کد: 139711293487910651

چرا شکست می‌خوریم

کد: 139711293487910651

https://goo.gl/KE8bUr

، اسلامشهر , (اخبار رسمی): ذهن، آمادگی مواجه شدن با سختی‌ها را ندارد و هرگز در مسیر خود به موانع و مشکلات فکر نمی‌کند. به همین خاطر گاهی حتی با کوچک‌ترین موانع حس سرخوردگی و «شکست» وجود شخص را می‌گیرد و حال خوب را تبدیل به بدترین حس و حال دنیا می‌کند.

چرا شکست میخوریم
چرا شکست می‌خوریم

داستان زندگی «جی.کی. رولینگ» داستانی است که نشان از موفقیت شخصی دارد که شکست را نپذیرفت و توانست با خلق مجموعه داستانی «هری پاتر» به یکی از قدرتمندترین سلبریتی‌ها و یکی از ثروتمندترین نویسندگان جهان تبدیل شود.

شکست، نقطه مشترک تمام افراد موفق جهان

زندگی نامه افراد بزرگ دنیا معمولاً حاکی از این است که همگی قبل از رسیدن به موفقیّت‌های بزرگ شکست‌های بزرگی را هم تجربه کردند.

افرادی که در مقابله با شکست مقاومت می‌کنند به خوبی، مفهوم شکست را درک کرده‌اند و قطعاً موفّق خواهند شد و اما اگر فکر درگیر این شود که چرا شکست خورده، در واقع شخص به برداشت درستی از مفهوم شکست نرسیده است.

چه زمانی و به چه علت احساس شکست می‌کنید؟

احتمالا اکثر مواقع دلیل شکست‌ها و ناکامی‌ها می‌تواند ناشی از موارد زیر باشد. مواردی از قبیل:

1. کارها باب میل پیش نرفته پس باعث شکست می‌شود

وقتی کاری به شکلی که در ذهن است پیش نمی‌رود و نتیجه باب میل نیست حس ناامیدی وجود شخص را می‌گیرد. در حالی‌که شاید نتیجه‌ای که به دست آورده شده آنقدرها هم بد نیست امّا چون ذهن را برای رسیدن به این نقطه آماده نکرده احساس شکست ایجاد می‌شود. دانش آموزی که از لحاظ درسی سطح ضعیفی داشته و بعد از چند جلسه تمرین و کلاس رفتن، موفق شده نسبت به نمرات قبلی چندین نمره پیشرفت داشته باشد اما هنوز موفق به دریافت نمره 20 نشده است. آیا این دانش آموز شکست خورده است؟ قطعا خیر. چون توانسته است شرایط را تغییر بدهد و چند قدم به هدفش نزدیک‌تر شود.

موفقیّت رسیدن به هدف نیست، بلکه همین حرکت کردن در مسیر است. اینکه هر روز یا هر هفته بتوان نسبت به روزهای گذشته حتی تغییر خیلی کوچکی کرد.

2. عدم توانایی تغییر با شرایط، حس شکست را ایجاد می‌کند 

آیا تا به حال به علت انقراض دایناسورها فکر کردید؟ دایناسورها منقرض شدند چون نتوانستند خود را با شرایط جدید جوّی سازگار کنند. و به همین سادگی منقرض شدند. پس باید از همین لحظه شروع کرد و یاد گرفت قرار نیست همیشه همه چیز آرام باشد. گاهی شرایط به صورت کاملا غیر منتظره تغییر می‌کند و به این ترتیب اگر شخص برای چنین روزی آماده نشده باشد راحت از بازی حذف خواهد شد.

3. بدون پشتکار و تلاش چیزی جز شکست در انتظار شخص نیست

داستان شکست بعض افراد واقعا شنیدنی است. وقتی پای درد دل افراد می‌نشینید، متوجه می‌شوید این دوستان ره صد ساله را به قصد یک شبه طی کردن، شروع می‌کنند و همان شب اول هم توقع دارند با کمترین تلاش و کمترین کار به نتایج درخشان برسند و اسم خود را در دفتر تاریخ ثبت کنند. 

تا وقتی تلاش و پشتکاری وجود نداشته باشد نباید منتظر نتایج درخشان بود. اگر موفقیت راحت بود و به دست آوردن آن آسان، حتما تا الان همه دنبال آن رفته بودند و به آن دست پیدا کرده بودند. با توجّه به مطالبی که گفته شد و رعایت همین نکات ساده و معمولی می‌توان به موفقیت خیلی نزدیک شد و از تهدیدهای زندگی بهترین فرصت‌هارا ساخت.

هیچ موفقیّتی یک شب و به سادگی به دست نمی‌آید. باید ثابت قدم بود و در مواجهه با تغییرات غیر منتظره خود را نباخت. شعار همیشگی باید این باشد که موفقیت تکرار لجوجانه کارهای ساده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کانون فرهنگی گام برتر

موسسه رشد فردی و مهارت های موفقیت گام برتر

منتشر شده در سرویس:

روانشناسی و موفقیت