اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980120359496844

آشنا شدن با نحوه‌ ایندکس شدن سایت در گوگل

کد: 13980120359496844

http://bit.ly/2IwEbWK

، تهران , (اخبار رسمی): چهار روز تا چهار هفته طول می‌کشد تا صفحات وب‌سایت فردی توسط گوگل به صورت خودکار شناسایی و ایندکس شوند. گوگل، الگوریتم خاص خود را برای کرول سایت‌ها و ایندکس کردن آن‌ها دارد و این الگوریتم‌های گوگل تنها برای رتبه‌بندی نیستند و در مدت زمان کرول وب‌سایت‌ها هم کاملا نقش دارند.

با نحوه‌ی ایندکس شدن سایت در گوگل آشنا شوید
ایندکس شدن سایت در گوگل

جای نگرانی نیست چهار روز یا چهار هفته، وب‌سایت بالاخره ایندکس خواهد شد.بهتر است افراد سعی کنند روی کیفیت و بهینه‌سازی محتوا کار کنند تا نتایج بهتری بگیرند

اگر یک پست یا یک محصول به تازگی منتشر شده است و هنوز هیچ اثری از آن در صفحه اول گوگل نیست نباید نگران شد. بازه‌ی چهار روز الی چهار هفته نباید فراموش شود و قبل از آن افراد باید با مکانیزم ایندکس گوگل آشنا شوند.

سایت‌ها چگونه کرول و ایندکس می‌شوند؟

تمام پروسه ایندکس شدن سایت‌ها توسط ربات‌های الگوریتم جستجو نظیر گوگل بات، مدیریت می‌شوند که محدودیت‌هایی هم از نظر سرعت و  هم فضای فیزیکی سرورها و مواردی از این دست دارد. این بات‌ها بیش از صدها میلیون گیگا‌بایت داده را ایندکس می‌کنند و در سرورها ذخیره می‌کنند و تقریبا مکانیزم یک کتابخانه را دارد که تمام کتاب‌ها را در قفسه‌های مربوط به آن قرار داده‌اند. گوگل نیز تمام داده‌های دیجیتال را در دسته‌بندی خاص خود قرار می‌دهد تا کاربران بتوانند به راحتی این داده‌ها را استخراج کنند. مراحل ایندکس به صورت زیر می‌باشند:

گوگل بات یک ابزار مجهز با الگوریتم‌ها و هوش مصنوعی خاص خودش است که دنیای اینترنت را می‌کاود و تک به تک وب‌سایت‌ها را بررسی می‌کند.

وقتی به یک سایت می‌رسد تمام داده‌های سایت را مطابق با فایل txt می‌خواند. این ربات بیشتر روی لینک‌ها و متن متمرکز است و از طریق نقشه سایت نیز به بخش‌های مختلف سایت نظیر وبلاگ و فروشگاه و سایر صفحات دسترسی پیدا می‌کند.

داده‌های محتوایی این صفحات کشف می‌شود و به سرورهای گوگل ارسال می‌شود و به دیتابیس اضافه می‌شود.

این داده‌ها به برنامه‌های کامپیوتری و الگوریتم‌های خاصی سپرده می‌شود تا آنالیز کنند کدام صفحات باید کرول شوند و کدام نباید کرول شوند و کدام صفحات باید به کاربران نمایش داده شوند.

برنامه‌ها و الگوریتم‌های خاص دیگری میزان ارتباط و ارزش محتوا را می‌سنجند تا آن را در رتبه‌بندی دخیل کنند. تعداد لینک‌ها، کلمات کلیدی و سایر موارد مرتبط با سئو به طور کامل آنالیز می‌شوند و صفحات سایت ایندکس می‌شوند.

گوگل بات سایت‌های جدید را در اولویت قرار می‌دهد چون سیاست گوگل این است که از سایت‌های تازه تاسیس حمایت کند تا بتوانند به راحتی شروع به فعالیت کنند و دیده شوند و سیاست‌های سختگیرانه‌ای هم در مورد لینک‌های شکسته و تخلف از قوانین گوگل دارد و آن‌ها را به عنوان گوگل پنالتی در نظر می‌گیرد.

البته راه‌هایی هم برای تسریع این فرایند وجود دارد تا سایت افراد سریع تر ایندکس شود، زودتر سئو شود یا در نتایج گوگل نمایش داده شود.

چگونه می‌توان سرعت ایندکس سایت را بالا برد؟

بسیاری از وب‌مسترها از روش‌هایی استفاده می‌کنند که به گوگل سیگنال‌هایی را ارسال می‌کند که آن‌ها مطالب و یا محتوای تازه‌ای را منتشر کرده‌اند و گوگل این سیگنال‌ها را بررسی می‌کند  تا زمان ایندکس را کمتر کند. چند مورد از گزینه‌های مهم که حتما باید لحاظ شود در ادامه آورده شده‌ است.

افراد باید یک سایت قابل ایندکس شدن بسازند

قبل از اینکه وبسایت به کانال‌های بازاریابی اینترنتی و مخصوصا موتورهای جستجو وصل شود حتما از کیفیت سایت و ساختاری که برای آن در نظر گرفته شده است باید اطمینان حاصل کرد.در حقیقت باید سایتی ساخت که ارزش ایندکس شدن داشته باشد. چگونه؟

ارزش: محتوای متنی ارزشمند تولید شود تا هم کاربران بخوانند و هم ربات گوگل بتواند آن را کراول کند.

استفاده: ساختار فنی سایت باید به گونه‌ای باشد که بتوان به راحتی متن را خواند و از آن استفاده کرد.

منو کاربری: باید کاربران را توسط یک منوی راحت و ساده به سایر قسمت‌های سایت کشاند.

زبان: از URL‌های مرتبط با محتوا استفاده شود و برای عکس‌ها متن جایگزین قرار داده شود چون در حال حاضر خود عکس‌ها قابلیت شناسایی ندارند.

سادگی: افراد باید ساده باشند و از پیچیدگی و ترفندهای پنهان سئو که خلاف قوانین گوگل هستند استفاده نکنند.

مسیر: باید دقت کرد که هیچ رباتی جلوی ایندکس شدن سایت را نگیرد.

این موارد اصول بنیادی سئو هستند که برای ایندکس شدن صحیح حتما باید به کار گرفته شوند. یکی از دلایلی که اغلب سایت‌ها به درستی ایندکس نمی‌شوند غافل بودن از همین اصول ساده و پیش پاافتاده ‌باشد.

راه اندازی گوگل آنالیتیکس 

Google Analytics یک ابزار تحلیلی رایگان است که توسط خود گوگل توسعه داده شده است. این ابزار برای رصد کردن کاربران و ترافیک سایت و گزارش‌های تحلیلی از سایت کاربرد دارد. وصل کردن سایت به گوگل آنالیتیکس در حقیقت به این معنا است که شخصی به گوگل سلام کرده است. یک سیگنال از جانب وی برای گوگل ارسال می‌شود چون گوگل آنالیتیکس ابزار اختصاصی گوگل است، اگر چه تا زمانی که سایت او ایندکس نشده باشد داده‌ای نمایش داده نمی‌شود اما همینکه قصد دارد سایت خود را به گوگل آنالیتیکس متصل کند گوگل از تصمیمش برای حضور فعال و مستمر در دنیای وب آگاه می‌شود.

کنسول گوگل و امکانات ویژه ی ایندکس

Google Search Console ابزار وب‌مستر گوگل دقیقا چیزی است که افراد به  آن نیاز دارند تا از وضعیت ایندکس سایت خود باخبر شوند و بسیاری امکانات برای ایندکس سریع‌تر و آمار کراول و ارورها و مواردی از این دست در اختیارشان قرار می‌دهد. کار کردن با آن هم ساده است.

می توان گزارشی از ایندکس و کراول سایت خود را به صورت روزانه دریافت کرد. ثبت نقشه سایت که در ادامه در مورد آن بحث خواهد شد در این ابزار انجام می‌شود. در ضمن با استفاده از گزینه Fetch as Google می‌توان در هر لحظه داده‌ها و اطلاعات جدیدی که وارد سایت می‌شود را به صورت دستی ایندکس کرد.

در ضمن همینکه از این ابزار وبمستر استفاده شود مجددا سیگنال مثبتی از جانب سایت برای گوگل ارسال می‌شود و ایندکس شدن سایت سریع‌تر اتفاق می‌افتد. باید در نظر داشت که همیشه می‌توان از طریق گزینه Crawl Errors از خطاهایی که جلوی ایندکس شدن سایت را می گیرند جلوگیری کرد.

افراد باید نقشه سایت ثبت کنند:

نقشه سایت یکی از ضروری‌ترین موارد در سئو است. نقشه سایت به موتورهای جستجو مسیرهای کلی سایت و نقشه کلی سایت را نمایش می‌دهد. محصولات افراد کجا قرار دارند، محتوا وبلاگشان از چه طریقی در دسترس قرار می گیرد و چه لینک هایی در وب‌سایتشان قابل دسترسی هستند. نقشه سایت، یک فایل xml است و روش‌های زیادی برای ایجاد آن وجود دارد.

اگر فردی سایت وردپرسی دارد با اضافه کردن افزونه‌های سئو، نقشه سایت به صورت خودکار تولید می‌شود. ابزارهای زیادی نظیر Google Sitemap Generator نیز وجود دارند که به افراد در تولید یک سایت مپ پویا و داینامیک کمک می‌کنند.

در مرحله نهایی باید این نقشه سایت تولید شده را در کنسول گوگل ثبت کرد تا گوگل از این طریق وب‌سایت، فرد را شناسایی کند. ثبت کردن نقشه سایت از طریق منوی Sitemaps در دسترس می‌باشد. توجه شود که بعد از ثبت نقشه حتما تیک سبز رنگ آن که به معنای تایید نقشه سایت می‌باشد فعال شده باشد.

Google Fetch and Render

افراد می توانند از گوگل بخواهند که به صورت دستی و غیرخودکار صفحاتشان را ایندکس کند. در قسمت Index کنسول گوگل گزینه ی Fetch as Google وجود دارد که می توان لینک‌های مورنظر را وارد و تایید کرد و سپس درخواست Index داد. باید توجه کرد که اگر سایت به صورت منظم کراول و ایندکس می‌شود لزومی ندارد که مداوما از این ابزار استفاده شود.در طول یک ماه می توان 10 بار از ایندکس به روش All Links استفاده کرد و یا 2 هزار صفحه جداگانه ایندکس شود.

افراد باید لینک بگیرند

هر چه بک لینک‌های باکیفیت از سایت‌های معتبر گرفته شود سرعت ایندکس بیشتر می‌شود. در حقیقت هر وقت که وب‌سایت لینک‌دهنده ایندکس می‌شود سیگنال‌هایی برای ایندکس لینک‌های خروجی آن نیز ارسال می‌شود و اگر سایت مورد نطر یکی از این لینک‌ها باشد مطمئنا ایندکس شدن آن به راحتی انجام می‌شود. می‌توان از طریق پست مهمان نوشتن و یا شبکه‌سازی لینک دریافت کرد. روش‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توان آن را تست کرد در هر صورت افراد هر چه بیشتر لینک بگیرند سرعت ایندکسشان نیز بالاتر می‌رود.

گسترده کردن فعالیت خود

مدیریت وب‌سایت صرفا انتشار محصولات و پست‌های وبلاگ نیست. افراد باید سایت خود را از هر نظر توسعه دهند، ایمیل مارکتینگ را آغاز کنند، پست مهمان بنویسند، شبکه سازی کنند، در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنند و یا در خبرگزاری‌ها رپورتاژ منتشر کنند و صدها کار دیگر که به توسعه وبسایت می‌انجامد. این کار نه تنها کسب و کار آنلاینشان را توسعه می‌دهد بلکه ایندکس شدن سایتشان را نیز سریع تر می‌کند.

به طور مثال فعالیت شخصی در اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و لینکدین و مواردی از این دست سیگنال‌های دیگری برای گوگل بات می‌باشند که وب‌سایت او را سریع‌تر و راحت‌تر شناسایی می‌کند. باید در نظر داشت لینک‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی به وب‌سایتتان ارجاع داده می‌شوند Nofollow می‌باشند و کیفیت لینک‌های  Follow را ندارند اما همچنان مهم هستند و برای ایندکس شدن ضروری هستند.

سخن پایانی

جای نگرانی نیست چهار روز یا چهار هفته، وب‌سایت بالاخره ایندکس خواهد شد. بهتر است افراد سعی کنند روی کیفیت و بهینه‌سازی محتوا کار کنند تا نتایج بهتری بگیرند. موارد گفته شده باید به ترتیب اعمال شود تا خیال خود از بابت ایندکس شدن سایت راحت باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سئوکار

سئوکار در ابتدا فعالیت خود را از یک پروژه تحقیقاتی در گروه کامپیوتر، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران با همکاری جمعی از اساتید مجرب و دانشجویان کارشناسی ارشد نرم افزار، شروع نمود. سئوکار در حال حاضر برترین شرکت ایران در زمینه سئو سایت می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش