اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139711233471210903

اطمینان از خرید خودرو دست دوم

در هنگام خرید خودرو دست دوم و کارکرده باید به چه نکاتی توجه کرد؟

کد: 139711233471210903

https://goo.gl/45t9Nf

، تهران , (اخبار رسمی): برخی از فروشندگان خودروهای دست دوم با پنهان کردن مواردی، اقدام به قیمت‌گذاری بیش از ارزش واقعی خودرو می‌کنند که خریداران می‌توانند به کمک سیستم کارشناسی خودرو به ارزش واقعی خودرو مد نظر دست یابند تا خریدی مطمئن و مقرون به صرفه را تجربه کنند.

در هنگام خرید خودرو دست دوم و کارکرده باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
خرید حودرو دست دوم و کارکرده

کارشناسی قیمت خودرو دست دوم بستگی به پارامترهایی همچون قیمت صفر خودرو در بازار، کیلومتر کارکرد خودرو، عمر خودرو، بیمه نامه، تخفیف بیمه، وضعیت موتور، وضعیت بدنه، وضعیت داخل خودرو و تجهیزات جانبی دارد

خرید خودرو دست دوم و کارکرده در حال حاضر رونق بیشتری دارد و باید با بررسی نکاتی در هنگام خرید، معامله بی نقصی را تجربه کرد. زیرا فروشندگان ممکن است با پنهان کردن برخی نکات از دید شما اقدام به قیمت‌گذاری بیشتر از ارزش واقعی این اتومبیل کنند. در این مقاله برخی نکات در این باره بیان خواهد شد:

رنگ شدگی: بهتر است رنگ شدن اتومبیل توسط یک متخصص مورد اعتماد مورد بررسی قرار گیرد، زیرا که این مورد به خصوص در نواحی کاپوت و سقف اتومبیل به شدت قیمت آن را کاهش خواهد داد. (در صورتی که خود شخص قصد بررسی داشته باشد در زیر نور مستقیم خورشید نقاط مختلف اتومبیل را نگاه کند زیرا قسمت‌هایی که به تازگی رنگ شده باشد با نقاط قبلی دارای تفاوت رنگ است.)

آسیب به شاسی‌ها: باید توجه لازم را داشت تا خودرو از نواحی جلو، عقب و سقف دچار تصادف نشده باشد، زیرا که این نوع تصادف‌ها آسیب به شاسی را در پی دارد و می‌تواند باعث ایراداتی مثل لاستیک سایی در آینده شود. همچنین آسیب به سقف خودرو نشان دهنده تصادفی شدید و آسیب جدی به خودرو است.

درب روغن: درب روغن را در حالت روشن بودن موتور و زمانی که نیم ساعت از روشن بودن آن می‌گذرد باید باز کرد، در این حالت نباید هیچ بخاری از آن خارج شود. (برخی از فروشندگان، روغن را با غلظت زیادی به روغن موتور اضافه می‌کنند تا خریدار این بخارها را نبیند. برای این منظور می‌توان قبل از خرید خودرو یک‌بار روغن آن را تعویض کرد.

خروجی اگزوز: باید از فردی خواست پشت اتومبیل بنشیند و پدال گاز را فشار دهد، در این حالت خروج گازهای آبی و یا مایل به آبی نشان دهنده روغن سوزی موتور است.

پوسیدگی: برای بررسی پوسیدگی باید نقاطی مانند زیر گلگیر، کاپوت عقب، اطراف و زیر زاپاس را به دقت نگاه کرد همچنین قسمتی از آب‌ریز لاستیک (نوار لاستیکی دور درب‌ها) بالای درب را در آورد و به دقت بررسی کرد.

عدم نفوذ آب: بهتر است خودرو را به کارواش برد تا از عدم نفوذ آب به داخل کابین اطمینان حاصل کرد.

بیمه نامه: زمان باقی مانده از بیمه نامه بسیار اهمیت دارد و می‌توان به نسبت زمان باقی مانده از بیمه، از فروشنده تخفیف گرفت.

سند: سند خودرو را باید به دقت مورد ارزیابی قرار داد تا از اصالت خودرو اطمینان حاصل کرد.

شتاب و سرعت: برای چک کردن این موضوع این دو مورد را در سربالایی‌ها باید مورد ارزیابی قرار داد. اگر خودرو هرز بخورد و شتاب نگیرد به این معنی است که صفحه کلاچ آن ضعیف بوده و نیاز به تعویض دارد. یکی از راه‌های تست صفحه کلاچ این است که ماشین را در دنده ۳ قرار داده و پای خود را از کلاچ برداشته اگر ماشین به لرزش افتاد و خاموش شد، صفحه کلاچ سالم است ولی اگر هرز خورد و حرکت کرد، صفحه کلاچ خراب است.

بیعانه: تا قبل از چک کردن کامل خودرو و مدارک آن نباید مبلغی را پرداخت کرد و یا حداقل مبلغ زیادی را نباید پرداخت.

خرید و فروش اینترنتی: یکی از روش‌های جدید خرید و فروش خودرو دست دوم توسط اینترنت انجام می‌شود که به علت برقراری ارتباط مستقیم بین خریدار و فروشنده و عدم دخالت دلالان ماشین هزینه‌های اضافی را کاهش می‌دهد.

سلامت امکانات: سلامت کولر، بخاری و سیستم برق رسانی خودرو را چک کند.

تغییر قفل‌ها: پس از خرید خودرو تمامی قفل‌های آن را باید تغییر داد.

زمان خرید: برای خرید خودرو دست دوم و کارکرده، صبح‌ها باید اقدام به خرید کرد زیرا در شب ممکن است متوجه برخی از ایرادات نشوید و دچار کلاهبرداری در زمان خرید ماشین شوید.

تعیین زمان تحویل: در آخر به یاد داشته باشید در زمان تحویل خودرو کیلومتر و ساعت تحویل را یادداشت کرده و از فروشنده امضا گرفته و یک نسخه هم به او بدهید تا در صورتی که قبل زمان تحویل خودرو، خلافی با آن انجام شده باشد، راهی برای اثبات بی گناهی وجود داشته باشد.

قیمت ماشین دست دوم و کارکرده

کارشناسی قیمت خودرو دست دوم و کارکرده بستگی به پارامترهای مختلفی دارد که با توجه به آنها قیمت واقعی ماشین تعیین می‌شود از جمله آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

قیمت صفر خودرو در بازار

کیلومتر کارکرد خودرو

عمر خودرو

بیمه نامه

تخفیف بیمه

وضعیت موتور

وضعیت بدنه

وضعیت داخل خودرو

تجهیزات جانبی (رینگ اسپرت، مانیتور ضبط، چراغ ال ای دی)

خرید و فروش ماشین دست دوم

قبل از اقدام برای فروش خودروی باید آن را به کارواش برد (صندلی‌ها و فضای داخلی را با جاروبرقی تمیز کرده) و در صورت نیاز، ایرادات احتمالی  را برطرف کرد. باید مطمئن شد صداهای عجیب خودرو برطرف شوند، عیوب ظاهری و جزئی اتومبیل را رفع کرد. وسایل اضافی خود را از ماشین برداشته تا فروشنده در حین تست آن را ماشین خود بداند، بهتر است سوابق تعمیرات خودرو را در اختیار خریدار قرار داد تا او به اهمیت وسواس در نگهداری از ماشین پی ببرد.

ممکن است خریدار درخواست کند برای بازبینی و تعیین قیمت خودرو از یک کارشناس حرفه‌ای در این زمینه کمک گرفته شود، قیمت کارشناسی خودرو براساس مدل آن تعیین می‌شود که قیمتی ثابت بوده و مالیات بر ارزش افزوده و هزینه ایاب ذهاب به آن افزوده نمی‌شود. ولی در صورتی که بخواهید قرارداد توسط کارشناس تعیین شود مبلغ ۷۰ هزار تومان به مبلغ قبلی اضافه می‌شود.

کارشناس می‌تواند بدنه‌ی خودرو، کیلومتر کارکرد، عملکرد صحیح قطعات موتور و … را مورد ارزیابی قرار دهد، کارشناس خودرو کمک می‌کند تا در ازاء دریافت مبلغی اندک بتوان خودرو مورد نظر خود را پیدا کرد.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سامانه جامع اتوناین مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سامانه جامع کارشناسی خودرو اتوناین

این شرکت با راه اندازی سامانه هوشمند اتوناین در نظر دارد تا به هم میهنان عزیز در حیطه خدمات اتومبیل همچون: کارشناسی خودرو، اجاره خودرو، صدور بیمه نامه و .... یاری رسان باشد تا ضمن سهولت حال آنان خرید و فروش مطمئنی را تجربه نمایند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کارآفرینی و استارتاپ