اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971114345139461

سافت استارتر چیست؟

کد: 13971114345139461

https://goo.gl/7AaFA5

، اصفهان , (اخبار رسمی): در سافت استارتر یا راه انداز نرم جهت محدود کردن مقدار جریان مصرفی موتور الکتریکی، مقدار ولتاژ و در نتیجه مقدار جریان کنترل می‌شود.

سافت استارتر چیست؟
سافت استارتر اشنایدر الکتریک

سافت استارتر دستگاهی جهت راه‌اندازی الکتروموتورها به صورت نرم و تدریجی است

سافت استارتر چیست؟

سافت استارتر دستگاهی جهت راه اندازی الکتروموتورها به صورت نرم و تدریجی است. زمانی که یک موتور الکتریکی مستقیماً به شبکه برق وصل شود جریان راه اندازی زیادی از شبکه می‌کشد عمر مفید موتور و اتصالات و کوپلینگ‌های مکانیکی و بار کاهش پیدا می‌کند. بنابراین در راه اندازی مستقیم الکتروموتورها به شبکه برق فشار زیادی وارد می‌شود و به لحاظ مکانیکی به اجزای دوار فشار می‌آید. اگر هنگام راه‌اندازی الکتروموتور از راه‌اندازی مستقیم استفاده شود، الکتروموتور جریانی معادل ۵ تا ۱۰ برابر جریان نامی، در لحظه راه اندازی از شبکه می‌کشد.

عملکرد سافت استارتر

در سافت استارتر یا راه انداز نرم جهت محدود کردن مقدار جریان مصرفی موتور، مقدار ولتاژ و در نتیجه مقدار جریان کنترل می‌شود و بنابراین در لحظه راه اندازی دیگر افزایش جریان نخواهیم داشت. اصلی‌ترین قسمت هر سافت استارت، تریستورهای آن است که وظیفه برش و تغییر ولتاژ را بر عهده دارد.

مزایای سافت استارتر

  • استارت و استوپ سیستم بدون ضربه
  • افزایش قابلیت اطمینان و راندمان سیستم
  • شتاب گیری و شتاب دهی نرم و بدون پله موتور
  • کاهش هزینه‌ها، مخصوصا هزینه‌های تعمیر و نگهداری
  • حذف جریان هجومی و گشتاور لحظه‌ای در زمان راه اندازی
  • محدود کردن voltage dip (فرورفتگی ولتاژ – افت ولتاژ) خط
  • کاهش سایز کابل‌های و جریان کلیدهای اتصال به شبکه به علت کاهش جریان موتور
  • امکان راه اندازی ضربه‌ای برای بارهای سنگین و کاربردهایی که تحت بار راه اندازی می‌شوند
  • افزایش طول عمر موتور و پمپ‌ها به علت حذف پیک‌های جریان و گشتاور و بدین ترتیب تنش الکتریکی کمتری بر روی شبکه برق و تنش مکانیکی کمتری بر اجزای دوار وارد می‌شود.

کاربردهای سافت استارتر اشنایدر الکتریک

سافت استارترها در پمپ‌ها (خلا، گریز از مرکز و …)، کمپرسورها، فن‌ها ، بلوورها و اگزوسترها، میکسرها و مخلوط کن‌ها، کانوایرها، بلوورهای محوری، پودر کننده‌ها، خردکن‌ها و سنگ شکن‌ها، آسیاب‌های چکشی، پله‌های متحرک کاربرد دارند.

علاقه‌مندان با توجه به تنوع سافت استارترها برای کسب اطمینان بیشتر از انتخاب سافت استارتر مورد نظر خود می‌توانند با متخصصان شرکت الیکا الکتریک از طریق شماره تلفن 32664550-031 و یا وب ‌سایت elicaelectric.com تماس حاصل کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی الیکا الکتریک

لزوم پیشرفت در کار صنعتی آگاهی از چگونگی یک انتخاب درست است. الیکا الکتریک پس از سال‌ها تلاش و تجربه در زمینۀ فروش و توزیع محصولات صنعتی، پاسخگوی نیاز مشتریان در خصوص مصرف قطعات و ارائۀ راهکارهای فنی است و از این رو می تواند مشاور خوبی برای انتخاب های صنعتی مشتریان باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته