گفته می‌شود

نیاز به جریان راه اندازی بالا در موتورهای القایی باعث می‌شود که هنگام راه‌اندازی ۳ تا ۴ برابر جریان نامی از شبکه جریان کشیده شود. علت نیاز به این جریان برای ایجاد القای ولتاژ در سیم پیچ‌های موتور است بنابراین در لحظه راه اندازی به دلیل اینکه رتور هنوز ساکن است و راه اندازی نشده تغییرات میدان وجود ندارد در نتیجه ولتاژی در استاتور القا نمی‌شود و ولتاژ استاتور که حاصل تفریق ولتاژ تغذیه و ولتاژ القایی رتور است مقدار بزرگی می‌شود که این امر باعث بالارفتن جریان استاتور می‌شود.

به دلیل بالا بودن جریان راه اندازی در موتورها روش‌های راه اندازی با سافت استارتر مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین سافت استارتر Soft Starter دستگاهی است که برای محدود کردن جریان راه اندازی موتورهای تک فاز و سه فاز القایی قفس سنجابی و رتور سیم پیچی شده و همچنین توقف نرم آن‌ها به کار می‌رود.

با استفاده از سافت استارتر جریان راه اندازی و دور موتور به تدریج به جریان نامی خود می‌رسد به همین دلیل به آن راه اندازی نرم نیز گفته می‌شود. در بین سافت استارترهای موجود در بازار، یکی از مرغوب‌ترین آنها از نظر کیفیت و بازدهی سافت استارتر تولید شرکت اشنایدر الکتریک است.

مزایای سافت استارتر

  • محدود کننده جریان راه اندازی است.
  • در طراحی تابلوی برق به فضای کمتری نیاز است.
  • فرو رفتگی ولتاژ Voltage Dip خط را محدود می‌کند.
  • شتاب‌گیری و شتاب‌دهی نرم و بدون پله ایجاد می‌کند.
  • امکان استفاده از ورودی دما و تاکومتر فیدبک گشتاور وجود دارد.
  • جریان هجومی زیاد و گشتاور مکانیکی زیاد را در زمان راه اندازی حذف می‌کند.
  • وجود کنتاکتور کنار گذر بای پاس (By-pass) باعث افزایش صرفه جویی انرژی می‌شود.
  • برای راه‌اندازی بارهای سنگین و کاربردهایی که تحت بار راه اندازی می‌شوند مناسب است.
  • از پیک‌های جریان و گشتاور جلوگیری می‌کند و بنابراین تنش الکتریکی کمتری روی شبکه تغذیه برق ایجاد می‌کند.
  • باعث کاهش اندازه کابل کشی و حجم کلیدهای اتصال به شبکه تغذیه برق می‌ششود. (به دلیل کاهش جریان راه‌اندازی)
  • امکان استفاده از مدارهای هوشمند خصوصاً پی الی سی ها هنگام استفاده از سافت استارتر باتوجه به وجود پورت ارتباطی در آن وجود دارد. 
  • تنش مکانیکی کمتری بر کل اجزای دوار شامل کوپلینگ‌ها و دیگر تجهیزات انتقال (جعبه دنده‌ها، شفت‌ها، تسمه‌ها و غیره)  وارد می‌شود و به واسطه کاهش ضربات مکانیکی طول عمر موتور و دیگر قطعات افزایش می‌یابد.

شرکت مهندسی الیکا الکتریک با اتکا به تجربه‌ی فنی و بازرگانی کارشناسان خود قادر است در خصوص تأمین قطعات، مشاوره، طراحی و ارائه اطلاعات فنی و نحوه انتخاب و راه‌اندازی محصولات الکتریکال نیاز صنایع مختلف کشور را بر طرف کند. علاقه‌مندان برای ارتباط با متخصصان این شرکت می‌توانند از طریق وب‌سایت elicaelectric.com اقدام کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی الیکا الکتریک

لزوم پیشرفت در کار صنعتی آگاهی از چگونگی یک انتخاب درست است. الیکا الکتریک پس از سال‌ها تلاش و تجربه در زمینۀ فروش و توزیع محصولات صنعتی، پاسخگوی نیاز مشتریان در خصوص مصرف قطعات و ارائۀ راهکارهای فنی است و از این رو می تواند مشاور خوبی برای انتخاب های صنعتی مشتریان باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]