کد: 139711243476810651

جادویی به نام نظم

کد: 139711243476810651

https://goo.gl/KzCw5R

، اسلامشهر , (اخبار رسمی): هیچ موفقیتی نتیجه استعداد یا هوش بالاتر نیست. چه بسا بارها افرادی را می‌بنید که هوش و استعداد فوق العاده‌ای داشتند اما به هیچ‌جا نرسیده‌‌اند. جادویی که می‌تواند هر شخصی را به تمام اهدافش، چه کوچک و چه بزرگ برساند چیزی نیست جز نظم.

جادویی به نام نظم
جادویی به نام نظم

ذهنیت اشتباه درباره نظم

وقتی صحبت از نظم می‌شود در ذهن بیشتر افراد برنامه‌ای به شکل زیر تداعی می‌شود:

ساعت پنج صبح از خواب بیدار شده، لباس‌های ورزشی را پوشیده به سمت پارک رفته و بعد از ورزش صبحگاهی به منزل برگشته، صبحانه خورده .اگر کارمند هستید به سمت محل کار رفته، با هیچ کس حرف نزنید، حتی یک لحظه هم زمان را از دست ندهید و فقط مانند یک ربات کار کنید و دوباره روز بعد به همین روال. اما این وحشتناک است و این دقیقا همان تعریف غلطی است که در ذهن همه ساخته شده و باعث شده از نظم فراری باشند و به هیچ موفقیّتی نرسند ولی کمی لذّت ببرند.

معنی نظم چیست؟

برای داشتن نظم نیاز نیست انقدر زندگی را برای خود طاقت‌فرسا کرد. گاهی حتی لازم نیست واقعا آنقدر رنج کشید و زندگی را به کام خود تلخ کرد. مفهوم نظم، انجام دادن یک سری کارهای بزرگ و سخت به طور روزانه نیست.

بلکه دقیقا منظور تغییرات کوچک و مستمر است. درباره اصل کایزن که باعث درخشش نام کشور ژاپن شده  چیزی شنیده‌اید؟

کایزن به معنای «بهبود مستمر و دائمی» که یکی از ملزومات آن نظم و ترتیب است. درباره تغییرات یک شب و یا کارهای سخت صحبت نمی‌شود بلکه درباره تغییرات کوچک و مستمر حرف زده می‌شود که نتایج عالی به همراه خواهند داشت.

کوچک‌ترین اثرات نظم روی زندگی

در ادامه با مثال‌هایی گفته می‌شود که نظم آنقدرها هم بد نیست. همه چندین بار شنیدید خوردن روزانه یک سیب، شخص را از خیلی بیماری‌ها مصون می‌کند. خوردن روزانه یک سیب کار سختی به نظر می‌آید؟ آیا اذیت کننده است؟ یا حس بدی منتقل می‌کند؟

همین موضوع ساده اگر با نظم همراه شود بعد از مدتی نتیجه بسیار خوبی به همراه می‌آورد.

همه مسائل زندگی همین‌طور هستند . «مطالعه روزانه چند صفحه کتاب، اختصاص روزانه نیم ساعت برای یادگیری یک زبان جدید و خیلی مثال‌های دیگر. باور کنید موفقیت‌های بزرگ نتیجه تغییرات کوچک و مستمر هستند. تنها تفاوت با افراد موفق دنیا همین است. «نظم.»

اگر افرادی هستند که می‌خواهند تبدیل به یک آدم منظم شوند، برای شروع لازم نیست از کارهای خیلی بزرگ شروع کنند و یک برنامه بلند بالا بنویسند که قطعا بعد از یکی دو روز خسته و کلافه شوند و آن را کنار بگذارند. فقط کافی است کاری را که در انجامش بیشتر دچار ضعف و بی نظمی هستند پیدا کرده و در قدم بعدی سعی کنند هر روز مدت زمان کمی را به انجامش اختصاص دهند. به عنوان مثال افرادی که در مطالعه دچار ضعف هستند برای شروع هر روز 5 صفحه مطالعه کنند و به مرور زمان، وقت بیشتری را برای این کار اختصاص دهند. با این روش هم برای شروع خسته و دل زده نمی‌شوند و هم بعد از مدتی یک عادت خوب در وجود آنها نهادینه می‌شود و هم آماده رعایت نظم در انجام کارهای مهم‌تر و بزرگ‌تر می‌شوند.

تبدیل شدن به یک فرد منظم اصلا کار سختی نیست. قدم‌های اول را باید کوچک و ساده انتخاب کرد تا آماده برداشتن قدم‌های بزرگ شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کانون فرهنگی گام برتر

موسسه رشد فردی و مهارت های موفقیت گام برتر

منتشر شده در سرویس:

روانشناسی و موفقیت