اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805083901212417

مزایای مطالعه درسی در تعطیلات تابستانی

کد: 139805083901212417

http://bit.ly/2SWd9ve

، تهران , (اخبار رسمی): با ورود به فصل تابستان، هر دانش آموز برای آن برنامه ریزی می‌کند.

مزایا مطالعه درسی در تعطیلات تابستانی
مزایای مطالعه درسی در تعطیلات تابستانی

از نظر دانش آموزان پس از یک دوره ۹ ماهه آموزشی و تربیتی و ساعت‌ها مطالعه، گذر از مدارس قطعا یک زمان برای استراحت است. آنها برنامه‌هایی از قبیل سفر به یک شهر، پیوستن به فعالیت‌های جدید، بازدید از خانواده، یک کار آموزی جدید و وقت گذراندن با دوستان را در ذهن خود دارند.

اما حقیقت چیزی دیگری است، آیا صرف کل روز به سرگرمی‌های اغلب کامپیوتری مضر نیست؟ بنابراین باید ارتباط خود با کتاب‌ها و یادداشت‌های خود را قطع کرد؛ شاید ممکن است به مطالعه در تابستان به عنوان کار سختی نگاه شود، اما برای جلوگیری از فراموش کردن و از یاد بردن مطالب، مطالعه در تابستان بسیار مفید است و در حقیقت کمک می‌کند سال تحصیلی آینده با آمادگی بیشتری به کلاس رفت.

از خاطر نبردن مطالب سال‌های گذشته

واضح است اگر مطلبی را یاد گرفت و آن را در آینده مرور نکرد به راحتی فراموش خواهد شد، بعد از فراموش کردن مطالب هم بسیاری از زحمات از دست خواهد رفت و باید دوباره کاری انجام شود،‌ پس در تابستان باید از این فرصت استفاده کرد تا مطالب را برای خود زنده نگه داشت؛ خصوصا در سه ماهه اول سال و همزمان با شروع امتحانات نهایی؛ اگر مطلبی وجود دارد و وقت زیادی برای به یاد سپردن آن صرف شده، اگر آن را در تابستان دوره نکرد، اول مهر که به مدارس رفت، دوباره باید از اول شروع کرد و وقت صرف دوباره کاری خواهد شد.

جبران کم و کاستی‌های سال تحصیلی قبل

در دوران مدرسه اغلب برای دانش آموزان پیش می‌آید که بعضا سرفصل‌ها را نمی‌توانند مفهومی خوانده و به خاطر کمبود وقت آن مطالب را رد می‌کنند. مطالعه تابستانه برای مرور این بخش‌ها بسیار مفید واقع خواهد شد، پیشنهاد این است از بخش‌های سخت شروع و اگر می‌توان از دوستان و یا کسانی که آن مطلب را خوب خوانده‌اند کمک گفت. این مطلب بسیار مفید است و با زیاد شدن مطالب در سال آینده نگرانی برای بخش‌های سخت کتاب وجود نخواهد داشت.

پیدا کردن شرابط محیطی مناسب

در تابستان می‌توان شرایط و محیط‌های مختلف را امتحان و بهترین مکان و زمان برای مطالعه را شناسایی کرد. مثلا در کلاس‌های درس در تابستان بیش‌تر بازدهی وجود دارد یا کتاب خانه؟ عوامل حواس پرتی خود را باید پیدا کرد و دانست که چطور باید از شر آنها خلاص شد، در واقع تابستان بهترین زمان برای سعی و خطا برای پیدا کردن بهترین شرایط است. پس باید پایه‌های تحصیلی خود را در تابستان محکم کرد.

برای سال آینده آماده بود

اگر مطالعه خوبی در تابستان وجود داشته باشد می‌توان با شروع سال تحصیلی جدید برنامه ریزی دقیق‌تر داشت، خود را به راحتی به منابع آزمون‌های آزمایشی رساند. استرس خود را کم و با روحیه بیشتر در کلاس‌های درس حاضر شد. از وجه دیگر، نگرانی برای مطالب سال‌های قبل وجود ندارد.

د اینجا بخشی از فواید مطالعه در تابستان مطرح شد، این فواید قطعا محدود به مواردی که ذکر شده است نیست. می‌توان از تابستان استفاده و با قدرت شروع کرد و دانست که چیزهای گران بها با تلاش به دست خواهند آمد، اگر چه ممکن است اول کار اذیت شد اما می‌توان با ساعات کم مطالعه شروع کرد و روز به روز به مقدار کمی افزایش داد.

جهت خرید کتاب‌های تابستانه می‌‍توان به وبسایت دانش لند به ادرس www.Daneshland.com مراجعه کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دانش لند

هدف ما در دانش لند فراهم کردن محیطی است که بتوانید به‌راحتی آن‌چه را که می‌خواهید خریداری کنید، نه این‌که مجبور شوید از میان گزینه‌های موجود یکی را انتخاب کنید. بدون اغراق هرچه برای آموزش دیدن و آموزش دادن نیاز دارید در دانش لند فراهم شده است. ما شعار “هر روز تازه‌تر می‌شویم” را برای دانش لند برگزیدیم، چرا که وظیفه یک سایت و فروشگاه اینترنتی با موضوع آموزش چیزی غیر از این نیست

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

نشریات و کتاب | سرگرمی و تفریح