اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139711103442910903

اررش واقعی یک خودرو کارکرده و دست دوم چه قدر است؟

کارشناسی قیمت خودرو دست دوم و کارکرده

کد: 139711103442910903

https://goo.gl/sy2XRi

، تهران , (اخبار رسمی): برای تعیین قیمت اتومبیل‌های کارکرده پارامترهای متعددی وجود دارد که قیمت ایده آل آن از سوی کارشناس خودرو مشخص می‌شود که برخی از این عوامل عبارتند از سال ساخت، میزان کارکرد، رنگ شدگی، سلامت موتور و فنی اتومبیل، وضعیت لاستیک‌ها، ایمنی و موارد دیگری که در زمان کارشناسی خودرو به آن پرداخته خواهد شد.

کارشناسی قیمت خودرو دست دوم و کارکرده
کارشناسی خودرو دست دوم و کارکرده

کارشناسی خودرو کارکرده یک امر بسیار مهمی است، زیرا دلالان خودرو برای به فروش رساندن اتومبیل راه‌کارهای زیادی را بلدند تا عیوب ماشین از دید خریدار مخفی بماند و هزینه‌ای بیش از ارزش واقعی آن پرداخت کنند

اشخاص مختلفی با طرز فکرهای مختلف در جامعه وجود دارد، بعضی از افراد به دلایل گوناگونی به دنبال خرید اتومبیل دست دوم یا کارکرده هستند و منطق آن‌ها برای این کار منوط می‌شود به مسائلی همچون: نداشتن مبلغ کافی، تنوع بیشتر در اتومبیل های دست دوم، خرید اتومبیل وارداتی و…

این علل بسیار منطقی هستند و اگر خریدار با راهنمایی و خدمات کارشناسی خودرو به خرید اتومبیل دست دوم یا کارکرده اقدام کند کاملا خریدی مطمئن و به صرفه خواهد داشت.

عوامل تعیین کننده کارشناسی قیمت خودرو دست دوم و کارکرده

برای تعیین قیمت اتومبیل‌های کارکرده پارامترهای متعددی وجود دارد که قیمت ایده آل آن از سوی کارشناس خودرومشخص می‌شود که این عوامل عبارتند از:

سال ساخت

میزان کارکرد

رنگ شدگی (وابسته به قسمت رنگ شده)

سلامت بدنه

قطعات تعویض شده

سلامت موتور و فنی اتومبیل

بیمه

وضعیت لاستیک‌ها

ایمنی

امکانات و آپشن‌ها

میزان مصرف سوخت

و موارد دیگری که در زمان کارشناسی به آن پرداخته خواهد شد

تمامی این موارد مشتری را در زمان خرید خودرو دچار چالش می‌کند که باید به موارد زیر دقت کند:

میزان بودجه خریدار

باید توجه داشت که هیچ گاه تمام پول خود را صرف خرید خودرو نکنید به این خاطر که خودرو دست دوم و کارکرده هزینه‌های جانبی متعددی مثل: تعویض پلاک، انتقال سند، هزینه کارشناسی خودرو و … را در بر دارد که باید به آن‌ها توجه کرد.

نوع خودرو

پس از برآورد هزینه خرید خودرو باید به این مساله توجه داشت که چه نوع خودرویی کارآمدتر است. (هاچ بک، سدان، شاسی یا…)

حتما به این موضوع باید توجه داشت خودرویی که خریداری می‌شود باید متناسب با نیازهای شخصی باشد به طور مثال اگر فقط خود شخص و همسرش می‌خواهند از اتومبیل استفاده کنند و سفرهای درون شهری بسیار زیادتر از سفرهای برون شهری است یک خودرو هاچ بک با میزان سوخت پایین بهترین گزینه است.

سال ساخت و کارکرد اتومبیل

بسیاری از مردم می‌خواهند با تمام پولی که در اختیار دارند صرف نظر از سال ساخت اتومبیل، لوکس‌ترین خودرو موجود را تهیه کنند که این کاملا اشتباه است.

هر چه کمتر از عمر اتومبیل انتخابی می‌گذرد دفعات مراجعه به تعمیرگاه کمتر خواهد شد و هزینه‌های جانبی پایین‌تر خواهد آمد در نتیجه عمر اتومبیل و کارکرد آن مهمترین فاکتور در خرید اتومبیل به شمار می‌آید.

خوش معامله بودن اتومبیل

اتومبیل برای ایرانیان یک وسیله سرمایه گذاری به شمار می‌آید که ممکن است  پس از مدتی بخواهند اتومبیل زیر پای خود را تعویض کنند، باید به این توجه داشت که اتومبیل، چه قدر طرفدار دارد، آیا قطعات آن در بازار موجود است یا خیر و بسیاری موارد دیگر که ممکن است شخص را مجبور سازد در هنگام فروش با قیمتی بسیار پایین‌تر آن را فروخت.

عدم برخورداری از نواقص اساسی در خودرو

توصیه می‌شود هیچ  گاه قصد خرید اتومبیلی را که دچار نواقص و ایرادات اساسی مثل چپی بودن خودرو، ضربه مهلک به ستون و شاسی، تعویض قطعات به دفعات و … است را به امید اینکه می‌توان با تعمیر کردن آن به کیفیت مطلوبی رسانید، نداشت زیرا این کار از پایه اشتباه است.

احساس راحتی در خودرو

حتما قبل از معامله خودرو حتی شده برای ۵ دقیقه باید داخل آن نشست و راحتی آن را با فاکتورهای مورد نظر خود مقایسه کرد. یک خودرو اگر برای شخص احساس راحتی به وجود نیاورد حتی با داشتن آپشن‌های زیاد هم نمی‌تواند لذت‌بخش باشد.

ممکن است شخصقد بلندی داشته باشد و ارتفاع کم خودرو او را اذیت کندو ده‌ها عامل دیگر که نتوان با اتومبیل خود ارتباط برقرار کرد.

تعدد گردش سند اتومبیل

ماشین دست چند است؟ این سوال را اغلب مشتریان از فروشنده می‌پرسند. دلیل اهمیت این سوال را می‌دانید؟ اصول و قوانین رانندگی که در آموزشگاه‌ها آموزش  داده می‌شود در تمام دنیا یکسان بوده و برای هر ماشینی یک دفترچه استاندارد برای نگهداری از آن به خریدار داده می‌شود اما متاسفانه هر شخصی به روش خود رانندگی کرده  و طبق سلیقه خود از خودرو مواظبت می‌کند و از آنجا که مساله تعمیرات و نگهداری خودرو در ایران چندان جدی گرفته نمی‌شود این مساله با چالش مواجه می‌شود. از همین رو اصولا اتومبیلی که به اصطلاح دست چندم است و به دفعات فروخته شده است، خودروی ایده آلی برای خرید نخواهد بود. بر همین اساس توصیه می‌شود اتومبیلی خریداری شود که خریدار حداکثر مالک سوم آن باشد و به اصطلاح دست دوم باشد.

نزدیکی مراکز خدمات پس از فروش خودروی انتخابی به خریدار

یکی از فاکتورهای مهم در امر خریداری اتومبیل در دسترس بودن مراکز خدمات پس از فروش است که معمولا به آن توجه نمی‌شود. باید اتومبیلی را خریداری کرد که مراکز خدمات پس از فروش آن به محل زندگی یا محل کار نزدیک باشد تا برای انجام خدمات دوره‌ای یا تعمیرات آن دچار مشکل نشوید.

کارشناسی خودرو دست دوم و کارکرده

بسیار شاهد اتومبیل‌هایی هستیم که ظاهر ایده آلی دارند اما از نظر فنی و بدنه دچار نواقص بسیاری هستند که تنها که یک کارشناس خودرو با برخورداری از تجهیزات خود می‌تواند به عیوب آن پی ببرد.

همان‌طور که گفته شد خودرو برای صاحب خود یک سرمایه است که با خرید اشتباه آن می‌تواند ضرهای جبران ناپذیری را به مالک آن وارد کند.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و  کارشناسی خودرو می‌توانند به سایت اتوناین به آدرس auto9.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سامانه جامع کارشناسی خودرو اتوناین

این شرکت با راه اندازی سامانه هوشمند اتوناین در نظر دارد تا به هم میهنان عزیز در حیطه خدمات اتومبیل همچون: کارشناسی خودرو، اجاره خودرو، صدور بیمه نامه و .... یاری رسان باشد تا ضمن سهولت حال آنان خرید و فروش مطمئنی را تجربه نمایند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]