اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971205350776844

دیجیتال مارکتر کیست؟

کد: 13971205350776844

https://goo.gl/84XUf3

، تهران , (اخبار رسمی): بازاریابی دیجیتال در حال حاضر یکی از حرفه‌های پرکاربرد در جهان است. دنیای آنلاین همه چیز را تغییر داده است و بازاریابی نیز ماهیتی دیجیتال به خود گرفته است. شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ یا سایر کانال‌های ارتباطی ابزارهایی هستند که دیجیتال مارکترها از آن بهره می‌برند.

دیجیتال مارکتر چیست؟ 20  مهارت لازم برای دیجیتال مارکترها
دیجیتال مارکتر چیست؟ 20 مهارت لازم برای دیجیتال مارکترها

برای اینکه یک دیجیتال مارکتر موفق باشند باید مهارت‌های خاصی را داشته باشند تا بتواننئ فعالیت خود را کنترل و آنالیز کنند و کارها را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

مهارت‌های نرم یا شخصیتی دیجیتال مارکتر

در امر دیجیتال مارکتینگ باید چند ویژگی شخصیتی داشت تا راحت‌تر مسائل را حل و فصل کرد و همیشه ایده‌ها  و روش‌های جالب توجهی را ارائه داد. این مهارت‌ها عبارتند از:

کنجکاوی: همیشه باید سعی کرد از موارد مختلف در حیطه کاری خود سر در آورد مطمئنا این موضوع کمک می‌کند که ضرر کمتر شود.

سختی: باید سرسخت بود و از مواجه شدن با مشکلات نهراسید.

نسبت به یادگیری مشتاق باشید و خوب گوش کرد و موارد لازم را یاد گرفت.

خود را با شرایط وفق داد و اجازه نداد شرایط غالب شوند. مشتریان خود را شناسایی کرد و سازوکاری مشتری پسند اتخاذ کرد.

مولتی تسکینگ یا قابلیت انجام چند کار را باید یاد گرفت. این برای دیجیتال مارکترها مثل سوخت موشک در هنگام سرعت گرفتن است.

به افکار و ایده‌های سایر افراد احترام گذاشت و قضایا را از نگاه آن‌ها نیز بررسی کرد و احتمالا ایده‌های بکری نیز از این طریق پیدا کرد.

تعامل داشت. با اینکه کار آنلاین است اما شخص باید در نظر بگیرد که در نهایت یک بازاریاب است و کار اصلی بازاریاب تعامل با مشتریان است.

اصول کاری قوی داشت و البته فرسایشی هم کار نکرد. وقتی برای تفریح و لذت بردن هم داشت تا کار کردن لذت بخش‌تر شود.

صداقت جایگاه را هم در محیط کار و هم بین مشتریان و مراجعان بالاتر می‌برد.

شجاعت گفتن «من نمی‌دانم» را باید داشت. شخص باید قبول کند که هنوز بسیاری از چیزها در جهان وجود دارند که آن‌ها را نمی‌دانند و باید یاد بگیرند. پس همیشه باید در حال یادگیری باشند.

مهارت‌های سخت دیجیتال مارکتر

منظور از مهارت‌های سخت، مهارت‌های حرفه‌ای است کهلزوما سخت و طاقت فرسا نیستند. این مهارت‌ها شخص را به یک متخصص در کار بدل می‌کنند.

جستجو کردن را باید بلد بود. اینکه توانایی لازم برای جستجو در موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی و یا سایر سایت‌ها را داشت و بتوان در زمان کمتری به آن چیزی که لازم است رسید مسلما در کار خود سریع‌تر پیشرفت خواهد کرد.

استفاده از اکسل را باید یاد گرفت. اکسل یک نرم افزار فوق‌العاده برای جدول بندی کارها، فعالیت‌ها، هزینه‌ها و بودجه و مواردی از این دست است. در ضمن می‌توان از طریق اکسل آمارهای خود را هم تحلیل کرد و نمودارهایی را برای خود و مشتریان نمایش داد.

تحقیق و جمع‌‌آوری داده‌ها یک امر مهم در بازاریابی دیجیتال است. داده‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند و دنیای فعلی به داده‌ها بیش از هر چیز واکنش نشان می‌دهد. پس داده محور باید بود و روش تحقیق و جمع آوری داده‌ها را یاد گرفت.

گوگل آنالیتیکس یک ابزار مهم سئو و دیجیتال مارکتینگ است و داده‌های زیادی را در اختیار فرد قرار می‌دهد. اینکه چگونه آمار وبسایت خود را باید آنالیز کرد و یا نرخ تبدیل و سایر شاخص‌های عملکرد خود را رصد کرد به شخص یک نمای کلی از فعالیتش می‌دهد.

باید قابلیت استفاده از حداقل یکی از ابزارهای سئو را داشته باشید. گوگل آنالیتیکس، ابزارهای تحقیق کلیدواژه ها و کنسول گوگل در اولویت قرار دارند.

باید بتوان میزان تاثیرگذاری و عملکرد خود را آنالیز کرد. این به خود شخص بستگی دارد که اثرگذاری فعالیت خود را چگونه بررسی کند. تعداد مشترکان خبرنامه؟ تعداد مشتریان؟ بازدید سایت؟ نرخ تبدیل؟ انتخاب این به خود شخص بستگی دارد.

ارتباطات آنلاین باید داشت و بتوان برای برگزاری جلسات و رویدادها و ایونت‌ها از ابزارهای مختلف بهره برد. در ضمن مهارت‌های ارتباطی و تعاملی هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

توانایی تشخیص عملکرد صحیح و غلط را باید داشت. اگر جایی دیده می‌شود که شخص راه اشتباه را رفته است باید برگشت یا به نحوی آن را تغییر داد که کمتر ضرر کرد.

از ابزارهای کراولر استفاده کرد تا وبسایت خود را رصد کرد و از نظر ایندکس شدن و دیده شدن در موتورهای جستجو اطمینان حاصل کرد. همچنین از این طریق می‌توان کپی بودن محتوای سایت خود را هم بررسی کرد.

کدزنی و یا درک کدها شاید چندان مهارت ویژه‌ای برای یک بازاریاب نباشد و بیشتر مختص برنامه نویس‌ها است اما یک دیجیتال مارکتر که در زمینه کدزنی مهارت دارد مسلما ایده‌های بکر و ناب‌تری در سر دارد و می‌داند چگونه و از چه طریقی آن‌ها را عملی کند.

جمع بندی

باید مهارت‌های لازم را فرا گرفت و اگر در یک یا چند مورد از آن‌ها ضعف و یا نقص‌هایی وجود دارد باید آن‌ها را برطرف کرد و قدرتمندتر از همیشه به کار خود ادامه داد. با این مهارت‌ها مسیر کاری روشن‌تر می‌شود و راحت‌تر می‌توان مشکلات سر راه را حل کرد و ایده‌های خود را پیاده سازی کرد.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سئوکار مراجعه کنند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سئوکار

سئوکار در ابتدا فعالیت خود را از یک پروژه تحقیقاتی در گروه کامپیوتر، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران با همکاری جمعی از اساتید مجرب و دانشجویان کارشناسی ارشد نرم افزار، شروع نمود. سئوکار در حال حاضر برترین شرکت ایران در زمینه سئو سایت می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی