کد: 139803233759011444

برای شروع کسب و کار اینترنتی چقدر سرمایه لازم است؟

کد: 139803233759011444

http://bit.ly/2KldOoo

، مشهد , (اخبار رسمی): بسیاری بر این باورند که شروع کسب و کار اینترنتی نیازمند سرمایه زیادی است ولی در حقیقت چنین نیست و با سرمایه اندک هم می‌توان کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرد.

برای شروع کسب و کار اینترنتی چقدر سرمایه لازم دارید.
برای شروع کسب و کار اینترنتی چقدر سرمایه لازم است؟

در مرحله اول باید دانست که برای چه بازاری و چه افرادی قرار است کسب و کار اینترنتی راه اندازی شود. در واقع بازار هدف را باید مشخص کرد. با دانستن این موضوع می‌توان بطور تقریبی محاسبه کرد که چه میزان سرمایه برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی لازم است.

برای مثال اگر بازار هدف را تمامی قشرهای جامعه در نظر گرفت و یک فروشگاه اینترنتی داشت مانند دیجی کالا، باید هزینه‌های زیادی صرف شود تا بتوان محصولات را خریداری و انبار کرد. تعداد افراد زیادی را استخدام کرد و هزینه‌های از این قبیل. اما اگر بازار هدف و کسب و کار اینترنتی کوچیک‌تر باشد هزینه‌ها بشدت کاهش پیدا می‌کند. کاری که باید انجام شود این است که دانش و تجربیات را در قالب فایل‌های آموزشی (تصویر صوت و متن) بفروش رساند و در این مورد هزینه‌ فقط برای راه اندازی سایت است.

پس اولین و مهمترین کاری که باید انجام داد تعیین بازار هدف کسب و کار اینترنتی است. نکته بسیار مهم این است که سعی شود بازار هدف کسب و کار اینترنتی را کوچک‌تر و تخصصی‌تر انتخاب کرد تا بتوان زودتر تبدیل به برند شد.

چطور تبدیل به یک برند شد؟وقتی برای خرید موس به بازار می‌روید مغازه اول همه لوازم‌های کامپیوتری را دارد و چند عدد موس در ویترین خود قرار داده است و دقیقا کنار همان مغازه یک مغازه‌ای وجود دارد که تمامی مغازه پر از موس‌های مختلف است. باید از کدام مغازه خرید کرد؟

قطعا مغازه دومی. زیرا به صورت تخصصی بازار هدف خود را روی موس گذاشته است و نکته بسیار جالب این است که این مغازه به دلیل متفاوت بودن در ذهن می‌ماند و هر وقت نیاز به خرید موس باشد می‌توان به انجا مراجعه کردو یا آن را به دوستان و آشنایان معرفی کرد.

چه هزینه‌های برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید در نظر گرفته شود؟

اولین هزینه تهیه دامین یا دامنه است که بیشتر کسب و کارهای اینترنتی از دامنه com و ir استفاده می‌کنند. هزینه ir بین ۵ هزار تومان تا ۱۵ هزارتومان است و هزینه com بین ۱۰۰ تومان تا ۱۴۰ تومان است. دومین هزینه تهیه هاست است. هاستی که اول کار لازم است هزینه‌ای بین ۸۰ هزار تومان تا ۱۵۰ هزار تومان دارد.

البته هیچکس هیچوقت صاحب هاست و دامین نمی‌شود بلکه برای مدتی آن را اجاره می‌کند.

سومین هزینه طراحی سایت است که بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است اما اگر نتوان چنین هزینه را پرداخت کرد می‌توان از سایت ساز وردپرس به راحتی در چند دقیقه بطور کاملا رایگان سایت را طراحی کرد.

چهارمین هزینه پشتیبانی سایت است. برای پشتیبانی سایت می‌توان سالانه بین ۱۰۰ هزار تومان تا ۳۰۰ هزار تومان هزینه کرد که با آموختن سایت ساز وردپرس دیگر نیازی به این هزینه نیست. 

پنجمین هزینه تهیه افزونه (پلاگین) و قالب (پوسته) برای سایت ساز وردپرس است. این دو مجموعا زیر ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارند.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی می‌توانند به سایت مدیر پلاس به آدرس www.modirpluss.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مدیرپلاس

مدیر پلاس - آکادمی تخصصی آموزش بازاریابی اینترنتی و کسب و کار اینترنتی