اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139711273480110903

چرا باک بنزین اتومبیل زود خالی می‌شود؟

چه عواملی بر میزان مصرف سوخت بنزین اتومبیل تاثیر می‌گذارند؟

کد: 139711273480110903

https://goo.gl/FfRisy

، تهران , (اخبار رسمی): عوامل متعددی همچون نوع و مدل خودرو، نحوه رانندگی، درجا کار کردن ماشین برای گرم شدن موتور بر میزان مصرف سوخت بنزین تاثیر گذارند که افزایش مصرف سوخت می‌تواند علاوه بر افزایش هزینه‌ها در آلودگی‌های محیط زیست و افزایش شاخص‌های آلودگی نیز موثر باشد.

چه عواملی بر میزان مصرف سوخت بنزین اتومبیل تاثیر می گذارند؟
میزان مصرف سوخت بنزین

از اصلی‌ترین فاکتورهای افزایش مصرف سوخت می‌توان به سنگینی بار خودرو، استفاده دائم از کولر، بی‌اهمیت بودن به سرویس‌های دوره‌ای و همچنین استفاده از روغن موتور نامرغوب اشاره کرد

امروزه یکی از مهمترین دغدغه‌های خریداران و تولیدکنندگان خودرو میزان مصرف سوخت اتومبیل است. زیرا که افزایش مصرف سوخت می‌تواند علاوه بر افزایش هزینه‌ها در آلودگی‌های محیط زیست و افزایش شاخص‌های آلودگی نیز موثر باشد، یکی از عوامل مهم نوع خودرو است. اما می‌توان با رعایت برخی از نکات از مصرف سوخت اضافی برای خودرو جلوگیری کرد.

نوع و مدل خودرو

یکی از مهمترین فاکتورهای مصرف بنزین توسط نوع خودروی مورد نظر تعیین می‌شود، خودروهای پیشرفته مسلماً مصرف سوخت کمتری داشته و قیمت بالاتری دارند. از آنجایی که در کشور ایران انتخاب خودرو گزینه‌های زیادی ندارند پس شهروندان هنوز مجبور هستند از خودروهایی با سوخت بالا استفاده کنند و علاوه بر آلودگی محیط زیست هزینه بیشتری را نیز بپردازند، در حال حاضر مصرف ۸ خودروی پرمصرف در ایران متوقف شده است.

نحوه رانندگی

یکی از فاکتورهای مهم در میزان سوخت مصرفی نحوه رانندگی است، به طور مثال رانندگی در سرعت‌های بالا میزان سوخت مصرفی را به شدت افزایش می‌دهد، یکی از دیگر نکات رانندگی که موجب افزایش مصرف سوخت می‌شود تعویض دنده است. مثلا باید زمانی که دور موتور به ۳۰۰۰ رسید، دنده تعویض شود. تنظیم موتور و تعویض روغن در زمان مناسب هم از مهمترین عوامل بهینه کردن مصرف سوخت است. به علاوه رانندگی کردن به صورت یکنواخت و افزایش تدریجی سرعت در سربالایی‌ها موجب کاهش مصرف سوخت می‌شود.

درجا کارکردن ماشین برای گرم شدن موتور

حرکت با موتور سرد به اندازه ۲ کیلومتر اندازه سوخت مصرفی اتومبیل را به میزان ۷۰ درصد افزایش خواهد داد، اما این زمان درجا کار کردن نباید زیاد باشد روشن نگه داشتن ماشین به مدت طولانی و بدون حرکت نیز مصرف سوخت را به شدت افزایش خواهد داد. برای گرم کردن موتور اتومبیل‌های قدیمی می‌تواند پس از یک دقیقه حرکت کرد.

اصلی‌ترین فاکتورها در مصرف سوخت

مهمترین فاکتورهای مصرف سوخت به این شرح است:

سنگینی بار خودرو: یکی از اصلی‌ترین فاکتورها مصرف سوخت بیشتر را در پی دارد، پس تا جایی که امکان دارد تعداد وسایل اضافی را باید کاهش داد.

استفاده دائم از کولر: استفاده از کولر به شدت مصرف سوخت را افزایش می‌دهد زیرا که استفاده دائمی از کمپرسور کولر، فشار وارده بر موتور را افزایش داده و افزایش مصرف سوخت را در پی دارد.

بی اهمیت بودن به سرویس‌های دوره‌ای: عدم انجام سرویس‌های دوره نه تنها هزینه تعمیر ماشین را افزایش می‌دهد بلکه در افزایش سوخت مصرفی نیز موثر خواهد بود.

روغن نامرغوب: استفاده از روغن موتور با مرغوبیت مناسب همچنین تعویض به موقع روغن موتور مصرف سوخت را کاهش می‌دهد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت کارشناسی خودرو به آدرس auto9.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سامانه جامع کارشناسی خودرو اتوناین

این شرکت با راه اندازی سامانه هوشمند اتوناین در نظر دارد تا به هم میهنان عزیز در حیطه خدمات اتومبیل همچون: کارشناسی خودرو، اجاره خودرو، صدور بیمه نامه و .... یاری رسان باشد تا ضمن سهولت حال آنان خرید و فروش مطمئنی را تجربه نمایند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی