اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139801263606810903

وظیفه سیستم تعلیق اتومبیل چیست و چه زمانی باید نسبت به تعویض آن اقدام کرد؟

کد: 139801263606810903

http://bit.ly/2GqpDq6

، تهران , (اخبار رسمی): سیستم تعلیق اتومبیل یا فنربندی قسمتی از خودرو است، که وظیفه دفع نوسانات حاصل از حرکت خودرو بر روی سطوح ناهموار را بر عهده دارد.که شامل جرم فنربندی شده کمک فنر و جرم فنربندی نشده است. سیستم تعلیق افزون بر جذب نوسانات، وظیفه تماس موثر لاستیک چرخ‌ها با سطح جاده را نیز بر عهده دارد.

وظیفه سیستم تعلیق اتومبیل چیست و چه زمانی باید نسبت به تعویض آن اقدام کرد؟
سیستم تعلیق اتومبیل

فنرهای به کار رفته در کمک فنر از طریق فشرده شدن، ضربه‌ها و تکان‌های جاده را دفع می‌کند و از این طریق مانع آسیب به بدنه اصلی خودرو می‌شود

این سیستم شامل جرم فنربندی شده (وزن خودرو بر روی سیستم تعلیق شامل بدنه خودرو، فریم خودرو، تجهیزات داخل اتاق، سرنشینان و بار)، کمک فنر و جرم فنربندی نشده (وزن خودرو بر روی سیستم تعلیق اتومبیل شامل تایر و چرخ‌های خودرو، ترمز خودرو، دیفرانسیل و اکسل‌های خودرو ) است.

سیستم تعلیق افزون بر جذب نوسانات، وظیفه تماس موثر لاستیک چرخ‌ها با سطح جاده را نیز برعهده دارد.

در مورد سیستم تعلیق اتومبیل همیشه دو مقوله کیفیت سواری دادن و قابلیت هدایت و کنترل مورد بحث است که این دو مورد در تضاد با یکدیگر هستند، به گونه‌ای که بهبود یکی باعث بروز اشکال در دیگری می‌شود.

یکی از مهمترین اجزای سیستم تعلیق اتومبیل، کمک فنرها به شمار می‌روند.

فنرهای به کار رفته در کمک فنر از طریق فشرده شدن، ضربه‌ها و تکان‌های جاده را دفع می‌کند و از این طریق مانع آسیب به بدنه اصلی خودرو می‌شود.

بازویی درون کمک فنرهایی به کار رفته است که نیروی بسیار زیاد ذخیره شدن در فنر را به آهستگی آزاد کرده و از جهش ناگهانی خودرو جلوگیری به عمل می‌آورد.

زمان تعویض سیستم تعلیق اتومبیل

از نشانه‌هایی که نیاز به تعویض سیستم تعلیق اتومبیل را نشان می‌دهد، می‌توان به نزدیک شدن خودرو به موانع کف خیابان (قبل از سرعت‌گیری در دست اندازه‌ها)، شنیده شدن صداهای غیرمعمول هنگام عبور از موانع جاده‌ای، متمایل شدن بیش از حد بدنه خودرو به سمت درونی پیچ در هنگام دور زدن و جهش قسمت جلویی خودرو همزمان با ترمزهای ناگهانی، اشاره کرد.

برای جلوگیری از فرسوده شدن کمک فنر ها توصیه می شود، از ترمزهای ناگهانی پرهیز نمایید. همچنین این امر در افزایش طول عمر مفید لنت های خودرو نیز تاثیرگذار است.

جهت اطمینان از سلامت کمک فنر خودرو و سیستم تعلیق اتومبیل می‌توان، با دست خود بر روی هر گلگیر فشار وارد کرد تا کمک فنر فشرده شود و سپس دست خود را رها کرد اگر کمک فنر به حالت اولیه بازنگشت و یا همراه با نوسانات زیاد به حالت پایدار رسید، یعنی کمک فنرها سالم هستند و نیاز به تعویض ندارد. این روش در مورد خودروهای شاسی بلند به علت نبود تکیه‌گاه مناسب، کاربرد ندارد.

بهترین راه برای شناسایی سلامت سیستم تعلیق اتومبیل ، بازبینی خودرو از طریق کارشناسی خودرو یا توسط یک مکانیک است.

علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت کارشناسی خودرو اتوناین به آدرس auto9.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سامانه جامع کارشناسی خودرو اتوناین

این شرکت با راه اندازی سامانه هوشمند اتوناین در نظر دارد تا به هم میهنان عزیز در حیطه خدمات اتومبیل همچون: کارشناسی خودرو، اجاره خودرو، صدور بیمه نامه و .... یاری رسان باشد تا ضمن سهولت حال آنان خرید و فروش مطمئنی را تجربه نمایند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی