اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904044389914382

ترفندهای یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ و ترانه

کد: 139904044389914382

https://bit.ly/2BmAdPb

، تهران , (اخبار رسمی): برای یادگیری بهتر زبان می توانید از موسقی کمک بگیرید. در این مقاله به شما خواهیم گفت از چه ترفندهایی استفاده کنید.

عامل اصلی در یادگیری زبان انگلیسی چیست؟ آیا عزم و پشتکار است؟ آیا یک قابلیت ژنتیکی است؟  هیچ کدام از این ها نیست. بلکه عامل کلیدی همانا سرگرم کننده کردن آموزش زبان انگلیسی با استفاه از ابزار و عادات مناسب است و یکی از بهترین ابزارهای این کار همیشه در گوشی موبایلتان همراه شماست.

اگر هم تابحال اینکار را نکرده اید، هیچوقت برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق موسیقی و ترانه دیر نیست.

موسیقی یک عادتی است که به راحتی قابل پیگیری است. یکی از دلایل سخت بودن یادگیری زبان برای خیلی ها این است که وقتی برای مطالعه روزانه زبان انگلیسی ندارند. ولی اگر زبان انگلیسی را از طریق آهنگ و ترانه بیاموزید دیگر نیازی نیست وقت خاصی را به آن اختصاص دهید چون هرجا و تقریباً در همه حالت می توانید آنرا به همراه داشته باشید.

در ادامه ترفندهایی برای یادگیری زبان با موسیقی را برایتان خواهیم گفت .

1- از منابع خوب و غنی برای یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ استفاده کنید.

برای یافتن موسیقی خوب، بهتر است به منابع مناسب مراجعه کنید. برای مثال، وب‌سایت‌هایی مانند ویمئو (Vimeo) و یوتیوب (YouTube) شامل تعداد فراوانی ویدئو و موسیقی هستند که بعضی از آنها زیرنویس انگلیسی هم دارند. استفاده از کتابخانه‌ی موسیقی آنها خالی از لطف نیست.

وب‌سایت اسپاتیفای (Spotify) نیز سرویسی است که با عضویت در آن به تعداد زیادی آهنگ و موسیقی دسترسی پیدا خواهید کرد و ضمنا از جریان‌های روز باخبر خواهید شد.

فلوئنت‌یو (FluentU) هم راه مناسبی برای یادگیری زبان در منزل است. زیرا ویدئوهای واقعی فراوانی دارد و به شما کمک می‌کند تا زبان انگلیسی را یاد بگیرید. در این وب‌سایت، تعداد زیادی ویدئوی طنز و تبلیغ فیلم وجود دارد. صدها فیلم و ویدئوی مختلفی که در این وب‌سایت قرار دارد قطعا به شما کمک می‌کند تا گزینه‌ی مورد علاقه و مناسب خود را پیدا کنید. موضوعات و طبقه‌بندی‌ ویدئوهای فلوئنت‌یو بسیار گسترده است و فیلم‌ها از مبتدی تا بومی رده‌بندی شده‌اند.

شرکت در کلاس آنلاین زبان انگلیسی به شما این کمک را می‌کند تا با صرفه جویی در هزینه رفت و آمد و زمان انگلیسی را با اساتید مجرب در خانه یاد بگیرید.

2- آهنگ‌های مناسبی انتخاب کنید.

برای یادگیری زبان با موسیقی باید به آهنگ‌هایی گوش کنید که موردپسندتان است. در غیر این صورت، خیلی زود خسته خواهید شد.

آهنگ‌هایی را انتخاب کنید که نه خیلی تند و سخت خوانده می‌شوند نه خیلی ساده هستند. بهتر است از آهنگ‌هایی کمک بگیرید که در آنها از زبان رایج روزمره استفاده می‌شود.

یادتان باشد که برخی از خواننده‌ها، به شکل خاصی می‌خوانند و ممکن است یک واژه یا عبارت را دقیقا مانند شکل اصلی آن تلفظ نکنند. مثلا موسیقی هِوی‌متال احتمالا گزینه‌ی خوبی برای یادگیری زبان با موسیقی نیست.

آهنگ‌هایی را انتخاب کنید که یک داستان را روایت می‌کنند. در این صورت بهتر می‌توانید ترانه را درک و تجسم کنید. اگر خیلی خیلی مبتدی هستید حتی انتخاب از میان آهنگ‌های کودکان و انیمیشن‌های دیزنی هم فکر بدی نخواهد بود.

با موسیقی پاپ شروع کنید. موسیقی پاپ معمولا مضامین عاشقانه دارد و عبارات و لغات در آن تکرار می‌شوند. با به‌دست آوردن تسلط اولیه، به دیگر سبک‌های موسیقی هم گوش کنید.

3- برای هضم و درک بهتر موسیقی از متن ترانه‌ها کمک بگیرید.

یادگیری زبان با موسیقی روش بسیار خوب و جالبی است. برای یادگیری بهتر، لازم است زمانی را به یادگیری متن ترانه‌ها و درک آنها اختصاص بدهید. معلمین به این کار یعنی تهیه‌ی مواد لازم برای یادگیری در شروع فرایند آموختن، «داربست زدن» می‌گویند. یعنی فراهم کردن مراحل اولیه‌ی یادگیری و مواد آموزشی لازم. در واقع تهیه‌ی نوعی پیش‌زمینه برای آغاز فرایند یادگیری. برای دست‌یابی به متن ترانه‌های مختلف می‌توانید از منابع زیر بهره ببرید:

Lyrics.com و Smartlyrics.com هردو از جمله وب‌سایت‌هایی هستند که منابع غنی و کتابخانه‌ای پر از متن ترانه آهنگ‌های مختلف دارند.

Music English هم مجموعه‌ای از ویدئوهای یوتیوب است که همگی دارای زیرنویس هستند.

FluentU نیز علاوه بر اینکه ویدئوهای آموزشی فراوانی دارد، ویدئوهای موجود در آن زیرنویس تعاملی هم دارند. به این معنا که اگر در حین تماشای ویدئو، معنی لغتی را ندانید امکان نگه داشتن ویدئو وجود دارد و بعد از توقف (پاز)، پنجره‌ای روی صفحه باز می‌شود و معنای لغت را به شما نشان می‌دهد و از این طریق می‌توانید هر لغتی را که دوست دارید به فهرست کتابخانه‌ی لغات خود وارد کنید.

4- متن ترانه‌ها و لغات را مطالعه و تمرین کنید.

برای هضم و درک بهتر متن ترانه‌ها بهتر است به‌طور منظم بر واژه‌ها و متن مروری داشته باشید. کل متن ترانه را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و لغات موجود در هر بخش را از طریق فلش‌کارت یا سایر روش‌های به خاطر سپاری کلمات انگلیسی حفظ کنید.

5- با ترانه هم‌خوانی کنید.

مهم نیست که صدای خوبی ندارید و نمی‌توانید خیلی قشنگ بخوانید اما تلاش کنید تا با موسیقی هم‌خوانی داشته باشید. با این کار با ریتم و نوای آهنگ هماهنگ می‌شوید و حالت دهان‌تان در ادا کردن واژه‌ها و عبارات با شکل واقعی تلفظ تطابق بهتری پیدا می‌کند.

6- ترانه را از حفظ بخوانید.

بعد از مدتی که روی ترانه کار کردید، توانایی از حفظ خواندن هم در شما به‌وجود خواهد آمد. اگر بتوانید بدون نگاه کردن به متن ترانه از حفظ و بدون اشتباه، آن را بخوانید یعنی گام بلندی رو به جلو برداشته‌اید. پس شما می‌توانید از لغات و عبارات در حرف زدن عادی خود هم بهره ببرید.

7- مرور کنید.

لازم نیست حتما روی یک ترانه و آهنگ تسلط کامل پیدا کنید و بعد به سراغ مورد بعدی بروید. بهتر است با به دست آوردن تسلط نسبی روی یک ترانه، به‌سراغ ترانه‌ی بعدی بروید و به‌طور متناوب در حین یادگیری ترانه‌ی جدید، به مرور و دوره کردن ترانه‌ی قبلی هم بپردازید. به این کار «یادگیری با فاصله» گفته می‌شود و ثابت شده که اثرات مثبت آن از یادگیری فشرده و یک‌باره بیشتر است.

8- در انتخاب آهنگ‌های جدید دقت کنید.

این مرحله شاید سخت‌ترین مرحله در یادگیری زبان با موسیقی باشد. هر آهنگ تازه‌ای که کار می‌کنید باید شامل تعدادی لغت جدید با نسبتی متعادل باشد. یعنی تعداد واژه‌های جدید خیلی خیلی زیاد یا خیلی خیلی کم نباشد. اگر بخشی از لغات موجود در ترانه‌ی جدید با دانسته‌های قبلی‌تان هم‌پوشانی داشته باشد، هم لغات قبلی، بهتر در مغزتان می‌نشیند و هم در تقویت انگیزه یادگیری زبان موثر است.

به کمک یادگیری زبان با موسیقی، اوقات خوبی برای خود فراهم خواهید کرد. موسیقی زبانی جهانی است و همه می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند و از آن لذت ببرند. با گوش کردن هر روزه به موسیقی‌های انگلیسی‌زبان شاهد پیشرفت فوق‌العاده‌ای در خود خواهید بود. وقتی آموزش را با فعالیت‌های مفرحی چون گوش دادن به موسیقی و آواز خواندن دنبال می‌کنید، حتی متوجه نخواهید شد که در مسیر یادگیری هستید، تازه از اوقات‌تان هم لذت می‌برید!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه آموزش زبان انگلیسی بهکلام

موسسه بین المللی پارسیان به کلام با هدف ارائه خدمات متمایز در صنعت آموزش زبان در همه سطوح از پایه تا آزمون های بین المللی، همراه شما زبان آموزان خواهد بود. این مجموعه با به کار گیری اساتید حرفه ای و مجرب تهران، شما عزیزان را در رسیدن به اهداف خود در حوزه زبان های خارجی یاری میکند. با خدمات آموزشی مجموعه ما که با بالاترین سطح به شما ارائه میگردد، تمامی نیازهای زبانی شما رفع خواهد شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش