اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139711063430110903

کارشناسی خودرو با تیم حرفه‌ای اتوناین، مطمئن‌ترین راه خرید خودرو

کد: 139711063430110903

https://goo.gl/6CxK7J

، تهران , (اخبار رسمی): برای جلوگیری از خرید غیر ایمن و در عوض به صرفه خرید دست دوم خودرو، اتوناین بر آن شد تا با راه‌انداری سامانه جامع کارشناسی خودرو اتوناین به شهروندان کمک کند و با درخواست آنها و اعزام کارشناس به محل، بهترین و مطمئن‌ترین خرید را برای آنها به ارمغان بیاورد تا آنها متضرر نشوند.

کارشناسی خودرو با تیم حرفه ای اتوناین مطمئن ترین راه خرید خودرو
کارشناسی خودرو اتوناین

اتوناین برای رفاه خریداران خودرو، خدمات کارشناس خودرو در محل را در نظر گرفته تا بتوانند از طریق اپلیکیشن اتوناین در هر جایی که هستند درخواست کارشناس خودرو دهند تا کارشناسان آنها در محل حاضر شوند

برای همه پیش آمده که در زمان خرید و فروش اتومبیل بخواهند کسی را همراه خود داشته باشند تا از لحاظ فنی اطلاعاتی داشته باشد تا انتخاب بهتری داشته باشند.

البته خدماتی مثل معاینه فنی برای خودروهای دست دوم که باید گفت ارزش واقعی خودرو را تعیین نمی‌کند وجود دارد اما در این مقاله سعی شده است با در اختیار گذاشتن اطلاعاتی در خصوص خدمات کارشناسی خودرو که توسط آن، شهروندان می‌توانند به بررسی کامل خودرو از لحاظ فنی، بدنه و موتور ماشین به منظور تعیین میزان سلامت خودرو و ارزش واقعی آن دست یابند آنها را آگاه کنند تا بهترین انتخاب را در هنگام خرید خودرو دست دوم داشته باشند.

ضرورت کارشناسی خودرو

به عنوان مثال شاید فروشنده، کیلومتر شمار خودرو را دستکاری کرده باشد تا میزان مسافت طی شده کمتری را نشان دهد، گاهی این کار به قدری زیرکانه و دقیق انجام شده که فقط یک کارشناس خودرو می‌تواند به آن پی ببرد.

کمک گرفتن از یک تعمیرکار و کارشناس متبحر و با تجربه می‌تواند او را از ایرادات و هزینه‌های احتمالی آن در آینده مطلع کند.

کارشناسی بدنه خودرو

کارشناسی بدنه خودرو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا به هر نوع خوردگی، تغییر شکل یا دفرمه شدن، رنگ شدگی، تعویض و یا زنگ زدگی در قطعات می‌پردازد که نقش به سزایی در تعیین قیمت خودرو دارد. کارشناسی بدنه خودرو خود شامل سه بخش است که به آن در این مقاله پرداخته می‌شود.

کارشناسی شاسی و ستون‌ها

شاسی ماشین از اصلی‌ترین و حساس‌ترین  بخش بدنه خودرو به شمار می‌آید که چون دیده نمی‌شود از دید خریداران پنهان می‌ماند. هر نوع صدمه‌ای که به شاسی وارد آمده باشد باید خریدار را از خرید خود منصرف کند که فقط توسط یک کارشناس خودرو متبحر قابل شناسایی است. ستونها  به این دلیل از اهمیت زیادی برخوردارند که موقعیت حساسی دارند.

کارشناسی رنگ شدگی بدنه

از مواردی که می‌تواند میزان توانمندی یک کارشناس خودرو را نشان دهد کارشناسی دقیق بدنه خودرو است و تشخیص آسیب دیدگی‌های آن. به این دلیل که تعمیرکاران متبحری در کشور وجود دارد که می‌توانند خیلی حرفه‌ای کار صافکاری و نقاشی را انجام دهند بدون آنکه کسی متوجه آسیب دیدگی خودرو شود. 

بررسی تعویض قطعات بدنه خودرو

در صورتی که خودرویی در یک تصادف دچار آسیب شدیدی شده باشد باید حتما آن قطعه تعویض شود که در این صورت کاهش قیمت بسیاری را به دنبال خواهد داشت. در کشورهای اروپایی علیرغم کشور ایران تعویض قطعات بدنه خودرو یک امر طبیعی است، به این دلیل که قطعه تعویض شده دارای صحت و استحکام بالاتری نسبت به قطعه تعمیر شده است. گاهی تشخیص قطعه تعویضی کار آسانی نیست و تنها مهارت یک کارشناس می‌تواند به خریدار کمک کند تا از جزئیات خودرو مورد نظر مطلع شود.

کارشناسی فنی، موتور و گیربکس

یکی دیگر از پیچیده‌ترین بخش‌های کارشناسی بر می‌گردد به کارشناسی بخش فنی خودرو. کارشناسی این قسمت نیازمند برخورداری از دانش فنی حوزه مکانیکی خودرو و شناخت دقیق از قطعات به کار رفته در موتور است. کارشناس در این زمینه باید ضمن کنترل خودرو نسبت به هر نوع  صدا یا لرزش غیرطبیعی خودرو حساسیت بیشتری به خرج دهد تا قادر باشد تمام ایرادات فنی را شناسایی کرده و به اطلاع خریدار برساند. در خودروهایی که فناوری پیشرفته‌تری در آن به کار برده شده است می‌توان به وسیله دستگاه دیاگ به میزان قابل توجهی به مشکلات فنی آن پی برد، اما نمی‌توان به وسیله دیاگ از تمامی مشکلات فنی یک خودرو با خبر شد. با آنکه درصد بالایی از مشکلات فنی یک خودرو با تست رانندگی مشخص می‌شود ولی کارشناسی فنی و موتور از چهار قسمت اصلی تشکیل شده‌ است که عبارتند از:

کارشناسی موتور

کارشناسی گیربکس

کارشناسی جلوبندی

تست دیاگ

کارشناسی موتور

با توجه به آنکه موتور ماشین اصلی‌ترین بخش خودرو است و به اصطلاح قلب یک خودرو شناخته می‌شود برای اطلاع از سلامت آن نیازمند کارشناس حرفه‌ای است. اگر موتور ماشینی آرام، بی‌صدا و بدون لرزش هم باشد باز هم باید به طور دقیق بررسی شود. به این خاطر که ممکن است مشکل روغن سوزی، دفرمه شدن رینگ، پیستون و مشکلاتی این چنینی داشته باشد که  نیاز به تعمیر اساسی موتور و هزینه‌های گزاف دارد که اگر این خودرو کارشناسی نشود باید گفته شود که متحمل ضرر هنگفتی می‌شود و فقط یک کارشناس خبره قادر به تشخیص موارد کلاهبرداری در بخش فنی خودرو است.

کارشناسی گیربکس

انتقال قدرت تولید شده توسط موتور از طریق سیستم کلاچ و گیربکس به چرخ‌ها صورت می‌گیرد. و اگر این چرخه به درستی انجام نشود، باعث افزایش مصرف سوخت و هزینه‌های خودرو می شود. 

تست دیاگ

در اتومبیل‌های جدید از کامپیوترهای صنعتی به نام ECU به کار گرفته می‌شود. این تجهیزات علاوه بر کنترل بخش‌های مختلف خودرو مثل جعبه سیاه نیز عمل می‌کنند. اطلاعاتی چون میزان مسافت پیموده شده، عمل کردن سنسور ضربه، باز شدن کیسه‌های هوا، تعمیرات اساسی موتور، میزان مصرف سوخت و هزاران مورد دیگر بسته به نوع خودرو در ECU ثبت می‌شود. این اطلاعات به وسیله دستگاهی به نام دیاگ قابل خواندن و اصلاح است. برای این کار کارشناس باید دستگاه دیاگ را به خودرو متصل کرده و پارامترهای مهم را ارزیابی و با تنظیمات اصلی کارخانه مطابقت دهد. 

تست آپشن و تجهیزات جانبی

کارشناسی این قسمت به طور کامل به نوع و تجهیزات استفاده شده در آن بستگی دارد. از آنجایی که پیشرفت تکنولوژی صنعت خودرو از سرعت بالایی برخوردار است. هر روز یک خودرو با تکنولوژی خاص از سوی یکی از سازندگان به بازار جهانی عرضه می‌شود. در خودروهایی که قیمت آن‌ها بیش از  ۱۰۰ میلیون تومان است آپشن‌ها و تجهیزات جانبی آن‌ها درصد بالایی از قیمت یک خودرو را به خود اختصاص می‌‌دهد که این مساله در تعیین قیمت خودروی دست دوم نیز اهمیت بسیاری دارد. 

تعداد زیاد آپشن‌ها و تجهیزات باعث شده تا تست تمام آن‌ها برای کارشناسان حوصله سر بر باشد. تست برخی از این آپشن‌ها به‌طور مثال کیسه هوا بدون تجهیزات حرفه‌ای برای هیچ کارشناسی قابل انجام نیست. دستگاه‌های دیاگ پیشرفته این امکان را به کارشناسان خودرو می‌دهند تا در زمانی کوتاه تمام آپشن‌های داخلی و خارجی یک خودروی پیشرفته را تست کرده و از درستی کارکرد آن نیز آگاه شوند.

شایان ذکر است که بسیاری از کارشناسان خودرو، آپشن‌ها را بصورت دستی مورد ارزیابی قرار می دهند ولی زمانی که یک آپشن از طریق دستگاه دیاگ تست شود کلیه  بخش‌های اصلی و فرعی اعم از سیم کشی‌ها، کلیدها، سنسورها، پردازنده‌ها، عملگرها و تمامی تجهیزات درگیر با آن مورد ارزیابی قرار می‌گیرند وچنانچه هرکدام از آن‌ها دچار نقص فنی باشند کارشناس به مشکل سیستم پی خواهد برد.

تست رانندگی

تست رانندگی یکی از حساس‌ترین بخش کارشناسی یک خودرو به شمار می‌آید. Drive Test یا همان تست رانندگی بیانگر  میزان سلامت نسبی خودرو است. کارشناس در این بخش باید در هنگام رانندگی کلیه مواردی که در تست دیاگ دارای مشکل بوده‌اند را نیز چک کند. در تست رانندگی مواردی همچون  شتاب خودرو، عملکرد ترمزها، سیستم تعلیق، سیستم هیدرولیک فرمان، سیستم گیربکس در حالت دستی و اتومات، میزان بودن فرمان و ده‌ها نکته دیگر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. بدین معنا  که می توان گفت تست رانندگی مهم ترین بخش کارشناسی فنی هر خودرویی است.

کارشناسی خودرو در ایران

متخصصان صنعت خودرو بر این باورند که  بازار خرید و فروش خودروهای نو و دست دوم در ایران با استقبال خوبی مواجه شده است. بر اساس آمار تحلیل گران افراد اغلب  هر پنج تا هشت سال یک بار قصد تعویض و خرید خودرو خود را دارند. بر خلاف رقم بالای خرید و فروش روزانه خودرو در ایران، به بحث کارشناسی تخصصی خودرو توجه خوبی نمی‌شود.

براساس گزارش یک شرکت فعال در زمینه آمار خرید و فروش خودرو ۳۰ الی ۴۰ درصد افرادی که دست به خرید یک خودرو جدید می‌کنند، پیش از خرید خودرو را تست نمی‌کنند. با اینکه در  طی سال‌های گذشته به دلیل بالا رفتن سطح آگاهی و نیز رو به رو شدن با زیان های هنگفت این مقوله نیز مورد توجه بیشتری قرار گرفته‌ است. در ایران بسیاری از افرادی که می‌خواهند خودروی دست دوم تهیه کنند به چند روش عمل می‌کنند. دسته اول از یک تعمیرکار آشنا یا مورد اعتماد می‌خواهند که در محل خرید خودرو به چکاپ خودرو بپردازد. دسته دوم با کسب اجازه از فروشنده، به جهت ارزیابی، خودرو را به یک تعمیرگاه می‌برند. هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارد. در بسیاری از موارد نداشتن تعمیرکار آشنا و مورد اعتماد و یا عدم همکاری فروشنده برای مراجعه به تعمیرگاه، خریداران را با مشکلات مختلفی مواجه می‌کند.

کارشناسی خودرو اتوناین

مجموعه اتوناین با بهره مندی از کارشناسان متخصص و کاربلد در نظر دارد برای جلوگیری از متضرر شدن هموطنان در هر جای این شهر که ساکن هستند با استفاده از اپلیکیشن اتوناین کارشناسان خود را در محل اعزام کرده تا با استفاده از دانش و تجهیزات خود راهنمای خوبی برای خرید ایمن و به صرفه داشته باشند.

اتوناین قصد دارد برای رفاه حال خریداران خودرو و همچنین انتخاب دقیق‌تر، خدمات کارشناس خودرو در محل را در اختیار شهروندان بگذارد تا آنها بتوانند از طریق اپلیکیشن اتوناین در هر جایی که هستند درخواست کارشناس خودرو دهند تا در سریع‌ترین زمان در محل حاضر شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سامانه جامع کارشناسی خودرو اتوناین

این شرکت با راه اندازی سامانه هوشمند اتوناین در نظر دارد تا به هم میهنان عزیز در حیطه خدمات اتومبیل همچون: کارشناسی خودرو، اجاره خودرو، صدور بیمه نامه و .... یاری رسان باشد تا ضمن سهولت حال آنان خرید و فروش مطمئنی را تجربه نمایند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی