کد: 139803233758911444

بررسی ابزارهای بازاریابی اینترنتی رایگان گوگل

کد: 139803233758911444

http://bit.ly/2LFjrgW

، مشهد , (اخبار رسمی): ابزارهای بازاریابی اینترنتی رایگان و بسیار قدرتمند برای مدیران کسب و کارهای اینترنتی وجود دارد که هر مدیر برای موفق شدن و بازاریابی باید این ابزارها را بشناسد و طریقه کار کردن با آنها را بلد باشد.

به دیلیل محدود بودن ادامه مقاله را در سایت مدیر پلاس بخوانید
ابزارهای بازاریابی گوگل برای مدیران کسب و کار های اینترنتی

روزانه ۳ و نیم میلیارد جستجو در موتور جستجوی گوگل انجام می‌شود و بسیاری بر این باورند که گوکل فقط یک موتور جستجوگر است. اما در ادامه توضیح داده شده که شرکت گوگل یک موتور جستجو نیست، بلکه ابزارهای بازاریابی اینترنتی رایگان و بسیار قدرتمند برای مدیران کسب و کارهای اینترنتی دارد که هر مدیر برای موفق شدن و بازاریابی می‌تواند از انها استفاده کند.

نکته مهم اینکه چون کشور ایران در لیست کشورهای تحریمی گوگل قرار دارد حتما باید از پراکسی یا فیلتر شکن استفاده کرد تا بتوان به این ابزارها دسترسی داشت.

۶ ابزارهای بازاریابی اینترنتی رایگان گوگل

  1. گوگل وب مستر تولز (Google Webmaster Tools یا Google Search Console)
  2. گوگل آنالتیکس (Google Analytics)
  3. گوگل ادوردز (Google AdWords)
  4. کلید واژه گوگل (Google AdWords Keyword Planner)
  5. گوگل ترندز (Google Trends)
  6. گوگل آلرتز (Google Alerts)

گوگل وب مستر تولز (Google Webmaster Tools یا Google Search Console)

بعد از راه اندازی وب سایت وقت آن است که سایت را به گوگل معرفی کرد تا گوکل آنالیز و ایندکس سایت را شروع کند.

البته افرادی که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنند می‌توانند با نصب کردن افزونه یوآست سئو و پیکربندی این افزونه این کار را به راحتی انجام دهند.

توسط ابزار گوگل وب مستر تولز می‌توان یک مانیتورینگ کاملی از سایت خود در تمامی لحظه‌ها داشت.

گوگل وب مستر تولز ابزارهای حرفه‌ای و مختلفی دارد که همگی رایگان هستند. برای مثال در قسمت Search Traffic گوگل وب مستر تولز می‌توان کلمات سرچ شده یک وب سایت را دید.

یعنی می‌توان دید که کاربران چه کلماتی سرچ کرده‌اند تا به یک سایت برسند. و یا اینکه زمانی که گوگل سایتی را در نتایج خود نشان می‌دهد چند کلیک بر روی سایت انجام شده است. می‌توان دید یک سایت در چندمین صفحه گوگل در کلمه کلیدی مورد نظر است.

می‌توان در مورد لینک‌های وب سایت هم اطلاعات کسب کرد. مثلا چه تعداد سایت به سایت دیگری لینک داده‌اند یا لینک‌های داخلی سایت را دید و مشخص کرد در هر صفحه چه تعداد لینک وجود دارد.

از طریق Fetch As Google می‌توان کراولرهای گوگل را در همان زمان فراخوانی کرد تا مقاله‌ای که به تازگی منشتر شده ایندکس شود و زودتر در نتایج جستجو نشان داده شود.

گوگل آنالتیکس (Google Analytics)

بهترین آمارگیری که تا بحال استفاده شده گوگل آنالتیکس بوده است زیرا هیچوقت از کار نمی‌افتد. از کار نمی‌افتد یعنی هیچوقت به مشکل برنمیخورد. با گوگل آنالیتیکس می‌توان فهمید از چه سایت‌هایی کاربران وارد سایت شده‌اند.

می‌توان فهمید کاربران بیشتر زمان خود را روی کدام صفحه از یک سایت گذرانده‌اند، کدام مطلب برای کاربران جذاب‌تر است از کدام صفحه کاربران خارج شده‌اند، کدام کاربران تبدیل به مشتری می‌شوند و کلی اطلاعات با ارزش دیگر که بسیار می‌تواند برای سایت حائز اهمیت باشد.

یک نکته بسیار مهم  اجرای کمپین تبلیغاتی از طریق گوگل ادوردز است. اگر اشتباهی در تبلیغات انجام شود با استفاده از گوگل آنالتیکس به راحتی می‌توان پی به این اشتباه برد و جلوی هزینه کردن اضافی را گرفت.

یک توصیه به مدیران کسب و کارهای اینترنتی و یا کسانی که سایت دارند این است که حتما هر روز گوگل آنالتیکس را چک کنند تا همیشه بدانند چه اتفاق‌هایی برای سایت افتاده است.

گوگل ادوردز (Google AdWords Keyword)

شرکت گوگل تقریبا ۹۰ درصد درآمد خود را از گوگل ادوردز بدست می‌آورد. گوگل ادوردز در واقع امکانی را می‌دهد که بتوان با پرداخت هزینه به گوکل سایت خود را در صفحه‌های اول گوگل قرار داد. به زبان ساده همان تبلیغ در گوکل است.

با سرمایه گذاری روی کلید واژه‌های درست می‌توان ترافیک قابل توجهی را به سوی یک سایت جذب کرد. درآمد حاصل از تبدیل‌هایی که به واسطه‌ی این ترافیک صورت می‌گیرد با مقدار سرمایه‌ای که در این سیستم صرف تبلیغات شده برابر یا از آن بیشتر است.

به علاوه باید سعی کرد از آپشن‌های پیشرفته مربوط به مکان یابی، مروگرهای موبایلی یا دسکتاپ و هر آپشن دیگری که به جذب مخاطب هدفمند کمک می‌کند بهره گرفت. گوگل ادوردز با تمام سادگی که دارد اصلا آسان نیست و باید در آن تجربه کافی داشت تا بتوان موفق شد.

گوگل مبلغی را که دریافت می‌کند به دلار است و این برای ایرانی‌ها با این شرایط دلار کار نسبتا دشواری است چون اگر اشتباهی صورت گیرد هزینه زیادی از دست زفته است.

از آنجایی که گوگل می‌خواهد درآمد خود را به بالاترین حد ممکن برساند به طور طبیعی، تبلیغات وب سایتی را نمایش می‌دهد که بیشترین پیشنهاد را برای آن کلمه کلیدی داده است.

گوگل تعداد کلیک‌هایی که بر روی تبلیغات انجام می‌شود را می‌شمارد و سپس به ازای هر کلیک اپول می‌‌گیرد. همچنین گوگل تعداد اثر گذاری‌ها (Impressions) را نیز می‌شمارد.

Impression اعدادی هستند که نشان می‌دهند یک تبلیغ چند بار در جستجوها برای کلمه کلیدی مشخص نشان داده شده است.

اگر تعداد کلیک‌ها را بر تعداد Impression ها تقسیم کرد، عددی که به دست می‌آید نشان دهندۀ نرخ کلیک (Click-Through-Rate) یا (CTR) است.

این آمار نشان دهندۀ درصد افرادی است که از طریق کلیک کردن یک تبلیغ به یک صفحه مراجعه کرده‌اند. دانستن نرخ کلیک اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که نشان می‌دهد کدام یک از تبلیغات تاثیرگذار بوده است.

یادگیری حرفه‌ای گوگل ادوردز امری است که به زمان احتیاج دارد و بیشتر شرکت‌ها سرمایه خود را در آن از دست می‌دهند.

کلید واژه گوگل ادوردز (Google AdWords Keyword Planner)

با استفاده از این ابزار گوگل به راحتی می‌توان دنبال کلید واژه‌های کسب و کار اینترنتی خود گشت. وقتی یک محصول یا یک ویدیو، مقاله یا در حالت کلی محتوایی تولید می‌شود باید براساس کلیدواژه یا کلمات کلیدی یک کسب و کار باشد تا بهتر بتوان در گوگل دیده شد. این ابزار کمک می‌کند کلمات مورد نظر را پیدا کرد.

البته این ابزار تعداد دقیق جستجو را نشان نمی‌دهد اما کمک می‌کند که به دیدگاهی کلی درمورد اینکه کدام کلیدواژه مورد توجه است و کدام مورد توجه نیست، دست یافت. اطلاعات دیگری که نمایش می‌دهد این است که قیمت تقریبی پرداخت به ازای کلیک (CPC) روی آن کلیدواژه در صورت استفاده از گوگل ادوردز برای تبلیغات است.

به عنوان یک بازاریاب محتوا همیشه باید به دنبال کلمات کلیدی بود که علاوه بر هدایت به رتبه‌های بالای نتایج جستجو ترافیک خوبی را نیز به وب سایت روانه کند. باید سعی کرد این ابزار رایگان گوگل را تجربه و از قابلیت‌های منحصر بفرد آن نهایت استفاده را برد.

گوگل ترندز (Google Trends)

این ابزار گوگل هم اطلاعاتی خیلی مناسب را در اختیار افراد قرار می‌دهد. اطلاعاتی مثل جستجوهایی که در حال حاضر محبوب هستند، اطلاعاتی مثل کدام کلمات رقابت بیشتری بین هم دارند. می‌توان چندین وب سایت را با افزودن کاما میان آنها در گوگل ترندز جستجو و ترافیک آنها را با هم مقایسه کرد.

گوگل ترندز هم مثل گوگل Keyword Planner تعداد جستجو واقعی را به کاربر نمایش نمی‌دهد بلکه میزان محبوبیت عبارات را بین ۰ تا ۱۰۰ نمایش می‌دهد.

گوگل آلرتز (Google Alerts)

گوگل آلرتز یکی از ناشناخته‌ترین ابزارهای گوگل است. با این سرویس می‌توان برای یک یا چندین کلیدواژه یک آلرتز گذاشت و هر وقت موضوعی با این محتوا در وب منتشر شد گوگل آن را به ایمیل مشخص شده ارسال کند. هیچ محدودیتی هم در مورد تعداد آلرت‌ها وجود ندارد.

زمانی که عبارتی در search querry جستجو می‌شود یک نمونه از نتایج و امکان انتخاب اینکه این نتایج به طور مستمر به ایمیل یا (RSS reader) ارسال شود را نمایش می‌دهد.

همچنین می‌توان مطلع شد که رقبا چه زمانی سایت خود را آپدیت می‌کنند و اینکه در کجاها از آنها نقل قول می‌شود یا نام آنها برده می‌شود.

مثال: عبارت جدیدی در گوگل سرچ می‌‌شود و فردی تمایل دارد هر چیز جدیدی که در مورد آن عبارت به اینترنت اضافه می‌‌شود از آن اطلاع داشته باشد. برای مثال اسم شهری جستجو می‌‌شود و فرد تمایل دارد هر وقت در هر نقطه‌ای از وب نام شهر برده شد از ان باخبر شود.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر و خواندن کامل مقالات دیگر حوزه بازایابی اینترنتی و کسب و کار اینترنتی می‌توانند به سایت مدیر پلاس به آدرس www.modirpluss.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مدیرپلاس

مدیر پلاس - آکادمی تخصصی آموزش بازاریابی اینترنتی و کسب و کار اینترنتی