اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139903294375414495

آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی، پرخطرترین برنامه‌ها

کد: 139903294375414495

https://bit.ly/2YmIJXo

، تبریز , (اخبار رسمی): شبکه‌های اجتماعی علاوه بر تمام فوایدی که دارند، معایب اجتماعی زیادی دارند که با شناخت آنها می توان از وقوع اتفاقات پیش بینی نشده جلوگیری کرد. توئیتر، تلگرام و اینستاگرام در ایران از پرمخاطب ترین برنامه‌ها هستند که می توانند تاثیر بسیار زیادی بر روی زندگی ما داشته باشند.

آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی + پرخطرترین برنامه‌ها
آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی، پرخطرترین برنامه‌ها

شما که با نام این مقاله وارد شده اید، احتمالا یکی از کاربرانی هستید، که شبکه‌های اجتماعی وقت زیادی از شما را می گیرند. که خب این اصلا برای اهداف و زندگی شما مناسب نیست. این که نمی توانید حضور خود در شبکه های اجتماعی را مدیریت کنید، مسلما آسیب‌های بزرگی را به شما وارد خواهد کرد. با این حال مسلما کنده شدن از تمامی شبکه‌های اجتماعی برای شما خیلی سخت خواهد بود.

در این زمیه ما پیشنهادی داریم. ابتدا به بررسی اجمالی شبکه‌های اجتماعی می پردازیم و همزمان برخی از آسیب‌های آنها را بیان می کنیم و در ادامه به این موضوع میپردازیم که چگونه می توانیم حضور خود را در این برنامه‌ها کنترل کنیم؟ ابتدا آن شبکه‌هایی که وقت شما را به شدت تلف می کنند را بشناسید و در ادامه میزان فعالیت خود را در آنها کم و یا کلا حذف کنید.

پرخطرترین شبکه‌های اجتماعی

تلگرام

تلگرام یکی از ده هزار شبکه‌ی اجتماعی است که میزان فعالیت در آن بسیار بالاست. تلگرام در بین ما کاربران ایرانی بسیار جایگاه ویژه‌ای دارد. چه بسیارند کاربرانی که ساعت‌ها وقت خود را در گروه‌های تلگرامی می گذرانند و از تمامی برنامه‌های خود عقب می مانند. از زمانی که تلگرام توانایی‌های خود را در ایجاد گروه‌ها و خصوصا کانال‌ها افزایش داد؛ آسیب‌های این شبکه به مراتب بیشتر شد. برای خروج از تلگرام نیاز به هیچ کاری ندارید و به راحتی می توانید خارج شوید.

اما مسئله این است که شما برای ارتباط با دوستان نیاز به فضاهای مشترکی دارید. پس حدالامکان خارج نشوید و به جای آن از گروه‌ها و کانال‌ها لفت دهید.

اینستاگرام

شاید به جرات بتوان گفت که اینستاگرام یکی از سه اپلیکیشن وقت‌گیر در جهان است که وقت زیادی از همه‌ی کاربران را به خود اختصاص داده است. به احتمال زیاد شما هم تجربه کرده‌اید، که به خود وعده می دهید تنها یک ربع وارد اینستاگرام شوید، اما پس از مدتی می بینید که بیش از 2 ساعت است که در اینستاگرام حضور دارید و اصلا متوجه‌ی گذر زمان هم نشده‌اید. و نکته‌ی جالب اینجاست که چقدر از پست‌ها و استوری‌ها را فعلا مشاهده نکرده‌اید. و این برای شما چقدر ناراحت و عذاب آور است.

ما به شما پیشنهاد نمی کنیم که از اینستاگرام خارج شوید. شما می توانید اکانت خود را برای مدتی دی اکتیو کنید. اما اگر فکر می کنید که دی اکتیو کردن اکانت، مشکل شما را حل نمی کند، با حذف اکانت اینستاگرام خود به این قائله پایان بدهید. البته یکی از قابلیت‌هایی که اینستاگرام در اختیار کاربران خود قرار داده است این است که شما می توانید زمان میانگین قعالیت خود را در اینستاگرام ببینید. اگر سعی کنید که این زمان را کنترل کنید؛ در نتیجه هیچ گونه مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد. 
به عنوان مثال اینستاگرام به شما خواهد گفت که امروز چند ساعت در اینستاگرام بوده‌اید. 

توئیتر

توئیتر سومین شبکه‌های اجتماعی است که وقت بسیاری از کاربران را می گیرد. در ابتدا سعی کنید که تنها افرادی را فالو کنید، که در زمره‌ی فعالیت‌های شما باشند. در واقع زمانی که افراد دیگری را در حوزه‌ای دیگر فالو می کنید، موجب می شود تا وقت زیادی از خود را در مسائل زرد بگذرانید و مقدار زیادی از وقت خود را از دست بدهید.

شبکه‌های توئیتری به شما فضاهای زیادی را برای فعالیت پیشنهاد می کنند که اولین راه‌حل ما همان بود که در بالا گفتیم. با این حال اگر نخواستید، می توانید به راحتی دیگران را از فالووینگ‌های خود حذف کنید. در نهایت حتی می توانید برای مدت مدیدی صفحه‌ی توئیتر خود را حذف کنید.

معایب شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی همانگونه که فواید بسیاری دارند، در کنار آن دارای آسیب‌های اجتماعی بسیار زیادی نیز هستند. هر فرد نیاز دارد تا آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی را بشناسد تا بتواند از خود و اطرافیان خود در برابر این آسیب‌ها جلوگیری نماید. معایب شبکه‌های اجتماعی به دو دسته‌ی درونی و بیرونی تقسیم می شوند.

درونی: معایب درونی مشکلاتی هستند که توسط خود کاربران صورت می گیرند.

بیرونی: معایب بیرونی شبکه‌های اجتماعی مشکلاتی هستند که توسط هکرها و افراد سودجو برای کاربران به وجود می آید.

معایب درونی شبکه‌های اجتماعی

اعتیاد

اعتیاد به شبکه‎های اجتماعی امروزه یکی از بزرگترین مشکلات کاربران است که همه‌ی رده‌های سنی را نیز شامل شده است. این که کاربران نتوانند برای حضور در شبکه‌های اجتماعی برنامه‌ای داشته باشند، موجب می شود تا از اهداف و برنامه‌های زندگی خود نیز جا بمانند و در نتیجه پس از مدتی احساس شکست می کنند. شما می توانید از طریق گوشی خود تنظیمات اینستاگرام خود را فعال کنید که اگر بیش از حد مجاز از برنامه استفاده کردید، برنامه به صورت خودکار غیر فعال شود و فردا به صورت خودکار فعال شود. 

هدر دادن زمان کاربر

شبکه‌های اجتماعی به وضوح باعث هدر دادن زمان شما می شوند. با توجه به جذابیتی که هر کدام از شبکه‌های اجتماعی دارند، میزان زمانی که از کاربر اتلاف می کنند، بسیار متفاوت و زیاد است. تا آن جا که می توانید باید از این اتلاف وقت جلوگیری کنید.

سردرگمی

علاوه بر هدردادن وقت شما، شما را نیز سردرگم می کنند. چرا که شما روزانه در حمله‌ی اطلاعات زیادی قرار می گیرید. فرصت برای تحلیل تک به تک داده‌ها برای شما وجود ندارد. در نتیجه شما در میان انبوهی از اطلاعات میمانید و نمی توانید به درستی تصمیم گیری کنید.

از دست دادن حریم شخصی

زمانی که ساعت‌های زیای را در شبکه‌های اجتماعی به سر می برید، مسلما برخی از اطلاعات شخصی شما در دسترس دیگران قرار می گیرد. برخی از کاربران نیز ممکن است که حریم شخصی شما را رعایت نکنند و شما را در این مسئله ناراحت کند و در بعضی از مواقع برای شما مشکلاتی را نیز به وجود خواهند آورد.

رفتارهای اجتماعی

با توجه به این که انواع مختلفی از اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی رد و بدل می شود و هیچ گونه فیلتری برای آنان وجود ندارد، در نتیجه تاثیر مستقیم بر زندگی ما می گذارند. خصوصا این مورد بر کاربران کم سن و سال تاثیر بیشتری دارد.

کاهش فعالیت‌های بدنی

یکی دیگر از آسیب‌های شبکه های اجتماعی، کاهش فعالیت بدنی کاربان است. بالاخره کاربران برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی ساعت‌های زیادی به صورت نشسته هستند. که این مورد آسیب‌های جدی به سلامت جسم آنها وارد خواهد کرد. همچنین افزایش وزن بالایی را نیز رقم خواهد زد.

کمبود خواب

یکی از مهم‌ترین عواملی است که شبکه‌های اجتماعی برای کاربران رقم می زنند. ما با میل خودمان وارد می شویم اما دیگر نمی توانیم با میل خودمان هم خارج شویم و به همین دلیل ترجیح می دهیم که از ساعت خواب خود کم کنیم تا بتوانیم ساعات بیشتری را در فضای مجازی بگذرانیم.

افسردگی

افسردگی از دیگر آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی است چرا که کاربران برای استفاده از فضای مجازی نیاز دارند تا در تنهایی به سر ببرند و همین مورد سبب می شود تا کاربران پس از مدتی گوشه نشینی را انتخاب کنند و در نتیجه دچار افسردگی می شوند.

معایب بیرونی شبکه‌های اجتماعی

جعل هویت

در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی، برخی از کاربران هویت دیگران را جعل می کنند. این کار هم برای کاربر اصلی آن هویت مشکل ایجاد می کند و هم برای کاربرانی که به این هویت علاقه مند هستند. به عنوان مثال شما در هنگام سرچ نام یک بازیگر در اینستاگرام به خوبی دیده‌اید که چندین پیج با آن نام نمایش داده می شود. حال پخش خبر از یکی از آن‌ها ممکن است مشکلاتی ایجاد کند.

کلاهبرداری

کلاهبرداری نمونه دیگر از معایب شبکه‌های اجتماعی است. تاکنون در خبرها امده است که بسیارند افرادی که در کمین نشسته اند تا با هک کردن حساب شما بتوانند اطلاعاتی را در این زمینه به دست آورند. به شدت مراقب این افراد باشید.

مزاحمت‌های سایبری

مزاحمت‌های سایبری دیگر نمونه‌ی معایب شبکه‌های اجتماعی است که شما تنها می توانید بخشی از آن را مدیریت و کنترل کنید. شما باید پلن‌هایی را برای افزایش امنیت پیج خود در هر شبکه ای در نظر بگیرید.

تولید شایعه

تولید شایعه از سمت کسانی که شما را دوست ندارند، می تواند به راحتی در شبکه‌های اجتماعی تولید شود و زندگی شما را تحت شعاع قرار دهد. این مورد بر حسب آمارها نشان می دهد که بسیار زیاد بوده است و چه بسیارند افرادی که در معرض این شایعات قرار می گیرند.

جمع بندی

استفاده‌ی نا به جا از شبکه‌های اجتماعی موجب می شود تا کاربران در معرض انواع آسیب‌های درونی و بیرونی قرار بگیرند و در طولانی مدت دچار شکست‌های جبران ناپذیری در زندگی شوند. ما پیشنهاد می کنیم که حتما موضوعات این مقاله را جدی بگیرید و برای دوستانی که آنها را در معرض خطر می بینید، می توانید ارسال کنید و یا آن‌ها را از موضوعات این مقاله مطلع کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اینبو

شرکت اینبو به صورت تخصصی در حوزه ی اینستاگرام فعالیت می کند. این شرکت با سابقه ای نزدیک به نیم دهه بهترین قابلیت ها را برای جذب فالوور، افزایش مشتری و در نتیجه افزایش فروش به شما ارائه می دهد. ربات اینستاگرام اینبو مهم ترین محصولی است که اینبو در اختیار شما قرار می دهد. این شرکت با بهره گیری از توانمند ترین افراد، برنامه ی ربات اینستاگرام را به گونه ای طراحی کرده است که می تواند در مدت کوتاهی پیج کسب و کار شما را به صفحه ی اکسپلوور بکشاند. این شرکت علاوه بر فعالیت در حوزه ی ربات اینستاگرام، در حوزه ی خرید فالوور، خرید پیج به صورت واقعی و فیک، خرید لایک، تبلیغات در اینستاگرام، استخدام ادمین پیج و بازگردانی پیج هک شده فعالیت می کند. همچنین ما آماده ایم تا در این زمینه همکاران جدیدی را به مجموعه ی خود اضافه کنیم و توانایی خود را نیز روز به روز افزایش دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت inbo.ir مراجعه نمایید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]