اطلاعات تماس
  • 021449*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904264433613169

روش های صاف کردن مو

کد: 139904264433613169

https://bit.ly/2X8tLD9

، (اخبار رسمی): برای اینکه بتوانید موهای مجعد و فر خود را لخت کنید با دو روش روبرو هستید.

صاف کردن موها با دو روش امکان پذیر است که در ادامه به توضیح هر روش خواهیم پرداخت.

1- روش غیردائمی

استفاده از سشوار یا اتوی مو ملایم ترین روش است زیرا حرارت، فقط پیوندهای هیدروژنی ضعیف را می شکند. در اثر حرارت، زنجیره های کراتینی تغییر ساختار داده و مو به شکل موقتی صاف می شود. متاسفانه زنجیره کراتینی بلافاصله پس از تماس مجدد با آب (در اثر عواملی چون رطوبت محیط، باران، تعرق و شستشو) به شکل طبیعی خود بر می گردد. بهتر است ابتدا به یادگیری و آموزش اتو کشیدن مو بدون آسیب و شکنندگی بپردازید سپس از این وسلیه استفاده کنید.

2- روش های شیمیایی دائمی و نیمه دائمی

صاف کننده های شیمیایی کلاسیک به شکلی غیرقابل بازگشت و با روشهای شیمیایی ، پیوندهای قوی دی سولفیدی مو را می شکنند. این روش برای موهای بسیار فر کاربرد دارد. در حال حاضر صافی مو به دو روش کراتینه و گلت انجام می پذیرد که در ادامه به توضیح ان خواهیم پرداخت.

صاف کردن مو با گلت یا کراتینه؟ کدام بهتر است؟

تفاوت گلت با کراتینه

کراتینه کردن مو به صاف کردن و از بین بردن وز و فر مو ها گفته می شود اما در کراتینه کردن مو ساختار های پروتئینی مو تخریب نخواهند شد و ساقه موها تقویت می شوند . از کراتینه می توان برای صاف کردن انواع جنس مو ها حتی مو های دکلره و آسیب دیده استفاده نمود.

اما گلت مو یا ریباندیگ یا صاف کردن مو با روش شیمیایی سبب تخریب ساختار پروتئینی مو شده و نمی توان از آن برای صاف کردن انواع مو مانند مو های رنگ شده یا مو های دکلره استفاده کرد. گلت کردن مو باعث تغییر ساختار بافت ساقه ی مومی شود و همین امر سبب از دست دادن آب و رطوبت مو ها خواهد شد.

از معایب این روش این است که پس از انجام این عمل موها حالت نمی گیرند و با سشوار و .. نمی توان موها را حالت دار نمود. اگر از مواد گلت مو ها به شیوه نادرست استفاده شود موها دچار آسیب جدی شده و باید کوتاه شوند.

پس از گلت و صاف کردن موها چه باید کرد؟

موها پس از گلت کردن رطوبت خود را از دست می دهند بنابراین برای خشک و شکننده نشدن موها از مواد آبرسان و از نرم کننده های طبیعی مو روغن بادام، نارگیل و زیتون کمک بگیرید.

روش های صاف کردن مو

برای مشاهده این تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021449*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی