اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807104093413350

چرا مشاوران املاک یک شریک استراتژیک برای دو طرف معامله هستند؟

کد: 139807104093413350

http://bit.ly/2oof9RE

، رشت , (اخبار رسمی): به طور معمول در یک معامله املاک اینگونه به نظر می‌رسد که یکی از دو طرف یعنی خریدار یا فروشنده در سمت مشاور املاک و دیگری در نقطه مقابل قرار دارد، البته این موضوع ممکن است در برخی از مواقع که پای کارگزار دوم یا سوم در بین باشد پیش آید، اما در اکثر موارد این‌گونه که فکر می‌شود نیست.

چرا مشاوران املاک یک شریک استراتژیک برای دو طرف معامله هستند؟
Why are real estate consultants a strategic partner for both parties to the transaction?

بیش از 80 درصد خریداران در ابتدای راه جستجوی یک خانه را به تنهایی آغاز می‌کنند، اما وقتی خانه یا ملکی توجه آنها را به خود جلب کند برای ادامه راه و دریافت مشاوره به یک آژانس املاک مراجعه می‌کنند

حالا این چه معنایی می‌دهد؟ آیا به این معناست که مشاور املاک رو راست نیست؟ یا همیشه قرار و معنا و مفهومی پشت پرده و منفی در جریان است؟ پاسخ خیر است. در ادامه کمی بیشتر درباره روند مذاکرات املاک صحبت خواهد شد. چه در ایران و چه در سایر نقاط جهان کسب و کار املاک روند پیچیده‌ای دارد اما خطوط قرمز این کار نیز همه جا یکسان است. یعنی وقتی که اطلاعات ملک صادقانه منتقل نشود و موجب ضرر و زیان یک یا هر دو طرف معامله شود.در غیر این صورت حرفه‌ای بودن در مذاکرات و به دست گرفتن روند معاملات کاری است که باید توسط مشاوران املاک حرفه‌ای انجام شود و غیر از این معامله‌ای به درستی بسته نخواهد شد.

اما چطور است که هر دو طرف، مشاوران املاک را به چشم یک شریک استراتژیک می‌بینند و به او اعتماد دارند. بله معمولا مشاوران آشنا و عامل یکی از طرفین معامله بوده و طرف دیگر در ابتدای کار با او غریبه است، اما همه می‌دانند کار یک مشاور املاک موفق میانجی‌گری و پیشبرد مذاکرات فروش یک ملک است نه بازدید ملک و نوشتن یک مبایعه نامه و این کاری است که آژانس‌های منتخب انجام می‌دهند، آنها کار اشتباه یا گول زننده‌ای در برنامه خود ندارند و تنها برای انجام معامله اطلاعات بیشتری می‌خواهند و در آن مسیر نیز پیشنهادهای خوبی به دو طرف ارائه می‌دهند.

حتی کار یک مذاکره کننده تجاری در سطح بین‌المللی نیز همین موضوع صادق است و تا اعتمادی جلب نشود معامله‌ای انجام نمی‌شود. پس به عنوان خریدار یا فروشنده یک ملک باید به این موضوع‌ها فکر کرد، بلکه به میزان تجربه، تخصص و رزومه موفق یک مشاور املاک اعتماد کرد و گذاشت تا در مراحل کار همراهی کند.

شاید شخصی بارها و بارها به عنوان شاهد یا مشتری سر معامله‌ای حاضر شده باشد و زمانی که اصلا احتمال نمی‌داده است معامله به اصطلاح جوش بخورد و بسته شود، ناگهان با هوشمندی و پیشنهادی منصفانه از طرف مشاور املاک به طرفین آن معامله یه یکی از بهترین تجربیات شما بدل شده باشد.

مشاوران املاک شریک استراتژیک خریداران و فروشندگان

با توجه به تحقیقات گروه ملک بانک طی سال‌های 97 و نیمه اول 98 روی یک جامعه آماری از معاملات در بازار تهران مشاهده شد که به طور معمول در بیش از 70درصد معاملات دیدگاه مشتریان به مشاوران املاک مثبت بوده و توانسته‌اند در مراحل پایانی مذاکرات فروش به آنها اعتماد کامل پیدا کنند.

نکته جالب دیگر آنکه بیش از 80 درصد خریداران در ابتدای راه جستجوی یک خانه را به تنهایی آغاز می‌کنند، اما وقتی خانه یا ملکی توجه آنها را به خود جلب می‌کند برای ادامه راه و دریافت مشاوره به یک آژانس املاک مراجعه می‌کنند و با کمک او از مراحل معامله اطمینان حاصل می‌کنند. رابطه خریدار، فروشنده و یا متقاضی اجاره یک ملک مسکونی یا تجاری با مشاوران املاک بر مبنای نیاز به راهکارهای استراتژیک و تخصص آنها است.

کدام تخصص‌ها؟ سوال خوبی است؟ تخصص‌هایی که سال‌ها زمان در جهت کسب تجربه عمومی آن نیاز است و در کنار آن باید از تمام اطلاعات ساخت و ساز و قوانین شهرداری‌ها و بانک‌ها و وام‌های مسکن و شرایط دفاتر ثبت اسناد و قوانین حقوقی ثبت ملک و …. مطلع باشند.

اما در ادامه به برخی از تخصص‌ها و تجربیات مشاوران املاک در روال انتخاب و پیشبرد مذاکرات خرید و فروش اشاره خواهد شد:

-برگزاری تورهای بازدید خانگی خصوصی و عمومی

-انجام مذاکرات مرحله به مرحله در قرارداد

-ارائه راهنمایی به طرفین در طول فرآیند معاملات

-ارائه راهنمایی در مورد شرایط و ضوابط قانونی معاملات

-کمک به شکل دادن جزئیات پیشنهاد قیمت فروشنده و خریدار

-دسترسی به خانه‌های آماده فروش و اجاره که عموم از آن بی‌اطلاع هستند.

-پیشنهاد بهترین گزینه‌ها برای وام‌های خرید مسکن

بله آنها در این رقابت سخت برای انتخاب و خرید یک ملک و یا فروش و اجاره یک خانه از ابتدا تا انتها در کنار خریدار خواهند بود.

مشاوران املاک موفق خواسته‌ها و نیازهای فروشندگان را هرگز از یاد نمی‌برند. از جمله خدماتی که مشاوران املاک به فروشندگان املاک ارائه می‌دهند:

- یافتن خریداران بالقوه

- عکاسی با کیفیت بالا از خانه و سایر املاک

- ساماندهی و ارسال مستندات فروش

- تبلیغ مداوم ملک در سایت‌های تخصصی املاک و مستغلات

- ارائه مشاوره تخصصی در رابطه با شرایط قانونی معاملات و نکات دریافت سند تک برگ

- کارشناسی و تعیین قیمت مناسب فروش برای املاک

در پایان باید گفت بدون استراتژی‌های از پیش تعیین شده فروش که توسط مشاوران املاک موفق و حرفه‌ای به دو طرف معامله ارائه می‌شود معمولا معامله‌ها به نقطه قطعی فروش نخواهند رسید. این موضوع مختص ایران نبوده و در تمامی نقاط جهان روند معاملات املاک بدون حضور مشاوران املاک غیر معمول است. زیرا دلیل عدم انجام معاملات سونظر یا بدی طرفین نیست و تنها نبود میانجی تخصصی و با تجربه در روند کار سبب می‌شود معاملات به درازا کشیده و گاهی درخواست‌های طرفین از یکریگر باعث سوء برداشت شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ملک بانک

ملک بانک به عنوان قدرتمندترین پلتفرم املاک و مستغلات فارسی زبان با ارائه راهکارهای جدید و ایجاد تجربه کاربری بهتر، فضایی امن و قابل دسترس برای آگهی و جستجوی هوشمند املاک فراهم نموده است.ملک بانک در جایگاه یک پراپ تک(proptech)، موظف است از جدیدترین فناوری و تکنولوژی های روز در راستای تسهیل خدمات دهی مشاوران املاک به خریداران و فروشندگان و متقاضیان املاک استفاده نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | مسکن و ساختمان