اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980118358916844

بهینه‌‌سازی ساختار محتوا برای سئو و خوانایی بیشتر

کد: 13980118358916844

http://bit.ly/2IlL0dz

، تهران , (اخبار رسمی): اینکه یک مقاله خوب نوشته شود که موضوع جالب توجهی هم دارد و حاوی نکات سودمند و مفیدی است بسیار عالی است. اما کافی نیست. چیزی که اهمیت دارد این است که ساختار مقاله به چه شکل است و چگونه برای موتورهای جستجو و مخاطبان بهینه‌سازی شده است.

بهینه‌ سازی ساختار محتوا برای سئو و خوانایی بیشتر
بهینه‌‌سازی ساختار محتوا برای سئو و خوانایی بیشتر

تولید محتوا یک قدم بنیادی در استراتژی دیجیتال مارکتینگ است و اگر به درستی و اصولی از آن بهره برده شود می‌توان به نتایج خوبی رسید

در این مقاله 4 فاکتور مهم برای بهینه سازی ساختار محتوا آورده شده است که می‌توان از این طریق ترافیک بیشتری جذب کرد و مخاطبان را هم بیشتر با محتوا درگیر کرد.

1. هدینگ‌ها

هدینگ‌ها یا تیترها چیز جدیدی نیستند از زمان وجود سایت‌ها و حتی قبل از آن هم برای بهتر خوانده شدن مطالب و مقالات، کتاب‌ها و مجلات از تیترها استفاده می‌شد. اما با حضور موتورهای جستجو این هدینگ‌ها اهمیت بیشتری پیدا کردند و در بخشی به نام ساختار معنایی یا ساختار محتوایی بررسی می‌شوند و در الگوریتم‌های گوگل هم جزو مواردی هستند که اهمیت و اولویت بالاتری دارند.

یعنی ارزش کلیدواژه‌های که در هدینگ‌ها استفاده می‌شود به مراتب بیشتر از کلیدواژه‌های داخل متن بدنه است. در حقیقت اغلب کاربران نیز حین خواندن یک مقاله بیشتر روی هدینگ‌ها تمرکز دارند و به قول معروف متن اصلی را صرفا زیرچشمی نگاه می‌کنند و بیشتر تمرکز آن‌ها برای روی هدینگ هاست و اگر در داخل تیترها جواب سوالات‌شان را پیدا نکنند و یا اشاره‌ای به آن نشده باشد کل متن را رها می‌کنند.

برای اینکه بتوان از این ساختار معنایی بهترین بهره را برد و هدینگ‌ها را در جهت ارتقا سئو و خوانایی به کار بست، موارد زیر را باید همیشه مدنظر داشت: همواره ساختار محتوا را در ذهن خود باید داشت. هیچگاه یک متن را با هدینگ‌های H3 نباید شروع کرد. همواره باید از هدینگ 1 شروع کرد و با توجه به نوع هدینگ‌هایی که در ادامه است از هدینگ 2 و 3 تا 6 استفاده کرد. به طور مثال در این مقاله، تیتر اصلی H1 است و بقیه زیرتیترها H2 هستند و چون داخل زیرتیترها از هیچ تیتر دیگری استفاده نشده است پس سایر هدینگ‌ها موجود نیست.

هدینگ‌ها بهترین محل برای قرار دادن کلیدواژه‌های هدف هستند. این تنها برای سئو نیست. بلکه خوانندگان هم راحت‌تر با متن ارتباط برقرار می‌کنند و می‌توانند بهتر موضوعات متن را پیدا کنند. در الگوریتم گوگل نیز کلیدواژه‌های درون هدینگ‌ها بسیار مهم‌تر از کلیدواژه‌های متن بدنه هستند.

حداقل در هدینگ‌های 2 و 3 مخاطب باید درک کند موضوع متن از چه قرار است. چون مخاطبان حتی تیترهای دیگر را هم نگاه نمی‌کنند. باید دانست که خوانندگان اینترنت تنبل هستند و تقریبا متن را اسکن می‌کنند و آن را نمی‌خوانند. احتمالا همه هم قبل از خواندن این متن نگاهی به تیترها انداخته‌اند و نظر را جلب کرده و شروع به خواندن کرده‌اند.

اگر سوالی در هدینگ‌ها مطرح شده باید سعی کرد در متن بدنه و دقیقا زیر آن جوابی واضح به آن داد. نباید مخاطب خود را پیجاند. چون اگر مخاطب با محتوا درگیر نشود سایت را ترک می‌کند و مطمئنا در نتایج سئو هم تاثیر منفی می‌گذارد.

2. بخش‌های مقاله

سئو در حال حاضر از تطبیق دقیق کلیدواژه‌ها گذشته است. اما کلیدواژه‌های هدف که تمرکز بیشتری بر روی آن وجود دارد هنوز هم حائز اهمیت هستند و باید در مقاله خود از آن‌ها بهره برد. به طور مثال استفاده از کلیدواژه در مقدمه متن که بخشی از بدنه است تاثیری بیشتر از سایر نقاط دارد. در حال حاضر جمع‌بندی یا نتیجه‌گیری متن هم اولویتی بالاتر از خود متن اصلی دارد. پس باید دانست چگونه از کلیدواژه‌ها در نقاط کلیدی استفاده کرد.

باید سعی کرد تیترها را به نوعی چید که ساختار مقاله از هم گسسته نباشد یعنی مخاطب بعد از اینکه یک موضوع یا تیتر و بدنه آن را بخواند سوالاتی برایش ایجاد شود که در بقیه بخش‌ها پاسخ‌هایی برای آن‌ها پیدا کند. یا خود شخص باید سعی کند سوالاتی را در ذهن مخاطب ایجاد کند و در ادامه مقاله به آن‌ها جواب دهد. این کار میزان Engagement کاربران را بالاتر می‌برد و نتایج بسیار بهتری از آن خواهند گرفت.

3. Call-to-action‌ها

Call-to-action‌ها بخش‌هایی از مقاله هستند که به مخاطب خود یک پیشنهاد می‌کنند و یا از آن‌ها می‌خواهند که کاری را انجام دهند. در حقیقت از این کار برای بالا بردن نرخ تبدیل خود و جذب مخاطب استفاده می‌شود که تقریبا هدف هر سایتی همین است. اما باید دانست که کی و کجا از Call-to-action استفاده کرد که نتیجه دهد. مثلا می‌توان سوالی برای مخاطب ایجاد کرد و او را به یک صفحه در ادامه لینک داد تا از این قسمت جواب سوالش را پیدا کند.

می‌توان نیازی را در مخاطب به وجود آورد و از طریق لینک به محصولات یا خدمات به او پیشنهاداتی ارائه کرد. بهتر است از طریق گوگل آنالیتیکس نرخ تبدیل و میزان کلیک روی هر کدام از این Call-to-action را رصد کرد و آن را بهینه‌سازی کرد. گاهی یک Call-to-action صرفا به این دلیل که در جای نادرستی قرار گرفته است نرخ تبدیل پایینی دارد و اگر جای آن را تغییر یابد می‌توان نتیجه بهتری از آن گرفت. می‌توان از ویجت‌ها در سایدبار و یا نوتیفیکیشن‌ها برای این کار استفاده کرد. گاهی یک طراحی جالب برای Call-to-action تاثیری به مراتب قوی‌تر دارد. در ضمن هیچگاه از نکات کپی رایتینگ نباید غافل شد. باید کلماتی که به کار برده می‌شود که کاربر را قانع کند تا روی لینک کلیک کند و یا کاری که از او خواسته شده است را انجام دهد.

4. ساختار داده طرح

برای بهبود ساختار محتوا به گونه‌ای که برای موتورهای جستجو سیگنال‌های مثبتی داشته باشد باید از SCHEMA MARKUP استفاده کرد. این ساختار در حال حاضر توسط گوگل پشتیبانی می‌شود و شامل اخبار، نظرات، بررسی‌ها و دستورالعمل‌ها است. افرادی که وردپرسی هستند با نصب افزونه Yoast SEO این ساختار به صورت خودکار فعال می‌شود و گوگل بهتر می‌تواند نوع محتوا و مقالات را تفسیر کند و از این طریق آن‌ها را رتبه‌بندی کند.

سخن پایانی

تولید محتوا یک قدم بنیادی در استراتژی دیجیتال مارکتینگ است و اگر به درستی و اصولی از آن بهره برده شود می‌تواند به نتایج خوبی رسید. قدم اول داشتن یک ساختار محتوایی حرفه‌ای و کارشده است و قدم دوم استفاده بهینه از این ساختارها است. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سئوکار

سئوکار در ابتدا فعالیت خود را از یک پروژه تحقیقاتی در گروه کامپیوتر، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران با همکاری جمعی از اساتید مجرب و دانشجویان کارشناسی ارشد نرم افزار، شروع نمود. سئوکار در حال حاضر برترین شرکت ایران در زمینه سئو سایت می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی