اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909044769014382

انواع آزمون آیلتس و تفاوت های آن

کد: 139909044769014382

https://bit.ly/2KAnMDH

، تهران , (اخبار رسمی): آیلتس یک آزمون معتبر بین المللی است که مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به زبان قرار گرفته و اغلب برای مهاجرت های کاری و تحصیلی استفاده می شود.

انواع آزمون آیلتس و تفاوت های آن
انواع آزمون آیلتس و تفاوت های آن

آیلتس یک آزمون معتبر بین المللی است که مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به زبان قرار گرفته و اغلب برای مهاجرت های کاری و تحصیلی استفاده میشود، در این آزمون مهارت فرد در 4 بخش رایتینگ، ریدینگ، لیسینگ و اسپیکینگ مورد ارزیابی قرار میگیرد، که ما در این مقاله به بررسی انواع آزمون آیلتس میپردازیم.همچنین شما میتوانید برای تقویت مهارت های خود برای این آزمون در کلاس های تدریس خصوصی آیلتس شرکت کنید.

انواع آزمون آیلتس

آزمون های آیلتس به سه دسته تقسیم میشود که شامل موارد زیر است:

آیلتس جنرال (IELTS General Training)

آیلتس آکادمیک (IELTS Academic)

آیلتس لایف اسکیلز (IELTS Life Skills)

هر یک از این آزمون ها برای اهدافی استفاده میشود که به بررسی هر یک میپردازیم.

آزمون جنرال

در این آزمون مهارت زبان آموزان بر اساس علمی و اجتماعی مورد ارزیابی قرار میدهند.آزمون جنرال مناسب کسانی است که میخواهند به کشور های استرالیا، کانادا، نیوزلند یا انگلستان مهاجرت کنند و یا قصد دارنند در محیط های انگلیسی زبان کار کنند.

آزمون آکادمیک

در بین انواع آزمون آیلتس آزمون آکادمیک رایج ترین و پرطرفدار ترین نوع آزمون است.این آزمون مناسب کسانی است که قصد مهاجرت برای ادامه تحصیل و یا قرار گرفتن در یک محیط علمی را دارنند.این آزمون مهارت شمارا در برقراری ارتباط علمی و آکادمیک مورد ارزیابی قرار میدهد.اگر قصد ادامه تحصیل در کشور های انگلیسی زبان در رشته هایی همجون پزشکی، وکالت و یا ... را دارید باید نمره لازم در این آزمون را کسب کنید.

آزمون آیلتس لایف اسکیلز Life Skills

این آزمون مخصوص کسانی است که میخواهند اقامت در انگلستان را داشته باشند و به دنبال آزمونی ساده هستند.از موضوعات رایج در گفتار آزمون لایف اسکیلز میتوان به علاقه مندی ها، مشکلات اجتماعی، وسیله نقلیه، اوقات فراغت و خانواده اشاره کرد.

آزمون آیلتس لایف اسکیلز Life Skills در سه سطح بررسی میشود.

A1: کسانی که در این گروه هستند مهارت انگلیسی را در حد ابتدایی یاد گرفته و باید تقریبا 1000 کلمه انگلیسی را بلد باشند.در قسمت گرامر دانش آنها به قسمت ساده، گذشته ساده، حال استمراری و آینده خلاصه میشود.

A2: دانش زبان انگلیسی این افراد اندکی بیشتر از افراد قبلی است به این صورت که توانایی ساخت جملات طولانی تری را دارنند و همچنین میتوانند از تعدادی افعال ناقص استفاده کنند.این افراد باید تقریبا 2000 کلمه انگلیسی را بلد باشند.

B1: سطح این افراد در گرامر برای استفاده از جملات شرطی و تا حد قابل قبولی از آگاهی از زمان های مختلف در زبان انگلیسی افزایش می‌یابد و همچنین آنها باید بین 3000 تا 4000 هزار لغت انگلیسی را بلد باشند.

تفاوت بین آزمون آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک

یکی از سوال هایی که برای تمام زبان آموزان پیش می آید تفاوت میان آزمون اکادمیک و جنرال است.این دو آزمون شباهت های بسیاری به یکدیگر دارنند و تنها در چند بخش کوچک متفاوت هستند یکی از تفاوت های اصلی آنها این است که متن های  Reading و Writing آیلتس جنرال بسیار متنوع بوده و سوالات آن از روزنامه، رادیو، تلوزیون و اینترنت انتخاب میشود اما در آیلتس آکادمیک این سوالات در زمینه های دانشگاهی و علمی است شاید به نظر برسد که دشوار تر است اما در عوض دامنه آنها محدود تر است.

همچنین آیلتس آکادمیک بیشتر مناسب کسانی است که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی و بالاتر را دارند و آیلتس جنرال برای آن دسته از متقاضیانی است که قصد مهاجرت در کشور های انگلیسی زبان و یا تحصیل در مقاطع پایین تر از کارشناسی را دارنند.

 رایتینگریدینگلیسنینگاسپیکینگ
زمان۶۰ دقیقه۶۰ دقیقه۳۰ دقیقه۱۱ تا ۱۴ دقیقه
تعداد بخش‌ها و سوالات۲ بخش (بخش اول حداقل ۱۵۰ کلمه و بخش دوم حداقل ۲۵۰ کلمه)

40 سوال

درک هدف اصلی متن، تندخوانی، درک جزییات، درک نظرات و اهداف نویسنده

۴ بخش۳ بخش
آکادمیک

بخش اول: نوشتن گزارش یا تحلیل یک یا چند نمودار، جدول  یا نقشه

بخش دوم: نوشتن رایتینگی در مورد بیان نظر، تحلیل مشکل و …

سبک هر دو بخش: رسمی

سه متن بلند (توصیفی، تحلیلی، علمی و …) که برگرفته از کتابها، مجلات و روزنامه‌ها هستند. اگرچه متن‌ها بسیار تخصصی نیستند اما مناسب متقاضیان ورود به دانشگاه یا جایگا‌ه‌های تخصصی می‌باشند.

بخش اول: مکالمه بین دو فرد در محیط زندگی روزمره

·بخش دوم: صحبت یک نفر در بافت اجتماعی روزمره مانند سخنراتی درباره‌ی امکانات محلی

·بخش سوم: گفتگوی بین دو تا ۴ نفر در محیط و بافت آموزشی. مانند گفتگوی دانشجو و استاد درباره‌ی یک تکلیف یا پروژه

·بخش چهارم: گفتگوی یک شخص درمورد موضوعی آکادمیک مانند سخنرانی دانشگاهی

بخش اول: ممتحن درباره‌ی اطلاعات شخصی، خانواده‌، خانه، شهر، تحصیلات و علایق شما سوالاتی می‌پرسد.

·بخش دوم: کارتی به شما داده می‌شود که سوالاتی درباره‌ی یک موضوع خاص در آن مطرح می‌شود. پس از یک دقیقه فکرکردن باید دو دقیقه درمورد آن صحبت کنید.

·بخش سوم: ممتحن سوالات بیشتری در مورد موضوع بخش دوم می‌پرسد و با شما به گفتگو می‌پردازد. تفاوت آن با بخش قبل این است که سوالات این بخش مفهومی‌تر هستند.

جنرال

هر دو متن درباره‌ی موضوعات عمومی هستند.

·بخش اول: نوشتن نامه در مورد درخواست اطلاعات، توضیح یک موقعیت و …

·بخش دوم: نوشتن رایتینگی در مورد نظر، بیان مشکل و …

سبک بخش اول (رسمی، نیمه‌رسمی یا غیررسمی)

سبک بخش دوم می‌تواند رسمی یا غیررسمی باشد.

متن‌های این بخش برگرفته از کتاب‌ها، مجلات، روزنامه‌ها، اطلاعیه‌ها، تبلیغات، دستورالعمل‌های شرکت‌ها هستند.

به طور کلی موضوعاتی که در زندگی روزمره با آن‌ها سروکار دارید.

مانند آکادمیک

مانند آکادمیک

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه آموزش زبان انگلیسی بهکلام

موسسه بین المللی پارسیان به کلام با هدف ارائه خدمات متمایز در صنعت آموزش زبان در همه سطوح از پایه تا آزمون های بین المللی، همراه شما زبان آموزان خواهد بود. این مجموعه با به کار گیری اساتید حرفه ای و مجرب تهران، شما عزیزان را در رسیدن به اهداف خود در حوزه زبان های خارجی یاری میکند. با خدمات آموزشی مجموعه ما که با بالاترین سطح به شما ارائه میگردد، تمامی نیازهای زبانی شما رفع خواهد شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش