اطلاعات تماس
  • 021449*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904114403213169

همه چیز در مورد شغل آرایشگری

کد: 139904114403213169

https://bit.ly/31MGGOd

، (اخبار رسمی): اگر انتخاب کرده اید که به شغل آرایشگری مشغول شوید بهتر است راجع به ورود به بازار کار و درآمد آن بیشتر بدانید.

همه چیز در مورد شغل آرایشگری
همه چیز در مورد شغل آرایشگری

اگر به آرایشگری علاقه داشته باشید و از روبرو شدن با افراد مختلف لذت می برید، این شغل می تواند برای شما مناسب باشد.

ظاهر افراد تا حد زیادی نشان دهنده شخصیت افراد می باشد و در ارتباطات اجتماعی بسیار تاثیرگذار است. از دلایل اصلی اهمیت داشتن آرایش برای افراد، پوشاندن عیب های موجود در مو و پوست و زیباتر شدن می باشد.

آرایشگری فن و هنری است که به زیباتر جلوه دادن ظاهر افراد می پردازد. آرایش به معنی اضافه کردن و پیرایش به معنای کم کردن است.

در کشور ما آرایش بیشتر برای خانم ها و پیرایش برای آقایان استفاده می شود.

آرایشگر زنانه به کوتاه کردن، مدل دادن، رنگ کردن موها، آرایش صورت، پاکسازی پوست و طراحی ناخن ها می پردازد. در آرایشگاه های مردانه کارهای کوتاه کردن، حالت دادن و رنگ کردن موها و اصلاح صورت انجام می شود.

آرایشگری حرفه ای در جهان به یک علم تبدیل شده و اصول خاص خودش را دارد. به عنوان مثال در مورد کوتاهی مو آرایشگر حرفه ای، با تجربه ‌ای که دارد فرم صورت از نظر استخوانی یا گوشتی بودن، جنس مو، اندازه گردن، اشکال هندسی سر و سایر گزینه‌ها را در نظر گرفته و سپس تصمیم می‌گیرد که مو را چگونه اصلاح کند اما در کشور ما عمدتا طبق خواست مشتری که چه مدل مویی را می پسندد کوتاهی مو انجام می شود.

برای آرایشگر شدن می توانید دوره های آموزش آرایشگری زنانه را بگذرانید و پس از این دوره در کنار یک آرایشگر ماهر کارآموزی کنید. برای این شغل باید بتوانید مهارت های ارتباطی خوبی داشته باشید و به بهترین شکل به مشتریان خدمات ارائه دهید.

شرط دیگر آرایشگر خوب و بد این است که به روز و خلاق باشید و از آخرین مدل ها و مدها و روش ها مطلع باشید. می توان به جرات گفت آرایشگری شادترین شغل دنیا است ؛ البته در بلندمدت ممکن است آرایشگر دچار مشکلاتی از قبیل کمردرد و پادرد شود.

زمانی که یک آرایشگر برای کار کردن باید اختصاص بدهد معمولا به صورت تمام وقت است. در برخی زمان های سال مانند اعیاد حتی تا آخر شب نیز باید کار کنند البته ساعت و زمان کاری آرایشگرها بستگی به مدیریت آرایشگاه نیز دارد.

در ادامه برای آشنایی بیشتر با شغل آرایشگری اطلاعات کاملی در زمینه وظایف، مهارت و دانش مورد نیاز، تحصیلات لازم و نحوه ورود به شغل، فرصت های شغلی و بازار کار و میزان درآمد آرایشگری برایتان خواهیم گفت.

وظایف آرایشگر

به عنوان یک آرایشگر ماهر و حرفه ای باید با مشتریان در مورد نوع کاری که می خواهند انجام دهند صحبت کرده و مشاوره های لازم را به آنها بدهید و جدید ترین متد ها و مدل ها را برایشان شرح دهید.

نمونه هایی از کارهای یک آرایشگر :

1- کوتاه کردن مو

2- رنگ، فر، یا صاف کردن مو

3- مشاوره دادن در خصوص مشکلات پوست و مو

4- اصلاح صورت و ابرو

5- انجام میکاپ صورت، پاکسازی پوست

6- مانیکور و پدیکور و طراحی ناخن

در آرایشگاه های بزرگ و حرفه ای معمولا آرایشگرها به صورت تخصصی کار می کنند. به عنوان مثال یک آرایشگر فقط کار ناخن انجام می دهد و دیگری کار اصلاح و ابرو را انجام می دهد اما در آرایشگاه های کوچک این گونه نیست ! در این آرایشگر ها معمولا یک یا دو آرایشگر تمامی کارها را انجام می دهند.

مهارت های یک آرایشگر

1. آراستگی ظاهری

2. خلاقیت و داشتن ذوق هنری

3. آشنایی با مسائل ایمنی و بهداشتی

4. توان ارائه خدمات مناسب به مشتری

5. اطلاع از مدل های جدید و یادگیری آنها

6. ارتباط عالی با مشتری ؛ که در جذب مشتری بسیار مهم و تاثیرگذار است.

نحوه ورود به شغل آرایشگری

ابتدا برای ورود به این حرفه و شغل باید دوره های آموزش آرایشگری را در بهترین آموزشگاه آرایشگری که زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای می باشد بگذرانید و پس از موفقیت در آزمون وزارت کار و دریافت مدرک به صورت کارآموزی در کنار یک استاد و آرایشگر ماهر چند ماهی را کار کنید.

فرصت شغلی و بازار کار آرایشگری

شما می توانید در آرایشگاه های مختلف کار کنید. در این نوع کار معمولا به صورت درصدی و توافقی با صاحب آرایشگاه کار می کنید.

در صورت داشتن تجربه لازم و سرمایه مورد نیاز، می توانید مستقل شده و برای خود آرایشگاهی راه اندازی کنید.

همچنین می توانید با گذراندن دوره های تخصصی و گرفتن مدرک مربیگری آموزشگاه آرایشگری راه اندازی کنید. هزینه های راه اندازی یک آرایشگاه یا آموزشگاه آرایشگری ممکن است زیاد باشد، اما آرایشگران اگر بتوانند خدمات خوبی ارائه کرده و مشتری جذب کنند، به زودی درآمد خوبی کسب خواهند کرد و می توانند این هزینه ها را جبران کنند.

میزان درآمد آرایشگر

آرایشگری یک شغل بسیار زودبازده می باشد. یعنی اینکه فرد پس از دیدن آموزش های لازم، در مدت زمان کوتاهی می تواند درآمد کسب کند و معمولا درآمد آرایشگرها بسیار متفاوت است.

میزان مهارت، توانمندی، به روز بودن و تجربه آرایشگر و میزان رضایت مشتری در موفقیت او و کسب درآمد بیشتر بسیار مهم و موثر می باشد. در مجموع آرایشگری درآمد مناسبی دارد. آرایشگرانی که آرایشگاه یا آموزشگاه آرایشگری مستقل دارند، درآمد بالاتر و گاهی بسیار بالاتری نسبت به سایر آرایشگران دارند. البته به شرطی که همیشه خدمات مطلوب و مناسبی به مشتریان ارائه دهند.

بسیاری از آرایشگاه های زنانه چون در کنار آرایشگری خدمات بهداشتی،زیبایی و پوستی بیشتری نسبت به آرایشگاه های مردانه ارائه می دهند، درآمد بالاتری دارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021449*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی