کد: 139711143452810651

مهارت تبدیل سختی‌ها به خوشی

کد: 139711143452810651

https://goo.gl/hMit2r

، اسلامشهر , (اخبار رسمی): برای خیلی‌ها اتفاق افتاده است که برای رسیدن به هدف کلی دچار سختی و مشکل شدند و آن سختی‌ها، سرعت موفقیت را کاهش داده، شخص را از ادامه مسیر دلسرد کرده، باعث ناراحتی و رنجش خاطر او شده و در یک جمله شاید او را متوقف کرده و دیگر حرکتی برای رسیدن به هدف نکرده است.

مهات تبدیل سختی ها به خوشی
مهارت تبدیل سختی‌ها به خوشی

اصلا مگر بدون سختی موفقیت وجود دارد؟

دوران تحصیل را به یاد بیاورید، بعد از امتحان همیشه یک سری از افراد بودند که با حالت خنده و تمسخر می‌گفتند: «این مگر امتحان بود!»، آنها داشتند طعنه می‌زدند به سادگی و آسانی امتحان و اینکه اصلاً اذیت نشدند و سختی نکشیدند و یا اینکه وقتی چیزی به سادگی و بدون زحمت و اذیت به دست می‌آمد زیاد از دست رفتنش هم باعث غم و اندوه نمی‌شد شاید به خاطر همین موضوع هم بود که ضرب المثل «بادآورده را باد می‌برد» به زبان‌ها افتاد و مورد استفاده مردم شد.

شما هم متوجه قضیه شدید؟

اصلاً گویا یک حسی از درون برای موفقیت بدون تلاش ارزش قائل نیست و کلمه موفقیت را نمی‌تواند برایش حمل کند. پس انگار سختی‌های یک راه یکی از جزءهای اصلی شیرین کننده آن موفقیت به شمار می‌آید.

سختی‌ها از بین برنده نا خالصی‌ها

کار اصلی یک مجسمه ساز چیست؟ چه طور از یک قطعه سنگ، نقش و نگار زیبا و ماندگار درست می‌شود؟ شاید برای همه این سوالات پاسخ‌های منطقی خود را داشته باشید اما امکان دارد تا به حال با این دید به این قضیه نگاه نکرده باشید. اوج هنر یک مجسمه ساز گرفتن ناخالصی‌های آن قطعه سنگ است تا تبدیل به یک مجسمه عالی شود؛ یعنی از همان ابتدا نقش مجسمه را در دل آن قطعه سنگ می‌بیند و بعد شروع می‌کند به گرفتن اضافات و ناخالصی‌های آن. دقت داشته باشید که نا خالصی‌ها از بین نمی‌رود مگر با تحمل ضربات و سختی‌هایی که به آن قطعه سنگ وارد می‌شود و خیلی بدیهی و طبیعی است که اگه آن قطعه سنگ سختی‌های ناشی از ضربات را تحمل نکند به هیچ وجه نمی‌تواند به یک مجسمه منحصر به فرد و قابل توجه تبدیل شود.

درست مثل داستان موفقیت انسان‌ها

انسان‌ها هم در مسیر موفقیت خود بارها و بارها به سختی‌ها و مشکلاتی بر می‌خورند که کلافه‌شان می‌کند و می‌تواند دردسر ساز شود.

سختی‌ها و مشکلات نیامده‌اند که بمانند

اما اینجا یه مشکل بزرگ وجود دارد که از فکر اشتباه شما نشات می‌گیرد و آن هم این است که فکر کنید مشکلات آمده‌اند که بمانند و رفتنی نیستند و با وجود این مشکلات رسیدن به موفقیت امکان‌پذیر نیست.

اگر آن قطعه سنگ با فکر اینکه قرار است یک عمر آن ضربات را تحمل کند و در درد و رنج بماند زندگی می‌کرد هیچ وقت نمی‌توانست سختی‌ها را تحمل کند و به یک مجسمه گران‌قیمت تبدیل شود.پس این قانون کلی را همیشه را باید به خاطر داشت که اگر کاری یا شرایطی خیلی سخت است دلیلش این است که در آن کار ضعف وجود دارد و باید هرچه سریع‌تر خود را نسبت به آن کار و آن شرایط قوی کرد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کانون فرهنگی گام برتر

موسسه رشد فردی و مهارت های موفقیت گام برتر

منتشر شده در سرویس:

روانشناسی و موفقیت