اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139801243601110903

نحوه تشخیص میزان عمر لاستیک چیست؟

لاستیک خودرو چه زمانی باید تعویض شود؟

کد: 139801243601110903

http://bit.ly/2IBO3Pb

، تهران , (اخبار رسمی): لاستیک یکی از اجزای مهم خودرو به شمار می‌رود و در طول زمان دچار فرسایش و در نهایت تخریب می‌شود که در این حالت نیاز به تعویض دارد. معمولا شرکت‌های سازنده لاستیک، زمان تعویض لاستیک‌های خودرو را تعیین می‌کنند. این مدت زمان در حدو 8 هزار الی ۱0 هزار کیلومتر پیش‌بینی شده است.

لاستیک خودرو کی باید تعویض شود  و نحوه تشخیص میزان عمر لاستیک
لاستیک خودرو

تعویض لاستیک خودرو با یک‌دیگر

جا‌به‌جایی لاستیک خودرو یکی از راه‌کار‌هایی است که می‌توان از این طریق طول عمر لاستیک‌ها را افزایش داد. دو لاستیکی که در جلوی خودرو قرار می‌گیرند، نسبت به دو لاستیک عقبی زودتر دچار فرسایش می‌شوند و دلیل آن هم این است که لاستیک‌های جلویی هنگام دور زدن یا عبور از پیچ، فشار بیشتری را تحمل می‌کنند، در نتیجه در مدت زمان کوتاه‌تری فرسوده خواهند شد.برای این منظور در صورتی که رینگ لاستیک‌های جلویی و عقبی متفاوت نباشد، می‌توان لاستیک‌های جلویی و عقبی را با یک‌دیگر تعویض کرد و به این ترتیب مدت زمان بیشتری از لاستیک‌های خودرو استفاده می‌شود.

چگونه می‌توان عمر لاستیک خودرو را تشخیص داد؟

شناسایی فرسودگی لاستیک‌ها موضوع مهمی است که لازم است حتماً به آن توجه شود زیرا ممکن است ایمنی افراد و سرنشینان را به خطر بیاندازد. برخی از راه‌کار‌های تشخیص عمر لاستیک خودرو به این شرح است:

معمولاً تاریخی به عنوان مدت زمان مفید عمر لاستیک خودرو توسط شرکت سازنده بر روی آن درج شده است.

بررسی عاج لاستیک خودرو میتوند افراد را از زمان فرا رسیدن زمان تعویض آن‌ها آگاه کند.

وجود برآمدگی‌ها بر روی سطح صاف لاستیک خودرو، نشان‌دهنده تضعیف لاستیک در آن قسمت است.

وجود شیار یا شکاف بر روی کناره‌های لاستیک از دیگر علائم است.

لرزش فرمان هنگام رانندگی (لرزش فرمان به غیر از فرسودگی لاستیک‌ها می‌تواند علت دیگری مانند عدم بالانس بودن لاستیک‌ها داشته باشد.)

بررسی میزان فرسودگی لاستیک خودرو در زمان خرید خودرو دست دوم اهمیت ویژه‌ای دارد، افراد می‌توانند با کمک متخصصان و کارشناسی خودرو دست دوم به این موضوع پی ببرند، چرا که در این حالت با توجه به قیمت لاستیک‌ها می‌توان قیمت خودرو خریداری شده را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سامانه جامع کارشناسی خودرو اتوناین به آدرس auto9.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سامانه جامع کارشناسی خودرو اتوناین

این شرکت با راه اندازی سامانه هوشمند اتوناین در نظر دارد تا به هم میهنان عزیز در حیطه خدمات اتومبیل همچون: کارشناسی خودرو، اجاره خودرو، صدور بیمه نامه و .... یاری رسان باشد تا ضمن سهولت حال آنان خرید و فروش مطمئنی را تجربه نمایند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کسب و کار و خرده فروشی | علم و آموزش