اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139711293486710903

نقش فیلتر هوا و کاربرد آن در خودروها

کد: 139711293486710903

https://goo.gl/HSkehX

، تهران , (اخبار رسمی): فیلتر هوا یکی از وسایل ضروری برای هر اتومبیل است که وظیفه جلوگیری از ورود حشرات، گرد و غبار و آلودگی‌ها به داخل موتور را بر عهده دارد. به علاوه این فیلتر، تنظیم هوا را نیز کنترل می‌کند. که اگر در فواصل منظم تعویض نشود موجب افزایش میزان مصرف سوخت بنزین و کاهش راندمان خودرو می‌شود.

نقش فیلتر هوا و کاربرد آن در خودروها
فیلتر هوا

طول عمر فیلتر هوا به عوامل متعددی بستگی دارد اما زمان تقریبی آن پس از طی مسافتی در حدود ۱۲ تا ۱۵ هزار مایل (۱۹ تا ۲۴ هزار کیلومتر) است که باعث سالم ماندن خودرو شما می‌شود

استفاده از فیلتر امری اجتناب‌ناپذیر است در ضمن این فیلتر باید در فواصل مناسب تعویض شود زیرا در غیر این صورت، مسدود شدن راه‌های هوایی را در پی دارد و موجب افزایش میزان مصرف سوخت بنزین و کاهش راندمان خودرو می‌شود. به علاوه استفاده از فیلتر کیفیت احتراق را افزایش داده و به سبب کاهش سوخت مصرفی کاهش هزینه‌های سوخت را به دنبال دارد.

زمان تعویض فیلتر هوا در خودرو و مزیت‌های آن

از لحظه شروع به کار اتومبیل، وظیفه فیلتر که همان پاکسازی است، شروع می‌شود، بنابراین فیلتر هوا در گذر زمان و با توجه به عوامل مختلف نیازمند تعویض است. طول عمر فیلتر هوا بستگی به محیطی که در آن زندگی می‌کنید ( آلودگی هوا و پیمایش جاده‌های خاکی) و میزان استفاده از اتومبیل متفاوت است اما زمان تقریبی که برای تعویض آن در نظر گرفته‌اند پس از طی مسافتی در حدود  ۱۲ تا ۱۵ هزار مایل ( ۱۹ تا ۲۴ هزار کیلومتر) است. همچنین کنترل بصری فیلتر هوا و مراجعه به دفترچه خودرو نیز می‌تواند شما را از زمان تعویض فیلتر خودرو با خبر کند. در حالت بهینه بهتر است روغن موتور نیز همراه فیلتر هوا تعویض شود.

مزایای تعویض فیلتر هوا

کاهش مصرف سوخت

عدم انتشار گازهای گلخانه‌ای در محیط

افزایش طول عمر موتور

نشانه های کثیفی فیلتر هوا در خودرو

توجه به برخی از نشانه‌ها می تواند زمان فرا رسیدن تعویض فیلتر را نشان دهد :

افزایش قابل توجه مصرف سوخت

اختلال در روشن شدن خودرو و یا مشکل در سیستم احتراق آن

نرم و روان کار نکردن موتور

هشدار و روشن شدن چراغ سرویس موتور

خراب شدن شمع‌های خودرو

نحوه تعویض فیلتر هوا در اتومبیل

فیلتر هوا در نزدیکی موتور خودرو واقع شده است و معمولاً به شکل مربع و یا مستطیل است، دسترسی به این قطعه آسان است و می‌توان به راحتی با باز کردن چند پیچ به آن دسترسی داشت، فیلتر قدیمی را از محفظه خارج کرده، محفظه را تمیز کرد و فیلتر جدید را جایگزین قبلی کند. باید دقت کافی داشت زیرا اگر فیلتر به خوبی در جای خود محکم نشده باشد ممکن است ذرات آلودگی وارد موتور شده و به آن آسیب وارد کند. پس از تعویض درب نگهدارنده فیلتر را بسته و مجدداً پیچ‌ها را محکم کرد. زمان تعویض دقت کافی را داشت تا آسیبی با سایر قطعات وارد نشود.

نحوه تمیز کردن فیلتر هوا در اتومبیل

برخی از فیلترها عمر دائمی دارند و یا هنوز عمر آنها به پایان نرسیده است بنابراین می‌توانند مانند روشی که گفته شد فیلتر را از جای خود در آورده و تمیز کرد و مجدداً جایگزین کرد اما باید به یاد داشت، این روش برای فیلترهایی که عمر آنها به پایان رسیده کاربرد ندارد برای تمیز کردن فیلتر هوا مراحل زیر را باید در نظر داشت:

خارج کردن فیلتر

زدودن گرد و غبار از روی آن

شستن فیلتر با آب و مواد شوینده

آب کشی فیلتر

خشک کردن در معرض هوای آزاد

روغن کاری فیلتر

قرار دادن فیلتر در جای خود

شستن فیلترهای هوا توصیه نمی‌شود زیرا که در برخی از مدل‌ها از بین رفتن فیلتر را در پی دارد و شستن آن می‌تواند موجب بیماری‌های تنفسی و آسم و آلرژی شود، به همین منظور بهتر است به جای تمیز کردن فیلتر هوا، آن را تعویض کرد.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سامانه جامع کارشناسی خودرو به آدرس  auto9.ir  مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سامانه جامع کارشناسی خودرو اتوناین

این شرکت با راه اندازی سامانه هوشمند اتوناین در نظر دارد تا به هم میهنان عزیز در حیطه خدمات اتومبیل همچون: کارشناسی خودرو، اجاره خودرو، صدور بیمه نامه و .... یاری رسان باشد تا ضمن سهولت حال آنان خرید و فروش مطمئنی را تجربه نمایند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی