اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807074086913350

آموزش ارسال یک آگهی املاک حرفه‌ای و پربازدید

کد: 139807074086913350

http://bit.ly/2ozEJmP

، رشت , (اخبار رسمی): در حالی که ابتدای آگهی عکس‌ها توجه مشتریان را به خود جلب می‌کنند، یک توصیف فهرست‌وار می‌تواند آنها را علاقه‌مند به خواندن ادامه آگهی املاک کند. توصیفی کوتاه به همراه لیستی از جذابیت‌های ملک که مشتری به راحتی آن را درک کند، می‌تواند به سادگی منتهی به معامله املاک شود.

آموزش ارسال یک آگهی املاک حرفه ای و پربازدید
شیوه نگارش یک آگهی املاک پربازدید/How to write a real estate ad

تنها چند ثانیه فرصت است تا مخاطب خود را جذب کرد، پس سرفصل و تیر آگهی را بسیار جذاب و توصیفی باید انتخاب کرد تا مخاطب را تحریک به خواندن ادامه آگهی و شاید تبدیل به یک خریدار احتمالی کرد

بر اساس تحقیقات ملک بانک در سال 1397 بیش از 70 درصد فروشندگان املاک مخصوصا در تهران املاک و مستغلات خود را به مشاور املاک حرفه‌ای مورد اعتماد خود واگذار کرده‌اند. این موضوع به این معنی است که اغلب وقت مشاوران املاک در طول ساعات کاری صرف نوشتن توضیح برای املاک و مستغلات می‌شود .در این مطلب از ملک بانک راهنمای بهترین شیوه‌های درج آگهی املاک بیان می‌شود و چگونگی یک توصیف جذاب و فهرست‌وار برای لیست املاک و مستغلات بیان می‌شود.

راهنمای نوشتن توضیحات برای آگهی املاک و مستغلات

اولویت اول برای توصیف یک ملک، کمک به خریداری است که متقاضی خرید یا اجاره خانه‌ای مشابه ملک است. باید در نظر داشت که خریداران به راحتی ویژگی‌های قانع کننده را تشخیص می‌دهند.

در ادامه یک چک لیست برای نوشتن توضیحات ملک ارائه می‌شود که بسیار کمک کننده خواهد بود:

- توضیحات برای هر ملک زیر 250 کلمه تنظیم شود. (بیش از آن خواننده را خسته می‌کند)
- برای جذب خریداران به آگهی خود از یک سایت و صفحه جذاب جهت نمایش املاک باید استفاده شود.
- باید دقت شود مطلب حاوی توصیف خانه‌ای باشد که خریدار به دنبال آن است. (خود را جای مشتری گذاشت)
- کلمات توصیفی را فراتر از چیزی که ملک داراست به کار نبرد و همیشه به مخاطب آگهی خود احترام گذاشت.
- ویژگی‌های منحصر به فرد و امکانات خانه را در توصیف خود برجسته کرد.
-پیشنهادات و آفرهای ویژه زمان‌دار در متن آگهی خود قرار داد.
-از اشکال و ایموجی‌ها در آگهی خود استفاده نکرد زیرا از تاثیر متن آگهی تجاری کاسته خواهد شد.

تیتر جذاب برای آگهی املاک و مستغلات

تنها چند ثانیه فرصت است تا مخاطب خود را جذب کرد، پس سرفصل و تیر آگهی را باید بسیار جذاب و توصیفی انتخاب کرد تا مخاطب را تحریک به خواندن ادامه آگهی و شاید تبدیل به یک خریدار احتمالی کند. هر تیتر باید دارای مزایایی از آن خانه و یا املاک باشد. به عنوان مثال:

- مجتمع مسکونی در تهران: دارای روف گاردن و چشم انداز بسیار زیبا
- آپارتمانی خاص در فرمانیه: نورگیر خیره کننده، همراه با بهترین متریال و تجهیزات
- واحد 140 متری در آجودانیه: نمای چشمگیر با امکاناتی نظیر جکوزی، اتاق دوش و مستر...

برای آغاز متن اصلی خود یک جمله خاص در نظر گرفت زیرا باید خریداران را در رابطه با ارزش خانه و مزیت اصلی آن آگاه کرد. در ذهن خود ویژگی‌های کلیدی که باعث خواندن ادامه آگهی می‌شود را بیان کرد. به عنوان مثال:

- این آپارتمان به تازگی رنگ آمیزی و پارکت شده است و تمامی درب‌ها تعویض شده‌اند.
- این واحد دارای درب‌های داخلی ضد آب بوده و درب ورودی نیز ضد سرقت و دارای قفل هوک اضافی است.
- تمامی کف واحد با سنگ پوشیده شده است و خبری از سرامیک نیست. دیوارها نیز همگی دوجداره و عایق صدا هستند.
- این خانه دارای وام بافت فرسوده با درصد بسیار پایین بوده و با سه بر بهترین موقعیت را در منطقه دارا است.

برخی از ویژگی‌هایی که می‌توان در ابتدای متن توصیفی به آنها اشاره کرد شامل:

- پارکینگ اختصاصی مخصوصا در خانه‌ها و واحدهای قدیمی ساخت
- فضای باز، تراس بزرگ، روف گاردن، حیاط خصوصی و...
-منظره دریا، جنگل، کوهستان و سایر مناظر و چشم اندازهای خاص
- نزدیکی به سیستم‌های حمل و نقل عمومی
- آشپزخانه دارای مطبخ و یا لوازم و تجهیزات خاص مانند فر و مایکرو
- وجود محوطه سبز مخصوصا در تهران و شهرهای شلوغ

استفاده از عبارات تبلیغاتی برای فروش خانه

با استفاده از کلمات مناسب در زمان نوشتن متن توصیف املاک و یا خانه مورد نظر می‌توان خریداران بیشتری را جذب کرد که منجر به افزایش ارزش خانه نیز خواهد شد.

در ادامه برخی از این کلمات را به اختصار ذکر کرد:

لوکس: آگهی‌هایی که از این کلمه در متن توصیفی خود استفاده می‌کند معمولا بدون تخفیف و یا کمی بالاتر از قیمت پشنهادی خود معامله می‌کند. الیته در نظر داشت که این خانه‌ها  باید واقعا لوکس باشند نه اینکه صرفا در آگهی قید شود.

جذاب: تاثیر این عبارت کمتر از گزینه اول است اما طبق تحقیقات ما منجر به افزایش فروش خواهد شد. وقتی صحبت از یک منظره جذاب و یا یک دکوراسیون داخلی جذاب به میان آید حتما به آگهی دقت بیشتری خواهد شد.

برخی دیگر از این کلمات: ضد آب، تمام سنگ، تمام شیشه، چشم انداز، بازسازی شده، تعویض شده، رنگ آمیزی شده، به انتخاب مشتری، بی عیب و نقص و...

اجتناب از استفاده کلمات ضدتبلیغی

حالا در نقطه مقابل باید کلماتی را بازگو کرد که طبق تحقیقات جذابیت فروش را کم و قیمت آنها را کاهش می‌دهد زیرا از نظر مشتری توصیف را غیر طبیعی می‌کنند.

برخی از آنها عبارتند از:

پتانسیل (مثلا: با پتانسیل بالا برای سوددهی): معمولا آگهی‌هایی که از آن استفاده می‌کنند هم بازدید کمتر و هم تماس کمتری خواهند داشت زیرا پتانسیل ملک توسط خریدار تشخیص داده می‌شود نه کلمات و این می‌تواند برای آگهی بسیار مضر باشد.

فرصت (مثلا فرصتی استثنایی): آگهی حاوی این عبارات نیز با افت تماس و اعتماد مشتری روبرو می‌شوند.

برخی کلمات دیگر که پیشنهاد می‌شود در آگهی املاک استفاده نشود شامل عالی و پرسود، بدون چانه قیمت یک کلام، ببینید و بپسندید، اگر نبینید ضرر می‌کنید و سایر عبارات و کلماتی که به دنبال دیکته کردن مطلبی به مشتری و خریدار است.

ویژگی‌های منحصربه فرد را در توصیف خانه برجسته کرد:

شرح توصیفی و خلاقانه املاک و مستغلات، خریداران را مشتاق گزینه‌ها می‌گرداند و لیست املاک را از بقیه رقبا متمایز می‌کند. متن آگهی همیشه باید مشخص و توصیفی باشد و از طولانی شدن آن به شدت اجتناب کرد.

در توصیف یک آپارتمان یا خانه باید در نظر داشت که حتما از نام بردن برند و نام تجاری لوازم، کفپوش‌ها، مبلمان، تجهیزات آشپزخانه و ... که به ارزش ملک اضافه می‌کند استفاده کند.

کفپوش: نوع کفپوش مثلا چوب آن اگر طبیعی است و اگر نه حتما برند و چیزهای مانند ضد آب بودن آن را قید کرد.

آشپزخانه: نام برند فر، گاز، هود، جنس و متراژ و بزرگی جزیره وسط آشپزخانه و یا اپن آن و حتی امکانات خاص مطبخ را برجسته کرد.

سیستم بهره‌وری انرژی: هر نکته‌ای که میزان انرژی مصرفی خانه را کاهش می‌دهد ذکر کرد. مانند پنجره‌های دوجداره، دیوار دو جداره، گرمایش از کف، خشک کن‌ها، درب‌های عایق حرارت، کولر یا لوازم اینوِرتر.

سیستم‌های هوشمندسازی ساختمان: یک راه عالی برای افزایش ارزش خانه استفاده از تجهیزات کنترل از طریق وای فای و سیستم هوشمند است مانند لامپ و روشنایی، قفل‌ها، ترموستات، سیستم‌های صوتی و ... است.

نزدیکی به امکانات رفاهی و خدمات شهری

-پارک ها
-مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری
-رستوران‌ها
-مراکز خرید
-رودخانه‌های و یا فضاهای باز و سرسبز خارج از شهر

موارد تکمیلی برای توصیف خانه:

- یک یا چند تصویر دقیق و باکیفیت از خانه یا املاک خود تهیه کرد. اگر تاکید روی بازسازی آشپزخانه است پس بهترین و کامل‌ترین عکس را از آن تهیه کرد و همین موضوع را به هر ویژگی مدنظر خود تعمیم داد.

- بهتر است از کلمات و اختصارات باب شده در بازار املاک استفاده کرد زیرا این به عنوان یک مشاور املاک جا افتاده و معمولی است اما خریداران را گیج و یا گاهی دلزده می‌کند.

- قبل از ارسال هر آگهی باید  آن را پیش نویس کرد. با این کار از ایرادات نگارشی موجود در آگهی جلوگیری می‌شود. املا، دستور زبان آن را اصلاح و وضوح متن را بالا برد.

- ملک را برای آگهی و فروش به یک مشاور املاک حرفه‌ای واگذار کرد.

- اگر شخصی مالک است، باید خانه خود را به یک آژانس املاک بسپارد تا کار تبلیغات و فروش را بسیار حرفه‌ای و ایمن انجام دهد. یک نماینده یا کارگزار املاک باتجربه و مورد اعتماد همیشه سود بیشتری خواهد رساند و همچنین باعث می‌شود از خطرات و کلاهبرداری‌های حین معاملات نیز در امان بود.

- اگر شخصی مشاور املاک است حتما باید برای جمع بندی نهایی از اطلاعات فروشنده استفاده کند. مالک آن خانه سال‌ها در آن منطقه زندگی کرده است و می‌تواند دیدگاه منحصر به فردی را ارائه دهد. نکاتی که برای خریداران مهم است شامل همسایگان آرام و متشخص و یا محله امن و بی سروصدا است.

ارائه پیشنهادات ویژه

اگر هدف فروش سریع یک ملک است باید کمی تفاوت ایجاد کند. هر چیزی که انگیزه خریدار را برای معامله زودهنگام افزایش دهد. برخی از این انگیزه‌های کمک کننده عبارتند از:

- سلامت خانه و لوازم را در صورت اطمینان خود، برای مشتری گارانتی کرد. (همیشه صادقانه نظر داد)

- برای پرداخت بخشی از مبلغ معامله زمانی را از فروشنده برای خریدار گرفت. البته که این موضوع باید با هماهنگی فروشنده و رضایت او باشد وگرنه منجر به ضرر خواهد شد.

- تخفیف محدود برای زمان خیلی محدود: باید با فروشنده صحبت کرد و دید آیا زمان کمی را برای تخفیف خاص مشخص می‌کند تا معامله زودتر شکل بگیرد.

- مشخص نمودن تاریخ بازدید ملک روی آگهی

همیشه باید به یاد داشت یک توصیف خوب و مشتاقانه هرگز وجه مشترکی با دروغ و یا اغراق نخواهد داشت اما یک توصیف بد و بدون جزئیات، مشتریان و خریداران را از گزینه‌ها نا امید می‌کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ملک بانک

ملک بانک به عنوان قدرتمندترین پلتفرم املاک و مستغلات فارسی زبان با ارائه راهکارهای جدید و ایجاد تجربه کاربری بهتر، فضایی امن و قابل دسترس برای آگهی و جستجوی هوشمند املاک فراهم نموده است.ملک بانک در جایگاه یک پراپ تک(proptech)، موظف است از جدیدترین فناوری و تکنولوژی های روز در راستای تسهیل خدمات دهی مشاوران املاک به خریداران و فروشندگان و متقاضیان املاک استفاده نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]