اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807304152612983

تکنیک‌های skimming و scaning در ریدینگ زبان

کد: 139807304152612983

http://bit.ly/32Gx4SS

، تهران , (اخبار رسمی): رعایت تکنیک‌های skimming و scaning در ریدینگ زبان به افراد کمک می‌کند تا در آزمون‌های مهم زبان انگلیسی نتیجه بهتری بگیرند.

در این تکنیک باید متنی که در مقابل فرد است به صورت کلی خوانده شود؛ به طوری که بتواند به کلیات موضوع متنی پی ببرد. برای این کار:

۱. عنوان و اولین پاراگراف را باید خواند.
۲. همه عنوان‌های اصلی و فرعی را خواند.
۳. اولین جمله از چند پاراگراف را خواند.
۴. به کلمات بولد (برجسته)، کج، نمودارها، لیست‌ها و تصاویر دقت کرد.
۵. چشمان خود را روی متن بلغزانید و روی کلماتی که نامفهوم است مکث کرد.
۶. سعی کرد مفهوم اصلی متن را فهمید. برای این منظور ساده‌ترین کار پاسخ به این پنج کلمه است: چه کسی؟ چه چیزی؟ کجا؟ کِی؟ چرا؟

به هنگام Skimming نباید به جزئیات پرداخت. در این مدت تنها باید از طریق خواندن عنوان‌ها و اولین جمله پاراگراف‌ها و مرور روزنامه وار کلمات بولد شده و یا ایتالیک هدف اصلی متن را پیدا کرد.

نکاتی برای تقویت مهارت skimming در شبیه‌سازی آزمون

نکته ۱: قبل از شروع آزمون اطلاعات دقیقی از تعداد سؤالات و زمان­بندی آزمون برای بخش reading به دست آورد. باید دانست که دقیقاً چقدر زمان برای خواندن یک متن وجود دارد. این زمان­بندی را باید قبل از شروع آزمون در تمرینات خود بارها تکرار کرد تا نتیجه بهتری در آزمون گرفت.

نکته ۲: متن­‌های علمی و عمومی را در اخبار و مقالات علمی دنبال و مطالعه کرد. از کلمات دشوار نهراسید. آنها را نوشت و با تکرار و تمرین آن­ها را در خاطر ملکه کرد.

نکته ۳: شرایط آزمون را برای خود شبیه­‌سازی کرد و زمان­بندی مورد نظر را اعمال کرد. باید سعی کرد در این بین ضعف‌­های خود را در سریع‌­خوانی و درک­ مطلب شناسایی کده و پیش از آزمون آن‌ها را اصلاح کرد.

چگونه به Scanning بپردازیم؟

Scanning به معنای خواندن سریع متن برای پیدا کردن جزئیات است. انجام تکنیک skimming برای آگاهی از موضوع کلی متن کمک می کند تا به هنگام خواندن سوال بتوان تشخیص داد که با کدام پاراگراف مربوط است.در این مرحله باید با دقت در پاراگراف به دنبال پاسخ سوال بود. باید توجه داشت که کلمات موجود در سئوال همیشه در متن تکرار نمی‌شوند، بلکه ممکن است از کلمات هم معنی دیگر نیز استفاده شود. این تکنیک بخصوص زمانی که سوال درباره جزئیات، نام افراد، مکان‌ها و … پرسیده می‌شود، بسیار مفید است. همانند خواندن کلی، با این روش نیز نمی‌توان به جواب دقیق و قطعی سئوالات رسید. پس فایده این روش چیست؟ صرفه جویی در زمان. روش اسکن به افراد کمک می‌کند تا بتوانند مکان تقریبی هر سئوال را در حد جمله به دست آورند. در واقع روش اول محدوده خواندن را در سطح پاراگراف تعیین می‌کند و روش دوم می‌گوید جواب باید در این یک یا دو جمله پاراگراف باشد.

فرق Skimming و Scanning چیست؟

برای اینکه بتوان در آزمون  IELTS  به خوبی عمل کرد باید هر دو مهارت skimming  و scanning  را بخوبی تقویت کرد. طور کلی به کمک این دو تکنیک سرعت خواندن در آزمون reading آیلتس افزایش خواهد یافت. زمانی که به دنبال معنی کلی یک پاراگراف یا متن هستیم که به این کار اسکیمینگ می‌گویند (Skimming) یا زمانی که به دنبال یک کلمه یا عبارت خاص در متن هستیم که به این کار اسکنینگ (Scanning) می‌گویند. استفاده از این استراتژی‌ها بسیار مهم است، اما اگر در پاسخ گویی به تمام سوالات آزمون ریدینگ آیلتس با این شیوه عمل شود نمراتی از دست خواهد رفت مخصوصا زمانی که باید بر روی جزئیات مهم تمرکز شود.

۳–خواندن جزئیات (Reading for detail)

در این استراتژی افراد به خواندن دقیق جملات و کلمات آنها می‌پردازند و به معنی آنها می­‌اندیشند. استراتژی اول و دوم به افراد کمک می‌کند که برای پیدا کردن جواب سئوال‌ها کجای متن را به دقت بخوانند. پس از پیدا کردن بخشی از متن که به پاسخ سوال می‌پردازد، می‌توان با خواندن دقیق جملات و ارتباطی که با کلیت متن دارد پاسخ صحیح سوال را پیدا کرد.

هم زمان با بالا بردن سرعت خواندن بر روی سه استراتژی ذکر شده در بالا تمرین شود. در ابتدا ممکن است فرد با سه تکنیک reading آیلتس بیگانه باشد و احساس راحتی نکند. ممکن است فردی مایل به خواندن متن از ابتدا تا انتها و به دقت باشد و به درک کامل از متن برسد ولی نباید فراموش کرد که در امتحان هدف اصلی پاسخ دادن به سوالات در مدت زمان کوتاه است. با تمرین هر روزه با این سه استراتژی اصلی می‌توان آشنا شد و به آنها عادت کرد. به مرور و با عادت به استفاده از این روش مشاهده خواهد شد که تاثیر بسزایی در افزایش عملکرد در پاسخگویی به سوالات Reading خواهد داشت.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر و خواندن  5 توصیه مهم برای آزمون Reading آیلتس می‌توانند به سایت تدریس خصوصی آیلتس مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز تدریس خصوصی زبان مای آیلتس

مجموعه ی مای آیلتس با به کارگیری اساتید برجسته و مجرب تهران همواره درصدد ارائه ی بالاترین سطح خدمات آموزشی در زمینه آزمون آیلتس و آزمون تافل و مکالمه متناسب با نیازهای شما زبان آموزان عزیز بوده است. ما بر این باوریم که بهترین و سریع ترین روش برای رسیدن به نمره ی دلخواه شما بهر گیری از اساتید و منابع آموزشی درجه 1 می باشد. این مجموعه با برگزاری دوره های آمادگی آزمون آیلتس بصورت تدریس خصوصی آیلتس در منزل، محل کار شما و یا در محل موسسه توسط استاد آیلتس خانم و آقا می کوشد تا شما را به نمره ی آیلتس دلخواهتان برساند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش