اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139712143536610903

آیا می توان با چراغ بنزین روشن رانندگی کرد؟

چند کیلومتر می‌توان با چراغ بنزین روشن اتومبیل راه رفت؟

کد: 139712143536610903

https://goo.gl/MwEwWJ

، تهران , (اخبار رسمی): روشن شدن چراغ بنزین همیشه به معنای تمام شدن بنزین نیست بلکه می‌تواند خبر از اشکال در سنسور بنزین، مشکل در شناور پمپ بنزین، قرار گرفتن خودرو در سطح شیب‌دار و … بدهد که توصیه می‌شود با چراغ بنزین روشن رانندگی نشود زیرا آسیب جدی به خودرو می‌رساند.

چند کیلومتر می توان با چراغ بنزین روشن اتومبیل راه رفت؟
چراغ بنزین روشن

هنگامی که چراغ بنزین روشن می‌شود، متوسط بنزین باقیمانده در باک خودرو، در حدود ۲٫۶ گالن است در نتیجه با وجود روشن شدن چراغ هنوز ۱۰ درصد از حجم باک دارای بنزین است و جای نگرانی نخواهد بود

یکی از مشکلات متداولی که رانندگان به خصوص در حین سفر تجربه می‌کنند، روشن شدن چراغ بنزین است که البته همیشه نشان‌دهنده اتمام بنزین مورد نیاز نیست، بلکه دلایل دیگری از جمله اشکال در سنسور بنزین، مشکل در شناور پمپ بنزین، قرار گرفتن خودرو در سطح شیب‌دار و …نیز می‌تواند موجب روشن شدن این چراغ شود. یکی از موضوعاتی که شاید خیلی از رانندگان ندانند، میزان مسیری است که می‌توان با چراغ روشن بنزین طی کرد. که البته مقدار طولانی است اما طی کردن مسیر با چراغ روشن به هیچ وجه توصیه نمی‌شود زیرا که آسیب به خودرو را در پی خواهد داشت. در ادامه به تعیین مسیری که می‌توان به چراغ روشن طی شود، پرداخته می‌شود:

میزان موجودی بنزین در هنگام روشن شدن چراغ بنزین

براساس محاسبات دقیق مهندسان و استانداردهای جهانی که از طریق بررسی ۴۰ نوع خودرو به دست آمده، مشخص شد هنگامی که چراغ بنزین روشن می‌شود، متوسط بنزین باقیمانده در باک خودرو، در حدود ۲٫۶ گالن است که با ضرب در عدد ۳٫۸ رقمی در حدود ۹٫۸ لیتر خواهد بود. ۹٫۸ لیتر به طور متوسط حجمی در حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد از حجم باک خودرو را تشکیل می‌دهد. در نتیجه با وجود روشن شدن چراغ هنوز ۱۰ درصد از حجم باک دارای بنزین است و جای نگرانی نخواهد بود.

خودروهای امروز بازار چند کیلومتر می‌توانند با چراغ روشن بنزین رانندگی کنند؟

میزان مسافتی که خودرو می‌تواند با چراغ بنزین روشن طی کند، مسلماً به میزان مصرف سوخت آن بستگی دارد اما علاوه بر مصرف سوخت هر خودرو عوامل دیگری از جمله نوع جاده و شرایط آن، نوع رانندگی، شیب جاده،سرعت خودرو، دمای محیط، قدرت موتور و … نیز در میزان سوخت مصرفی نقش دارند، پس تعیین عدد دقیق، کار بسیار مشکلی است، امروزه در خودروهای مدرن میزان مسیری که می‌توان با این مقدار بنزین طی کرد مشخص شده است ولی این عدد نیز مقدار تقریبی است زیرا بسیاری از عامل‌ها که در مصرف سوخت موثر است، را در نظر نمی‌گیرد.

رانندگی با چراغ روشن چه صدمه‌ای به اتومبیل می‌رساند؟

حرکت خودرو با چراغ بنزین روشن اگر به عادت تبدیل نشود، مشکل جدی را ایجاد نخواهد کرد اما تکرار این امر در طولانی مدت به خودرو آسیب وارد کرده و هزینه بسیاری را تحمیل خواهد کرد. برخی از آسیب‌هایی که ناشی از حرکت با چراغ بنزین روشن ایجاد می‌شود، به این شرح است:

کاهش کیفیت بنزین: مسلماً انتهای باک دارای آشغال و کثیفی‌هایی است و هنگامی که میزان بنزین داخل باک کم باشد، پمپ بنزین ناچاراً از این بنزین آلوده برای انتقال به موتور استفاده می‌کند و این امر آسیب به موتور خودرو را در پی دارد.

آسیب به کاتالیزور خودرو

افزایش دمای پمپ بنزین: سوخت موجود در پمپ وظیفه خنک نگه داشتن آن را نیز بر عهده دارد، در نتیجه زمانی که میزان بنزین در آن کاهش می‌یابد، دمای پمپ به شدت افزایش خواهد یافت.

علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به سامانه جامع کارشناسی خودرو اتوناین مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سامانه جامع کارشناسی خودرو اتوناین

این شرکت با راه اندازی سامانه هوشمند اتوناین در نظر دارد تا به هم میهنان عزیز در حیطه خدمات اتومبیل همچون: کارشناسی خودرو، اجاره خودرو، صدور بیمه نامه و .... یاری رسان باشد تا ضمن سهولت حال آنان خرید و فروش مطمئنی را تجربه نمایند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی