اطلاعات تماس
  • 021404*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808084174810385

نقش هاب هوشمند در سیستم اتوماسیون خانه‌های هوشمند

کد: 139808084174810385

http://bit.ly/2Nc1iIf

، تهران , (اخبار رسمی): خانه جایی است که خانواده می‌تواند با خیال راحت در آن زندگی کند و نیازهای اساسی زندگی را برآورده سازد. اما هر خانه مدرن و بدون فناوری پیشرفته یک خانه هوشمند نیست.

نقش هاب هوشمند در سیستم اتوماسیون خانه های هوشمند
نقش هاب هوشمند در سیستم اتوماسیون خانه‌های هوشمند

کلمه هوشمند به هوش در کلمه اشاره دارد و خانه هوشمند می‌تواند مکانی برای اقامت باشد که به طور خودکار مجهز به تعدادی دستگاه و کارهایی باشد که به طور معمول توسط انسان انجام می‌شود. به طور کلی، خانه‌ای با وسایل روشنایی، گرمایشی و الکترونیکی که از راه دور توسط موبایل یا رایانه کنترل می‌شوند هوشمند است. صاحبخانه یا عضو خانواده می‌توانند وسایل منزل خود را با دستورات صوتی یا با استفاده از هوش مصنوعی مدیریت کنند.

یک هاب هوشمند چیست؟

خانه هوشمند یک اختراع مدرن از فناوری مدرن است و با تکنیک‌های مورد استفاده در خانه سنتی برای جابجایی تجهیزات کاملاً متفاوت است. برای درک فناوری نوآورانه باید هوشمندانه عمل کرد. عملکرد خانه هوشمند پیچیده اما از نظر فنی ساده است. کل این سیستم به عنوان سیستم اتوماسیون خانه هوشمند نامیده می‌شود و در راه‌اندازی سیستم از طریق مرکز خانه هوشمند (که به آن قطب‌های اتوماسیون خانگی نیز گفته می‌شود یا به سادگی هاب‌های هوشمند نامیده می‌شود) نقش اساسی دارد. در واقع سخت افزار یا نرم افزاری که دستگاه‌‌ها را به یک شبکه اتوماسیون خانگی متصل می‌کند و ارتباط بین آنها را کنترل می‌کند.

هاب‌ها به صورت محلی یا بالای ابر متصل می شوند و برای دستگاه‌های IoT مفید هستند. آنها از WiFi استفاده نمی‌کنند، اما از پروتکل Zigbee یا پروتکل Wi-Fi یا Bluetooth استفاده می‌کنند.

هاب هوشمند کنترل کننده اصلی اتوماسیون خانگی است که با منحرف شدن ترافیک از طریق Wi-Fi یا بلوتوث کار می‌کند، با استفاده از آنها می‌توان تمام وسایل هوشمند اعم از وسایل امنیتی مانند قفل دیجیتال، دوربین‌های امنیتی و ... را کنترل کرد.

بررسی نقش هاب هوشمند در سیستم اتوماسیون خانه‌های هوشمند

این قابل درک است که یک هاب هوشمند در یک سیستم اتوماسیون خانه هوشمند یک مولفه مهم فناوری است که در خانه هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یک هاب هوشمند مانند قلب یک سیستم (شبکه خانگی هوشمند) است که دستگاه‌ها و سیستم‌های مختلف را در یک بستر متمرکز ادغام می‌کند. نقش یک هاب هوشمند در ساده‌سازی شبکه نیز برای کاربر بسیار مهم است. این نقش می‌تواند یک برنامه خانه هوشمند واحد ایجاد کند تا همه سیستم‌ها و نرم افزارها به عنوان یک سیستم یکپارچه تنظیم شوند. صاحب خانه این انتخاب را دارد که براساس نیاز خود یک فرمان تنظیم کند و مابقی سیستم کار را انجام دهد. یک مثال به درک بهتر این امر کمک می‌کند. یک برنامه خانگی هوشمند نصب شده بر روی تلفن هوشمند می‌تواند در پارکینگ باز شود، لامپ‌های سالن را روشن کند و با نزدیک شدن تلفن هوشمند به خانه مالک، دستورات بیشتری را اجرا کند. یک نرم افزار خانه هوشمند همچنین می‌تواند به کاربر کمک کند تا به سیستم‌های از راه دور دسترسی پیدا کند و حتی در هنگام دور بودن کاربر از خانه، آنها را کنترل کند.

فاکتورهای مهمی که باید برای یک خرید هاب نظر گرفت

هاب هوشمند نقش بسیار مهمی در مدیریت سیستم اتوماسیون خانه‌های هوشمند دارد. این امر همچنین باعث افزایش اهمیت عواملی می‌شود که هنگام خرید توپی باید در نظر گرفت. به طور کلی، این عوامل عبارتند از کنترل صدا، ادغام، سازگاری سیستم عامل، اتصال، مطابقت با استاندارد و نرم افزار خانه هوشمند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

یوکا

هدف برند یوکا توانسته است که رضایت مشتریان را طی سال های اخیر با ارائه محصولات متنوع و با کیفیت که حاصل تیمی مجرب و متعهد است جلب کند

اطلاعات تماس
  • 021404*****
[نمایش اطلاعات]