اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807084089113350

استارت آپ‌ها چگونه به سرعت باعث رشد صنعت املاک و مستغلات شدند؟

نقش پراپ تک‌ها در آینده دنیای املاک و مستغلات

کد: 139807084089113350

http://bit.ly/2oQs6Uz

، رشت , (اخبار رسمی): فناوری املاک و مستغلات (Proptech) دایره‌ای بزرگ از اصطلاحات جدید است که شامل کاربرد فناوری اطلاعات و اقتصاد در پلتفرم‌های نوآورانه بازار املاک و مستغلات است. تنها بخشی از این صنعت نوین شامل کاهش کاغذبازی و انجام سریع‌تر و کارآمدتر معاملات شده است.

نقش پراپ تک ها(prop Tech) در آینده دنیای املاک و مستغلات
استارت آپ ها و رشد و رونق صنعت املاک و مستغلات

آمار جهانی نشان می‌دهد که در شش ماهه اول سال 2019 مبلغی معادل 12.9 میلیارد دلار در استارت‌آپ‌های فناوری املاک و مستغلات توسط سرمایه‌گذاران بزرگ جهانی هزینه شده است

بخشی از این کاربردها شامل محافظت از اسناد، اتصال فناوری‌ها به خانه‌های هوشمند، تحقیق و تجزیه تحلیل بازارهای مختلف، برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های کاربردی تلفن‌های همراه، مدل‌سازی سه بعدی و استفاده از آن در بازاریابی املاک، ارائه بهترین گزینه‌ها برای وام‌های مسکونی و تجاری، مدیریت دارایی‌ها، سرعت انتقال اطلاعات به مشتریان و... است.

حالا نامی که روی این تکنولوژی نوین در بازارهای املاک و مستغلات می‌گذارند کمی متفاوت است اما تمامی مفاهیم یک هدف را دنبال می‌کنند. در آمریکا معمولا CREtech (فناوری املاک و مستغلات تجاری) یا REtech (فناوری املاک و مستغلات) و در کشورهای اروپایی با عنوان prop Tech یا Proptology( فناوری داری) نامیده می‌شود.

استارتاپ‌های املاک

در حال حاضر تعداد زیادی استارتاپ‌های املاک در جهان وجود دارد که سعی در پیشبرد این هدف یعنی صعود در زنجیره بازار املاک و بهبود نحوه عملکرد بازیکنان اصلی بازار مسکن (سازندگان، مشاوران املاک، خریداران، فروشندگان، متقاضیان مسکن، اجاره دهنده‌ها، سرمایه‌گذاران و سایر متخصصات املاک و مستغلات) دارند.

برخی از این استارتاپ‌ها با کمک و جذب سرمایه‌گذار و برخی نیز با تکیه به سرمایه شخصی خود در حال پیشرفت هستند. اما نکته تمایز آنها تبلیغات وسیع و رنک پایین‌تر یا میزان نصب اپلیکیشن فعال نخواهد بود بلکه بازارها به مرور زمان هوشمندتر خواهند شد و به صورت تدریجی با غربالگری مجموعه‌های هوشمندتر و به روزتر را که خدمات مناسب‌تری به کاربران خود ارائه می‌دهند و هدف‌شان بهبود عملکرد کلی بازار است شناسایی و رشد می‌دهند.

آمار جهانی نشان می‌دهد که در شش ماهه اول سال 2019 مبلغی معادل 12.9 میلیارد دلار در استارت آپ‌های فناوری املاک و مستغلات توسط سرمایه‌گذاران بزرگ جهانی هزینه شده است که از کل مبلغ رکورد سال 2017 یعنی 12.7 میلیارد دلار بیشتر بوده است. این یعنی هر سال این صنعت غول‌آسا در حال پیشرفت است و روز به روز به فناوری‌های موجود در آن افزوده می‌شود.

فناوری املاک و مستغلات مسکونی

اما این پیشرفت‌ها در بخش املاک مسکونی شامل اهدافی همچون کاهش سختی در عملیات خرید، فروش و اجاره یک ملک شده است و تمرکز روی زمینه‌هایی همچون پیدا کردن خانه، فروش خانه، تامین مالی برای خرید، مراحل معاملات املاک شامل ارزیابی ملک، بیمه‌ها، مدیریت وام، نرم افزارهای محاسبه وام و سود، مقایسه املاک و امکانات کاربری پنل مشاوران املاک شده است.

فناوری املاک و مستغلات تجاری

در بخش تجاری، املاک نقاط قوت دیگری نیز احتیاج داشتند زیرا مخاطبان و مشتریان آنها نیز تا حدودی متفاوت بودند. فناوری‌ها در این مورد به سمت استفاد از تکنولوژی‌های واقعیت افزوده و پیشرفت تورهای مجازی رفته‌اند تا سازندگان، خریداران و سرمایه‌گذاران را پیش از ساخت و یا بازدید نهایی یک ملک تجاری در جریان جزئیات آن قرار دهند و از طرفی نیز تمرکز در بخش فناوری روی ارائه خدماتی متفاوت برای سرمایه گذاران و سازندگان قرار گرفت تا آنها نیز در تمامی مراحل ساخت تا فروش بتوانند در جریان جزئیات فرآیند کارها و معاملات قرار بگیرند.

مفاهیمی که در آینده نزدیک وارد صنعت املاک و مستغلات خواهند شد

در سال‌ها و شاید حتی ماه‌های آتی باید در انتظار ورود فناوری‌های جدیدی در عرصه املاک و مستغلات بود که معنای امروزی جستجو در اپلیکیشن‌ها و وب سایت‌ها را به طور کلی تغییر خواهند داد. برخی از این فناوری‌ها شامل فناوری‌های بلاکچین، هوش مصنوعی (AI)، افزایش اطلاعات (IA)، آموزش به ماشین (ML)، تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ، (Deep Learning (DL و  اینترنت اشیاء (IoT) است.

تا دو یا سه سال گذشته صحبتی از (Proptech) نبود، اما تکنولوژی‌ها با سرعت پایینی در حال نفوذ به بازار املاک بودند و این جرقه‌ها از پلتفرم Zillow آغاز شده بود. شاید هنوز پراپ تک (proptech) بخش کوچکی از تحولات در بازار املاک و دارایی‌ها در جهان امروز باشند املاک این روند به حدی سریع پیش می‌رود که حتی نمی‌توان از شش ماه بعد آن چشم‌انداز دقیقی ارائه کرد.

به عنوان مثال اگر چشم انداز استفاده از بلاکچین تصور شود. قراردادهای املاک و مستغلات که قابل جعل یا کلاهبرداری نیستند و نه تنها عملیات‌های ساختمانی و خرید و فروش و معاملات بسیار سریع‌تر انجام می‌شوند بلکه امنیت این اطلاعات نیز نسبت به وضع فعلی غیر قابل مقایسه است.

سرعت ارائه خدمات به مردم و صاحبان مشاغل مرتبط با صنعت املاک مانند مشاوران و آژانس‌های املاک و سازندگان و سرمایه‌گذاران، رشد باور نکردنی را به همراه دارد. از طرفی نیز توجه به کاهش زمان و هزینه‌های اجرای هر بخش، حاشیه سود ارائه دهندگان خدمات املاک به سرعت افزایش خواهد یافت.

در پایان باید گفت استارتاپ‌های موفق در صنعت املاک همیشه به ضربان‌های حیاتی بازار کشور و منطقه فعالیت خود گوش می‌کنند و برآورده کردن نیازهای کاربران برای آنها در اولویت است. نگاهی اجمالی به مجموعه‌های موفق در این زمینه گواه همین موضوع است که تنها راه موفقیت در بازارهای پیشرو جهانی توجه روز افزون به نیازهای متغییر خریداران، فروشندگان و متقاضیان مسکن در بازارهای محلی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ملک بانک

ملک بانک به عنوان قدرتمندترین پلتفرم املاک و مستغلات فارسی زبان با ارائه راهکارهای جدید و ایجاد تجربه کاربری بهتر، فضایی امن و قابل دسترس برای آگهی و جستجوی هوشمند املاک فراهم نموده است.ملک بانک در جایگاه یک پراپ تک(proptech)، موظف است از جدیدترین فناوری و تکنولوژی های روز در راستای تسهیل خدمات دهی مشاوران املاک به خریداران و فروشندگان و متقاضیان املاک استفاده نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]