اطلاعات تماس
  • 021284*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904204419914243

نانو تیوب کربنی

کد: 139904204419914243

https://bit.ly/2CvPq0w

، تهران , (اخبار رسمی): نانو تیوب کربنی چیست و چرا باید از شرکت بیسموت بخریم!

در این متن به نانو تیوب کربنی،یکی دیگر از مواد پرکاربرد علم نانو می پردازیم.الماس و گرافیت به عنوان دو شکل کریستالی طبیعی کربن خالص در نظر گرفته می شوند. در الماس ، اتمهای کربن به نمایش گذاشته می شوند.هیبریداسیون ، که در آن چهار پیوند به سمت گوشه های چهار گوش معمولی هدایت می شود. شبکه سه بعدی حاصل شده (الماس) بسیار سفت و سخت است ، که یکی از دلایل سختی آن است. در گرافیت ، هیبریداسیون اتفاق می افتد ، که در آن هر اتم به طور مساوی به سه کربن (120 درجه) در هواپیما وصل می شود ، و یک پیوند ضعیف در محور وجود دارد. این مجموعه شبکه شش ضلعی (لانه زنبوری) را تشکیل می دهد که معمولاً برای یک ورق گرافیت است. فرم جدیدی از کربن،باکمینستر فولرن،در سال 1985 توسط دانشمندان کشف شد.علاوه بر الماس گرافیت و فولرن،نانولوله ی شبه یک بعدی شکل دیگری از کربن است که برای اولین بار در سال 1991 گزارش شد.هنگامی که نانو لوله کربنی چند وجهی (MWCNTs)  را در دوده های کربن ساخته شده با استفاده از روش تخلیه قوس الکتریکی.نانولوله های کربنی (CNTs) آلیتروپ های کربن هستند.نانو تیوب های کربنی به شکل لوله ای هستند و از گرافیت ساخته شده اند. لوله‌ها حداقل دو لایه داشتند ، غالباً خیلی بیشتر ، و در قطر بیرونی از حدود 3 نانومتر تا 30 نانومتر بودند. حدود دو سال بعد ، دانشمندان مشاهدات نانولوله های کربنی تک دیواره ای (SWCNTs) را انجام دادند.تقریباً در همین زمان ، محققان نانولوله های کربنی تک دیواره ای را با همان مسیر تولید MWCNT تولید می کنند اما برخی ذرات فلزی انتقال را به الکترودهای کربن اضافه می کنند.نانو لوله های تک جداره بطور کلی باریک تر از لوله های چند جداره هستند ، با قطرهایی به طور معمول در محدوده 1-2 نانومتر ، و به جای آن که مستقیم باشند منحنی هستند. در دهه گذشته کار قابل توجهی انجام شده است تا ویژگی های منحصر به فرد ساختاری ، الکتریکی ، مکانیکی ، الکترومکانیکی و شیمیایی CNT را نشان دهد. تحقیقات اخیر بر بهبود کیفیت نانو لوله های کاتالیستی تولید شده است.

خرید نانو لوله های کربنی 

برای خرید نانو تیوب کربنی میتوانید به شرکت بیسموت که با قیمت بسیار مناسب ارائه میکند مراجعه کنید .میتوانید برای خرید انواع نانو مواد روی لینک زیر کلیک کنید 

دانشمندان به طور خلاصه همه چیز راجع به نانولوله های کربنی یا CNT نمی دانند ، اما می دانند که آنها لوله های توخالی بسیار نازک و توخالی از اتم های کربن هستند. یک نانولوله کربنی مانند یک ورق گرافیت است که درون یک سیلندر چرخانده می شود و کار مشبک شش ضلعی مشخصی را تشکیل می دهد. نانولوله‌های کربنی بسیار اندک هستند. قطر یک نانولوله کربنی یک نانومتر است که یک ده هزارم (1 / 10،000) قطر موی انسان است. نانولوله های کربنی می توانند به طول های مختلف تولید شوند.


نانولوله های کربنی با توجه به ساختار آنها طبقه بندی می شوند: نانولوله‌های تک جداره (SWNTs) ، نانولوله‌های دو جداره (DWNTs) ، و نانولوله‌های چند جداره (MWNTs). ساختارهای مختلف دارای خصوصیات فردی هستند که نانولوله ها را برای کاربردهای مختلف مناسب می سازد.


به دلیل خاصیت مکانیکی ، الکتریکی و حرارتی منحصر به فرد ، نانولوله های کربن فرصتهای هیجان انگیزی را برای تحقیقات علمی و کاربردهای صنعتی و تجاری فراهم می آورند. پتانسیل زیادی برای CNT در صنعت کامپوزیت وجود دارد.

چگونه نانولول های کربنی ساخته می شوند؟
شعله های شمع به طور طبیعی نانولوله های کربنی را تشکیل می دهند. با این وجود دانشمندان به منظور استفاده از نانولوله‌های کربن در تحقیقات و توسعه کالاهای تولیدی ، روشهای مطمئن تری از تولید را تولید کردند. در حالی که تعدادی از روش های تولید در حال استفاده هستند ، رسوب شیمیایی بخار ، تخلیه قوس و لیزر فرسایش سه روش متداول برای تولید نانولوله های کربن است.

در رسوب شیمیایی بخار ، نانولوله های کربنی از دانه های نانوذرات فلزی که در یک بستر پاشیده می شوند و تا 700 درجه سانتیگراد گرم می شوند (1292 درجه فارنهایت) گرم می شوند. دو گاز وارد شده به این فرآیند تشکیل نانولوله ها را آغاز می کند. (به دلیل واکنش پذیری بین فلزات و مدارهای الکتریکی ، اکسید زیرکونیوم بعضی اوقات به جای فلز برای دانه های نانوذرات استفاده می شود.) رسوب بخار شیمیایی محبوب ترین روش برای تولید تجاری است.


تخلیه قوس اولین روشی بود که برای سنتز نانولوله‌های کربنی مورد استفاده قرار گرفت. دو میله کربن که به صورت انتهایی تا انتها قرار گرفته است برای تشکیل نانولوله های کربنی از تبخیر قوس هستند. در حالی که این یک روش ساده است ، باید نانولوله های کربنی بیشتر از بخار و دوده جدا شوند.

فرسایش لیزر یک لیزر پالس کننده و یک گاز بی اثر در دماهای بالا جفت می کند. لیزر پالس شده گرافیت را تبخیر می کند و نانولوله های کربنی را از بخارات تشکیل می دهد. مانند روش تخلیه قوس ، نانولوله های کربن باید بیشتر تصفیه شوند.

مزایای نانولوله های کربنی
نانولوله های کربنی دارای تعدادی خاصیت با ارزش و منحصر به فرد هستند ، از جمله:


رسانایی حرارتی و الکتریکی بالا
خواص نوری
انعطاف پذیری
افزایش سختی
استحکام کششی بالا (100 برابر از فولاد در واحد وزن)
سبک وزن
دامنه الکترو رسانایی
توانایی دستکاری هنوز قوی است
این محصولات با استفاده از محصولات مزایای فوق العاده ای دارند. به عنوان مثال ، هنگامی که در پلیمرها استفاده می شود ، نانولوله های کربنی فله می توانند خصوصیات الکتریکی ، حرارتی و الکتریکی محصولات را بهبود بخشند.


برنامه ها و موارد استفاده
امروزه نانولوله های کربن در بسیاری از محصولات مختلف کاربردهایی پیدا می کنند و محققان همچنان به کشف برنامه های خلاقانه جدید می پردازند.

برنامه های فعلی شامل موارد زیر است:

اجزای دوچرخه
توربین های بادی
صفحه نمایش صفحه تخت
میکروسکوپ پروب اسکن
دستگاه های سنجش
رنگ های دریایی
تجهیزات ورزشی ، مانند اسکی ، خفاش های بیس بال ، میله هاکی ، پیکان های تیراندازی با کمان و تخته های گشت و گذار
مدار الکتریکی
باتری هایی با طول عمر بیشتر
الکترونیک
استفاده های آینده از نانولوله های کربن ممکن است شامل موارد زیر باشد:

لباس (ضد زنگ و ضد گلوله)
مواد نیمه هادی
فضاپیما
آسانسورهای فضایی
پنل های خورشیدی
درمان سرطان
صفحه های لمسی
ذخیره انرژی
اپتیک
رادار
سوخت زیستی
LCD
لوله های آزمایش زیر میکروسکوپی
در حالی که هزینه های تولید بالا در حال حاضر کاربردهای تجاری را محدود می کند ، امکان استفاده از روش ها و برنامه های جدید تولید دلگرم کننده است. همانطور که درک نانولوله های کربن گسترش می یابد ، کاربردهای آنها نیز چنین خواهد شد. نانولوله های کربن به دلیل ترکیبی منحصر به فرد از خواص مهم ، نه تنها در زندگی روزمره بلکه در اکتشاف علمی و مراقبت های بهداشتی متحول می شوند.

خطرات احتمالی سلامتی نانولوله‌های کربنی
CNT ها یک ماده بسیار جدید با تاریخچه طولانی مدت اندک است. اگرچه هنوز به دلیل نانولوله ها هیچکدام بیمار نشده اند ، دانشمندان هنگام برخورد با ذرات نانو احتیاط می کنند. انسان ها سلول هایی دارند که می توانند ذرات سمی و خارجی مانند ذرات دود را پردازش کنند. با این حال ، اگر یک ذره خارجی خاص یا بزرگ یا خیلی کوچک باشد ، بدن ممکن است قادر به جذب و پردازش آن ذره نباشد. این مورد در مورد آزبست بود.

خطرات بالقوه سلامتی برای زنگ خطر ایجاد نمی شود ، با این حال ، افرادی که با نانولوله های کربن کار می کنند و کار می کنند ، باید اقدامات احتیاطی لازم را برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض خطر انجام دهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیسموت

بیسموت در حوزه خرید و فروش مواد شیمیایی و خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی، پلتفرمی را راه اندازی کرده تا بازار آشفته مواد شیمیایی را سامان بدهد. با مشخص شدن انواع یک ماده (کیفیت، خلوص، برگه آنالیز و … ) و قیمت های واقعی آنها و از طرفی تخفیف های مناسب روی خرید چندین ماده یکجا و اتصال تولید کنندگان و وارد کنندگان واقعی مواد شیمیایی به خریداران سعی داریم خرید اینترنتی و اتصال مناسبی ایجاد کنیم و این حلقه گمشده را احیا کنیم.

اطلاعات تماس
  • 021284*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید