اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980116358508099

آشنایی با ترمووود و روش‌های تولید آن

نمای چوبی چیست و چگونه تولید می‌شود؟

کد: 13980116358508099

http://bit.ly/2IjtruC

، تهران , (اخبار رسمی): به طورکلی فرآیند تولید ترمووود از سه فاز مختلف تشکیل می‌شود. عبور از مراحل فوق سبب می‌شود که چوب تولیدی (ترمووود) در مقابل سرما، گرما، بارندگی، رطوبت، حشرات و هر گونه تغییر شکل در محیط‌های بیرونی و داخلی مقاوم شود.

نمای چوبی چیست و چگونه تولید می گردد؟
نمای چوبی چیست و چگونه تولید می‌شود؟

بهترین چوب برای تهیه ترمووود با کیفیت، چوب درختان فنلاند است. درختان فنلاندی بسیار صاف و به طور عمودی رشد کرده که این امر باعث می‌شود درختان کاج فنلاندی برای تهیه چوب ترمو بسیار مناسب باشند

از قرن‌های پیش بشر به این نکته پی برده بود که سوزاندن و نیم سوز کردن چوب مقاومت آن را در مقابل بسیاری از عوامل محیطی افزایش قابل توجهی می‌دهد. امروزه نیز تولید ترمووود از همان منطق بهره می‌برد. به طور کلی ترموچوب (چوب ترمو) تولید شده از درختان با برگ‌های سوزنی شکل برای استفاده در اجزای داخلی ساختمان، مبلمان داخلی، سونا، اجزای درب و پنجره استفاده می‌شوند. ترموچوب‌های تولید شده از درختان پهن برگ نیز عموما برای نصب در هر شرایط آب و هوایی، ساخت مبلمان شهری، کفپوش و سونا توصیه می‌شوند.

بهترین چوب برای تهیه ترمووود با کیفیت، چوب درختان فنلاند است. این امر به علت شرایط اقلیمی خاص نیمه قطبی فنلاند (تابستان‌های کوتاه و زمستان‌های بلند که درختان تنها 2 ماه از سال فرصت رشد دارند) و رطوبت خاک بسیار بالا است. همان‌طور که ذکر شد به علت کوتاه بودن تابستان درخت‌ها فقط فرصت دارند به سمت آفتاب و به طور مستقیم رشد یابند. در نتیجه درختان فنلاندی بسیار صاف و مستقیم و به طور عمودی رشد کرده که این امر باعث می‌شود درختان کاج فنلاندی برای تهیه الوار و چوب ترمو بسیار مناسب باشند.

مراحل تولید ترمووود

به طورکلی فرآیند تولید ترمووود از سه فاز مختلف تشکیل می‌شود. در مرحله نخست چوب‌ها در کارخانه برش داده شده و به اشکال دلخواه در می‌آیند و سپس در داخل آون‌های مخصوصی تا 100 و سپس 130 درجه سانتی‌گراد تحت شرایط خاص گرما می‌دهند. این فرآیند باعث خشک شدن چوب و کاهش رطوبت آن می‌شود (فاز اول).

در مرحله بعدی حرارت را 180 الی 220 درجه سانتی‌گراد تحت همان شرایط بالا می‌برند. در این مرحله تمامی صمغ و رطوبت چوب خارج شده و مقدار آن به صفر نزدیک می‌شود. در این مرحله از تولید ترمووود چوب‌ها ساعت‌ها در دما و شرایط فوق باقی می‌مانند. این عمل سبب می‌شود که تمام بخش‌های چوب تا مرکز آن به رنگ قهوه‌ای روشن دربیاید (فاز دوم).

در مرحله آخر تولید ترمووود، چوب‌ها به آرامی سرد شده تا دمای آنها به 100 درجه سانتی‌گراد برسد. در این زمان با پاشیدن آب و بخار آب دمای چوب‌ها به دمای محیط رسانده شده و رطوبت نهایی ترموچوب تولید شده به 4 تا 6 در صد می‌رسد (فاز سوم).

عبور از مراحل فوق سبب می‌شود که زنجیره‌های سلولزی چوب‌ها شکسته، اسیدهای آن تجزیه و از هرگونه جاندار میکروسکوپی و حشرات پاک شوند. همچنین پس از این فرآیند، چوب در مقابل سرما، گرما، بارندگی، رطوبت، حشرات و هر گونه تغییر شکل در محیط‌های بیرونی و داخلی مقاوم می‌شود.

خرید تخصصی انواع پروفیل‌های ترمووود

سایت یک دو سه سازه با ساده‌سازی و همچنین شفاف‌سازی فرآیند انتخاب، مقایسه و خرید سنگ‌های ساختمانی افراد را یاری می‌کند تا با کمترین دشواری و در حداقل زمان ممکن پروفیل ترمووود مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت خریداری کنند. خرید انواع ترمووود با مقایسه از بین طیف وسیعی از انواع پروفیل‌های ترمووود دکینگ، UTV،UTS و SHP با بهترین قیمت و کیفیت را در بزرگترین مرکز تخصصی ساختمان کشور تجربه کنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند در ساعات اداری با شماره‌ 28428787 تماس حاصل کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آراد سازه گستر آپادانا

این سایت نه تنها به معرفی و تامین آخرین تکنولوژی های روز مرتبط با صنعت معماری و ساختمان کمک می کند بلکه می تواند به عنوان مرجعی غنی برای دانشجویان و علاقه مندان به مهندسی عمران و معماری مورد استفاده قرارگیرد. در یک دو سه سازه سعی کردیم تا تجربه، تخصص و آگاهی را در ساختار یک سایت، گرد هم آورده و از معتبرترین شرکت های صنعت ساختمان و معماری ایران برای تامین ملزومات این صنعت استفاده نماییم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان