اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807164110613350

چرا کودکان در اسباب کشی دچار استرس می‌شوند؟

کد: 139807164110613350

http://bit.ly/2osyQYX

، رشت , (اخبار رسمی): یکی از مشکلات در زمان جابجایی خانه و اسباب‌کشی تغییر در رفتار کودکان است. استرس، عدم هماهنگی با سایر اعضای خانواده و بهانه گیری‌های بی وقفه مخصوصا در سنین پایین همگی علایم کاملا منطقی هستند که کودکان در زمان اسباب کشی خانه از خود بروز می‌دهند.

چرا کودکان در اسباب کشی دچار استرس می شوند
Why Children Have Stress in Toys

کودکان در زمان اسباب‌کشی به برخی نکات منفی فکر می‌کنند که به عنوان مثال می‌توان به فقدان دوستان، از دست دادن حس تعلق خاطر، بیگانگی با کودکان تازه وارد و همچنین قوانین اجتماعی و روزمره جدید اشاره کرد

حالا برای کمک به کودکان باید چه کرد و چگونه می‌توان آنها را آرام کرد و از استرس روزهای اسباب کشی دور کرد؟ نباید فراموش کرد که این تغییر کوچک در نگاه کودکان یک تغییر جامعه و سبک زندگی و تنش از دست دادن دوستان و احساسات و خاطرات خوب آنها است مخصوصا زمانی که قرار است از شهری به شهر دیگر رفت و یا فاصله مناطق زندگی با یکدیگر بسیار زیاد است.

دلایل استرس کودکان در فرآیند اسباب کشی

در جامعه امروزی دلایل مختلفی مانند تغییر شغل، یافتن خانه مناسب‌تر، نزدیکی به خانواده، طلاق، از دست دادن عزیزان، فروش خانه قبلی و یا دوری از برخی خاطرات برای بزرگسالان می‌تواند از عمده دلایل جابجایی خانه باشد اما همه اینها می‌تواند به تنهایی برای کودکان مشکل بزرگی باشد و حالا علاوه بر آنها اسباب کشی نیز همانند استرسی بزرگ همراه آنهاست. از همه مهم‌تر از دست دادن اتاق خواب و بازی آنها که محل آرامش آنها بوده!

اغلب شاید فکر کنند که تغییر مکان زندگی برای بچه‌های بزرگ‌تر سخت‌تر است زیرا خاطرات بیشتری دارند، کودکان بسیار حساس هستند اما در عین حال بسیار انعطاف‌پذیر هستند و ذهنی گیراتر برای تغییرات بزرگ دارند پس باید از این موضوع به درستی آگاه شد و روی آن به شیوه‌ای مثبت تمرکز کرد.

معمولا کودکان در زمان اسباب کشی به نکات منفی فکر می‌کنند که به عنوان مثال می‌توان به فقدان دوستان، از دست دادن حس تعلق خاطر، بیگانگی با کودکان تازه وارد و همچنین قوانین اجتماعی و روزمره جدید اشاره کرد که همگی برای آنها تازگی دارند. مثلا ممکن است در مدرسه جدید فعالیت‌های فوق برنامه داشته باشند و این فشار بیشتری به آنها آورد اما وظیفه والدین در این بین چیست؟

رفتار مثبت والدین با کودکان در زمان اسباب کشی

پدر و مادر مسئولیت دارند تا از جوانب مثبت با کودک خود صحبت کنند. اینکه چه فرصت‌های ویژه‌ای در این تغییر مکان وجود دارد. دوستان و موقعیت‌های خوب و جدید، فرصت‌هایی که در مکان قبلی هم در خانه و هم مدرسه در اختیار نداشتند. برای کودک از ملاقات افراد خوب و مهربان جدید بگویند و توضیح دهند که چرا این کار برای خانواده سودمند خواهد بود.

برخی کودکان در مدرسه قبلی خود شکست‌هایی را در زمینه تحصیلی و دوست‌یابی داشته‌اند، پس حتما باید به آنها گفت که فرصت‌های بهتری در میان همکلاسی‌های جدید خود خواهند داشت و فرصت خوبی برای شروع یک چشم انداز زیباتر است. همچنین لازم است به کودکان خود گفت که چه کارها و ورزش‌های جدیدی می‌توانند در محل زندگی جدید امتحان کنند.

حتما به کودکان خود اجازه داد احساسات خود را ابراز کنند و به آنها بگویند که چقدر عاشق آنها هستند. در ضمن باید به یاد داشت استرس در زمان اسباب کشی حتی اگر اندکی در چهره نمایان باشد به سادگی به کودکان منتقل می‌شود اما به همان سادگی که بزرگسالان فردای آن روز فراموش می‌کنند نیست و کودکان تا روزها و گاهی هفته‌ها استرس روزهای اسباب کشی را همراه خود خواهند داشت پس همیشه باید مراقب حرکات و کلمات خود در کنار کودکان بود.

چون کارهای اسباب کشی برای کودکان سخت و سنگین است نمی‌توان گذاشت در این مراحل وارد شوند اما چون مشارکت در کار حس خوبی به آنها می‌دهد باید این اجازه را به آنها داد که در زمان بسته بندی کنار والدین باشند و به آنها آموزش داد چطور این کار را با چسب و جعبه‌ها انجام دهند و چیدمان وسایل داخل جعبه‌ها را با علاقه به آنها توضیح داد. باید حتما اجازه داد در زمان بسته بندی کتاب‌ها، عروسک‌ها و اسباب بازی‌های خود کنار والدین حضور داشته باشند و خیال‌شان از سلامت وسایلی که حق مالکیت آنها را دارند راحت شود.

باید به کودکان خود گفت که اسباب کشی کاری پر هیجان و پر جنب و جوش است تا آن را با استرس و نگرانی و ترس اشتباه نگیرند. به عنوان مثال وقتی که والدین همراه نیروهای خدماتی به سرعت در ساختمان بالا و پایین می‌روند آنها باید از قبل بدانند که این موضوع یک روال عادی و کاملا طبیعی است و مشکلی وجود ندارد و اگر شد در بین کار نیز به آنها یادآوری کرد و به کودک خود تاکید کرد که همه ممکن است از این جابجایی کمی ناراحت شوند اما در عین حال پرماجرا و جالب و دوست داشتی خواهد بود و چیزهای بهتری را رقم خواهد زد.

لازم است  قبل از سفر شرایط متفاوت آن شهر یا منطقه را به فرزندان خود اعلام کرد و لباس‌های مناسب آن آب و هوا را در نزدیکی خود و همراه داشت تا کودک در بدو ورود دچار حس منفی یا آسیب از مکان جدید نشود و به آن عادت کند. در عین حال باید دنبال تفریحی که کودک  عاشق آن است گشت و در روز اول ورود به شهر یا محل جدید کودک خود را به آن تفریح برد تا این نقل مکان با اتفاقی زیبا در خاطره او ثبت شود.

پس از مستقر شدن در خانه جدید نیز باید به کودک خود اجازه داد در اتاق شخصی خود احساس استقلال کنند و هرگز بدون در زدن وارد اتاق او نشد. در زمان تغییر دکوراسیون در رابطه با همه مکان‌ها مخصوصا اتاق کودک باید با او صحبت و نظرسنجی شود. مثلا رنگ کاغذدیواری اتاق را از او پرسید. 

تا آنجا که امکان دارد نیز نباید اجازه داد ارتباط کودک و فرزند با جامعه قدیمی و دوستانش قطع شود زیرا این موضوع باعث افسردگی او خواهد شد و باید به او فرصت داد تا به مرور زمان ارتباطات جدید خود را تقویت کند و به جایگاه با ثبات قبلی خود بازگردد. در صورت امکان نیز گاهی که او را سوار ماشین کرده به صورت اتفاقی از محله و منطقه قبلی گذر کرد و از مواردی که در محله جدید به دست آورده است صحبت کرد و همچنین به فرزند خود یادآوری کرد که روابط و دوستان قدیمی او نیز همیشه در دسترس و کنار او خواهند بود و هیچ چیز با یک تغییر مکان و محل زندگی از دست نخواهد رفت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ملک بانک

ملک بانک به عنوان قدرتمندترین پلتفرم املاک و مستغلات فارسی زبان با ارائه راهکارهای جدید و ایجاد تجربه کاربری بهتر، فضایی امن و قابل دسترس برای آگهی و جستجوی هوشمند املاک فراهم نموده است.ملک بانک در جایگاه یک پراپ تک(proptech)، موظف است از جدیدترین فناوری و تکنولوژی های روز در راستای تسهیل خدمات دهی مشاوران املاک به خریداران و فروشندگان و متقاضیان املاک استفاده نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان