اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807114097713350

راه‌های ارتباط با مشتریان قدیمی در کار املاک و مستغلات

کد: 139807114097713350

http://bit.ly/2AMnp0C

، رشت , (اخبار رسمی): تجدید ارتباط تجاری با مشتریان قدیمی در کار املاک شاید سخت‌تر از سایر کسب‌وکارها باشد اما به عنوان بخشی ضروری از یک طرح کسب‌وکار به صورت سالانه، باید هر مشاور املاک اهداف از پیش مشخص شده خود را برای اتصال به تمام مشتریان قدیمی خود تعیین کند.

راههای ارتباط با مشتریان قدیمی در کار املاک و مستغلات
Ways to Connect with Old Clients in Real Estate Work

بهترین آژانس‌ها و مشاوران املاک نیز به طور مداوم روابط خود را با مشتریان سابق پرورش می‌دهند و هیچگاه این نکته مثبت را فراموش نمی‌کنند. سیستم و پنل مدیریت اختصاصی ملک بانک کمک می‌کند تا در جهت توسعه بازاریابی اینترنتی املاک، مشتریان گذشته را از طریق فایل‌ها و سوابق آگهی‌ها پیگیری کرده و همچنین کارشناسان در این مسیر همیشه همراه خواهند بود. در ملک بانک هیچگاه فایل‌ها پاک نخواهند شد و همیشه آرشیوی بسیار قوی از مشتریان وفادار و همچنین فرصت‌های تازه در بازار مسکن در دسترس خواهد بود.

اما قانون طلایی پیگیری در تماس با مشتریان است که باید پیشنهادهای ارزشمندی را با توجه به علاقه‌مندی آنها ارائه داد. اگر تماس در کمال متانت اما همراه با پیشنهادهای صادقانه و بالقوه بازار مسکن باشد، احتمالا یا خود آنها برای مورد جدید مراجعه می‌کنند و یا افرادی را به عنوان مشتریان آینده معرفی می‌کنند.

قوانین طلایی در تماس با مشتریان قدیمی

1. از ارجاع املاک و مستغلات برای تجدید ارتباط با مشتریان گذشته استفاده کنید

برای ایجاد یک تماس عالی ابتدا می‌توان تعدادی از موارد اکازیون و بسیار مناسب از املاک خود را به عنوان یک پیام و یا در غالب یک تماس تلفنی به مشتریان خود ارجاع داد. احتمالا در این مرحله حتی اگر معامله‌ای صورت نگیرد مشتریان قدردانی خواهند کرد و یک رابطه تجاری مجددا تقویت خواهد شد. همیشه فرصت‌های گرانبهایی مانند این را باید به خاطر سپرد و به آنها توجه کامل کرد. به تغییرات بازار توجه کرد و با توجه به نوع علاقه‌مندی مشتریان در زمان مناسب به آنها پیام ارسال کرد تا تا تاریخ ایجاد ارتباط و موجود بودن املاک و همچنین اتفاقات خوب در بازار کلی یکی شود. همیشه خود را به عنوان یک متخصص در املاک و مستغلات منطقه خود مطرح کرد و با به روزرسانی دانش خود در زمینه‌های سرمایه‌گذاری و حقوقی این موضوع را تثبیت کرد.

2. از یک سامانه قوی برای مدیریت لیست املاک خود استفاده کرد

زمانی که به مشتریان قدیمی رجوع می‌شود انتظار دارند روند کاری نسبت به گذشته تسهیل شده‌تر و حرفه‌ای تر انجام شود. به عنوان مثال وقتی به صفحه املاک دریک سامانه و یا وبسایت شخصی وارد می‌شوند چیزی که آنها از نگاه مشتری خواهند دید با دیدگاه مشاور املاک بسیار متفاوت خواهد بود پس باید از یک گروه حرفه‌ای برای مارکتینگ خود بهره برد تا با قدرت بخشیدن به کسب و کار در مسیر جذب و تداوم ارتباط با مشتریان بالقوه به آژانس املاک قدم برداشت. همیشه باید به یاد داشت مدیریت آسان مشتریان در یک سیستم بهینه یک نقطه عطف بزرگ در ادامه دستیابی به برترین جایگاه‌های شغل یک مشاور املاک حرفه‌ای قرار داد.

3. هر چند وقت موارد جدید را در قالب ایمیل برای مشتریان قدیمی ارسال کرد

ایجاد ایمیل‌های با قالب اختصاصی بی نهایت موثر خواهد بود.در این ایمیل مارکتینگ لیستی منظم و شکیل از املاک و مستغلات خود ایجاد و با ارائه قیمت روز برای مشتریان قدیمی خود ارسال کرد و تاثیرات آن را مشاهده کرد. این نوع از بازاریابی بخشی از ایمیل مارکتینگ است که نشان دهنده تخصص و تجربه در کار فروش و همچنین ارائه این لیست‌های منظم نیز دلیلی برای اشراف بر منطقه یا مناطق مورد نظر است. گاهی نیز در ایمیل‌های ارسالی باید از یک کارت پستال خاص استفاده کرد و پیامی مخصوص همان مشتری را روی آن تایپ کرد. با این ایمیل‌ها، مشتریان را از اتفاقات بازار محلی آگاه کرد و مطمئن بود علاوه بر قدردانی مشتریان همیشه به برندیگ خود نیز کمک کرد. اگر شخصی به دنبال فروش خانه و املاک خود هستند  باید خلاق باشند و همیشه یک قدم از سایر رقبا جلوتر باشند. 

4. چند بار و با چه کیفیت و محتوایی خبرنامه املاک و مستغلات به صورت ایمیلی ارسال کرد

بعد از این که یک خبرنامه برای ایمیل مارکتینگ آماده شد، شاید این سوال پیش بیاید که این پیام ثابت چند بار به یک مجموعه از مشتریان ارسال شود که هم کافی باشد و به خوبی دیده شود و هم از حد نگذرد و موجب آزار آنها نشود؟

برای دریافت فرکانس مثبت از مشتریان باید یک پیام ثابت را حداقل در هر دوره سه ماهه یک بار و حداکثر هر شش هفته یک بار ارسال کرد.

چه محتوایی باید در یک خبرنامه املاک و مستغلات داشته باشید؟

اگر مشاوران املاک بتوانند مطالب بسیار خوبی را به صورت منظم به مشتریان خود ارائه کنند و همچنین تیم فروش در صفحات تخصصی املاک فایل‌ها را به صورت روزانه و منظم به‌روزرسانی کنند، 100درصد در یک بازه زمانی سه‌ماهه افزایش چشم گیر تعداد معاملات را می‌توان تجربه کرد. زیرا نه تنها مشتریان قدیمی بازخواهند گشت بلکه دوستانی را نیز معرفی  خواهند کرد. برای ایجاد این سطح از رضایت در خبرنامه‌های املاک خود باید موارد یکنواخت را حذف کرد. یعنی اگر یک سری لیست املاک به روز برای آنها ارسال شود در موعد بعدی محتوایی مناسب و کاربردی را می‌توان جایگزین کرد و از ارسال پی در پی یک ایمیل مشابه به شدت خودداری کرد. این ایمیل‌ها می‌توانند شامل امکانات رفاهی جدید منطقه، اخبار اجتماعی مرتبط با وضعیت مسکن، فرصت‌های جدید خرید املاک و تغییرات قیمت‌ها باشند.

5. موثرترین شیوه‌های ارتباطی را مشخص کنید

نباید فراموش شود که بسیاری از مشتریان گذشته پس از خرید یا فروش خانه و املاک به زندگی عادی خودشان برگشته‌اند و علاقه‌ای به خرید و فروش یا معاملات تازه ندارند. آن دسته از مشتریان را از لیست ارسال قیمت‌های جدید خارج و تنها کارت پستال‌ها و مقالات مرتبط را برای آنها ارسال کرد تا باعث ناراحتی آنها نشده و در عین حال فرصت معرفی مجموعه به دوستان و آشایان آنها را نیز از دست نداد.

قبل از تماس با مشتریان قدیمی همیشه یک سوال را باید مقابل خود یادداشت کرده و به آن فکر کرد! آیا این تماس برای مشتری مفید خواهد بود و یک تعامل تجاری شکل می‌گیرد یا خیر؟ مشاور املاک حرفه‌ای، پاسخ را می‌داند. اگر منفی است باید تماس خود را لغو و به سراغ فرصت بعدی و گزینه‌های مناسب‌تر برود.

6. یک هدیه برای آنها ارسال کنید

همیشه در زمان قرارداد اولیه تاریخ تولد مشتریان خود را باید در بانک اطلاعاتی خود نگاه داشت. یکی از بهترین راهکارها برای بازیابی مشتریان خوب قدیمی ارسال هدیه‌ای در روز تولد آنهاست. اگر مشاور املاکی می‌خواهد بیشترین تاثیر را داشته باشد باید کاری کند تا هدیه او قبل از ظهر به دست مشتری برسد. به این ترتیب می‌توان محبوبیت ویژه‌ای در نظر آن شخص پیدا کرد.

7. قدم آخر / یک قرار دوستانه

در آخرین مرحله یک قرار ملاقات دوستانه و غیر رسمی با مشتری قدیمی خود به انجام رسانید.به یک نکته باید توجه کرد، هدف تنها معامله کردن نیست بلکه گاهی هدف افزایش محبوبیت و تقویت پرسنال برندینگ است. به همین منظور باید به سمت صحبت معطوف به انجام معاملات نرفت و یا تنها گوشه‌ای از ملاقات خود را به آن اختصاص داد. همیشه روابط مستحکم و قوی تضمین کننده کسب و کار در آینده نزدیک خواهند بود.

پیشنهاد می‌شود از مشتریان قدیمی به عنوان سرمایه خود در کسب و کار املاک و مستغلات یاد کرد و همواره به آنها اعتبار داد تا شاهد افزایش اعتبار و سهم خود در بازار بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ملک بانک

ملک بانک به عنوان قدرتمندترین پلتفرم املاک و مستغلات فارسی زبان با ارائه راهکارهای جدید و ایجاد تجربه کاربری بهتر، فضایی امن و قابل دسترس برای آگهی و جستجوی هوشمند املاک فراهم نموده است.ملک بانک در جایگاه یک پراپ تک(proptech)، موظف است از جدیدترین فناوری و تکنولوژی های روز در راستای تسهیل خدمات دهی مشاوران املاک به خریداران و فروشندگان و متقاضیان املاک استفاده نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان