اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139801193589510903

ایموبلیزر چیست؟

نحوه کارکرد ایموبلایزر یا سیستم ضد سرقت اتومبیل چگونه است؟

کد: 139801193589510903

http://bit.ly/2IrQl2W

، تهران , (اخبار رسمی): ایموبلایزر یا سیستم ضد سرقت خودرو، در واقع سیستمی است که وظیفه تامین امنیت خودرو را بر عهده دارد. نصب این سیستم بر روی اتومبیل‌ها موجب شده خودرو تنها با سوئیچ ضد سرقت اصلی خود روشن شود و این امر از سال ۱۳۹۶ در ایران اجباری شده است و تولیدکنندگان خودرو موظف هستند امنیت کامل را برای خودرو فراهم کنند.

نحوه کارکرد ایموبلایزر یا سیستم ضد سرقت اتومبیل چگونه می باشد؟
ایموبلایزر

در مدل‌های ابتدایی این سیستم یک کد ثابت در کلید خودرو ثبت و توسط آنتن RFID خوانده و تطبیق داده می‌شد اما در سیستم‌های پیشرفته امروزی از کدهای متغیر و کد گذاری‌های پیشرفته برای این منظور استفاده می‌شود. سوئیچ خودرو دارای دو بخش اصلی چیپ و برد است؛ چیپ نوعی حافظه الکترونیکی است و هر کد دسترسی منحصر برای هر اتومبیل است. زمانی که کلید سوئیچ، داخل خودرو قرار می‌گیرد؛ چیپ با آنتن دور سوئیچ ارتباط برقرار کرده و کد مخصوص را به سیستم ایموبلایزر اعلام می‌کند. در صورتی که کد تایید شود؛ دستور روشن شدن خودرو به ECU یا کامپیوتر خودرو صادر خواهد شد. تمام این مراحل در کمتر از یک ثانیه صورت گرفته و هیچ وقفه‌ای ایجاد نخواهد کرد.

آیا سیستم ایموبلایزر را می‌توان غیر فعال کرد؟

سیستم ایموبلایزر تنها زمانی غیر فعال میش‌ود که کد فرستاده شده از سوئیچ با سیستم یکی باشد در این حالت اتومبیل روشن شده و سیستم غیر فعال می‌شود. در سیستم‌های پیشرفته‌تر این کد پس از هر بار قفل و باز شدن سیستم تغییر کرده و با ریموت هماهنگ می‌شود.

برای جلوگیری از سرقت اتومبیل کدام سیستم مناسب‌تر است؟

به طور کلی می‌توان گفت سه نوع سیستم برای حفاظت و امنیت اتومبیل‌ها وجود دارد که عبارتند از:

قفل مرکزی: نحوه عملکرد قفل مرکزی به این شکل است که با باز شدن یک درب سایر درب‌ها نیز باز شده و با بسته شدن یک درب سایر درب‌ها نیز بسته خواهند شد. این قفل از طریق کنترل از راه دور یا کنتاکت‌های داخل قفل درب، سیگنال‌های مورد نیاز برای فعال یا غیرفعال کردن سیستم را تامین می‌کند.

دزدگیر: این سیستم توسط سنسورهایی که در نواحی مشخصی از اتومبیل قرار دارد، مالک خودرو را توسط آلارم، فلاشر و ارسال سیگنال هشدار به ریموت کنترل از باز شدن درب‌ها و ضربه به اتومبیل آگاه می‌سازد.

سیستم ایموبلایزر یا سیستم ضد سرقت اتومبیل

با توجه به ویژگی‌های ذکر شده می‌توان نتیجه گرفت سیستم ایموبلایزر پیشرفته از سایرین است و سیستمی مانند دزدگیر تنها در آگاهی‌سازی مالک خودرو کاربرد دارد. در صورتی که استفاده از سیستم ایموبلایزر تا حد قابل توجهی امنیت خودرو را افزایش داده و امکان دزدیده شدن خودرو وجود ندارد. برای بهترین نتیجه پیشنهاد می‌شود از دزدگیر و سیستم ایموبلایزر به طور همزمان استفاده شود اما باید حتما به این نکته توجه داشت که این دو سیستم با یکدیگر همخوانی داشته باشند و مشکلی برای سیستم برق اتومبیل ایجاد نشود.

علاقه‌مندانی که قصد خرید خودرو دست دوم را دارند می‌توانند از کارشناسی خودرو کمک گرفته تا سلامت سیستم ایموبلایزر آگاهی یابید. برای اطلاعات بیشتر می‌توان به سایت اتوناین، ارائه دهنده 9 خدمت تخصصی خودرو مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سامانه جامع کارشناسی خودرو اتوناین

این شرکت با راه اندازی سامانه هوشمند اتوناین در نظر دارد تا به هم میهنان عزیز در حیطه خدمات اتومبیل همچون: کارشناسی خودرو، اجاره خودرو، صدور بیمه نامه و .... یاری رسان باشد تا ضمن سهولت حال آنان خرید و فروش مطمئنی را تجربه نمایند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی