اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807144103113350

نکات کلیدی در معامله املاک بدون سند

کد: 139807144103113350

http://bit.ly/33c9i0Z

، رشت , (اخبار رسمی): فروش و معامله املاک بدون سند یکی دیگر از اتفاقات شایع در زمان رکود بازار مسکن تهران است. خریداران پیگیری که این روزها به دلیل افت ارزش پول و از دست رفتن سرمایه به شدت دنبال معامله هر ملک ارزانی هستند معمولا به دام برخی از موارد مشکل دار املاک فاقد سند می‌افتند.

نکات کلیدی در معامله املاک بدون سند
نکات کلیدی در معامله املاک بدون سند

آنها چون به دنبال املاکی ریز قیمت بازار هستند با توضیحاتی مانند اینکه فروشنده پول لازم است و از روی نیاز فوری به این قیمت می‌فروشد پای میز معامله می‌روند و از همه جا بی خبر پای برگه‌هایی را امضا می‌کنند که شروع یکی از تلخ ترین اتفاقات زندگی آنها خواهد بود.

البته مطمئنا تمامی ملک‌های نسقی یا فاقد سند مشکل دار و فاقد اعتبار نیستند اما معمولا مردم به دلیل عدم اطلاعات کافی در رابطه با مراحل ثبت رسمی و روند کار دفاتر اسناد رسمی در دام تعدادی از کلاه برداران می‌افتند و سرمایه یک عمر پس انداز خود را یک شبه به باد می‌دهند. پس برای جلوگیری از مشکلاتی مشابه باید ابتدا اطلاعات ثبتی و حقوقی خود را فزایش داد.

یعنی خریداران بدانند علاوه بر روند تنظیم مبایعه نامه در دفاتر مشاوران املاک باید به دفاتر ثبت مراجعه و استعلامات لازم ثبتی اسناد را نیز به عمل آورند و از صحت مالکیت و ارزش ملک اطمینان حاصل کنند.

به عنوان مثال یکی از موارد شایع کلاهبرداری در روند پیش فروش خانه یا آپارتمان در تهران است که بدون دریافت سند تفکیکی اقدام به معامله آنها کرده‌اند. البته بخشی از رفع مشکلات به عهده قانون گذاران است اما در هر صورت با توجه به زیاد شدن کلاهبرداری‌هایی از این دست باید مردم نیز وارد هر معامله پیش فروشی نشوند و یا در صورت تمایل تمامی مدارک رسمی را از طریق مراجع ذی صلاح آن بررسی کنند.

با قانون گذاری‌های جدیدی که صورت گرفته پیش خرید و پیش فروش املاک بدون سند فقط با تنظیم سند رسمی امکان پذیر شده است و این مورد از فروش آپارتمان به چند نفر به صورت همزمان جلوگیری می‌کند اما باز هم مستلزم مراجعه افراد به دفاتر ثبت اسناد و انجام استعلامات لازم است.

در این شیوه مشاوران املاک تنها صورتجلسه صحبت‌های مقدماتی را بین طرفین تنظیم می‌کنند و بعد برای انجام مراحل قانونی به دفترخانه می‌روند. البته وقتی ملک سند تفکیکی ندارد باید جزئیات آن در شناسنامه فنی برای هر واحد به صورت جداگانه توسط شهرداری مشخص شده باشد و مالک و سازنده نیز در زمان معامله متعهد است که طبق همان شناسنامه فنی ملک را تحویل دهد. نکته دیگری که باید خریداران املاک فاقد سند بدانند این است که قانونا امکان پیش فروش ملک قبل از پی ریزی ساختمان وجود ندارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ملک بانک

ملک بانک به عنوان قدرتمندترین پلتفرم املاک و مستغلات فارسی زبان با ارائه راهکارهای جدید و ایجاد تجربه کاربری بهتر، فضایی امن و قابل دسترس برای آگهی و جستجوی هوشمند املاک فراهم نموده است.ملک بانک در جایگاه یک پراپ تک(proptech)، موظف است از جدیدترین فناوری و تکنولوژی های روز در راستای تسهیل خدمات دهی مشاوران املاک به خریداران و فروشندگان و متقاضیان املاک استفاده نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | مسکن و ساختمان