اطلاعات تماس
  • 021284*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139912225056514243

روش استفاده از اسید فسفریک در کوددهی سالانه درختان و محصولات کشاورزی

کد: 139912225056514243

https://bit.ly/3eDlKzE

، تهران , (اخبار رسمی): روش استفاده از اسید فسریک در آبیاری سالانه درختان و محصولات کشاورزی

روش استفاده از اسید فسفریک در کود دهی سالانه درختان و محصولات کشاورزی
روش استفاده از اسید فسفریک در کوددهی سالانه درختان و محصولات کشاورزی

اسید فسفریک مایع به عنوان کود

به دلیل جابه جایی اندک فسفر از کودهای فسفات فسفات جامد در خاک، به دنبال ترکیبی از فسفر یا روشی بوده که بتواند این عنصر را برای نفوذ به خاک و دسترسی بیشتر گیاهان به آن ایجاد کند. در کوددهی درختان مرکبات در جنوب غربی به ویژه نیاز به نفوذ بیشتر اهمیت دارد و اسید فسفریک موجود در آب آبیاری مشکل رساندن کود به ریشه درختان را برطرف کرده است.
به دنبال موفقیت اسید فسفریک بر روی درختان، این روش اکنون برای سایر محصولات، به ویژه محصولات ریشه دار مانند چغندر قند و یونجه، استفاده می شود.

اگر شما قصد خرید اسید فسفریک را دارید می توانید با شرکت بیسموت تماس گرفته و همراه با استعلام قیمت و دریافت بهترین قیمت موجود در بازار، سوالات خود را برای مشاوره و نحوه استفاده از این ماده را در کود دهی سالانه خود نیز از مشاوران این شرکت بپرسید

روش استفاده از اسید فسفریک به عنوان کود

اسید فسفریک مایع حاوی 54 درصد P205 به صورت تجاری تولید می شود. در اتومبیل های مخزنی حمل می شود و در تعداد کمی در بشکه های آهنی توزیع می شود. این اسید را از بشکه ها به آبیاری در سر زمین ها منتقل می کنند تا آبیاری و بارور شود. سرعت جریان اسید به گونه ای تنظیم می شود که میزان مشخصی را به آب برساند.
البته اسید باید کمی بیشتر از محل آبیاری که به ردیفها یا زمینهای مختلف هدایت می شود، به آب آبیاری اضافه شود تا مخلوط یکنواخت شود. این کار با قرار دادن طبل های حاوی اسید روی پل یا الوارهایی که از طریق خندق چیده شده اند، به این ترتیب انجام می شود که اسید را در نزدیکی مرکز جریان آبیاری تحویل دهد. مزیت دارد که مخلوط آب و اسید حداقل یک خم شدگی شدید در گودال ایجاد شود تا اختلاط خوب حاصل شود.
در حال حاضر اسید فسفریک به میزان 100 تا 200 کیلو در هکتار استفاده می شود. به احتمال زیاد این نرخ در آینده افزایش می یابد یا بیش از یک بار در کود دهی سالانه محصول اعمال می شود.
مزایای
از مزایای این روش می توان به نفوذ بهتر، پرکردن بهتر مواد غذایی گیاهی، تبدیل فسفاتهای طبیعی خاک به ترکیبات محلول تر، صرفه جویی در کار و تجهیزات در شرایط پراکندگی و زمان دقیق کاربرد برای تأمین نیاز محصول
نفوذ
نفوذ با توجه به نوع و شرایط خاک متفاوت است. در خاک های شنی باز به وضوح بسیار بیشتر از خاک های بسته بندی شده، قلیایی و رسی است. در بیشتر خاک ها فسفر در کف پا حفظ می شود، اما در برخی موارد نفوذ آن به اندازه 20 تا 30 اینچ مشخص می شود.
پراکندگی
به دلیل نفوذ بهتر کود مایع، پراکندگی کامل فسفر اضافه شده در سراسر منطقه ریشه وجود دارد. همان طور که اسید فسفریک بسیار رقیق در خاک جریان می یابد، توسط پایه های موجود فیکس می شود. در گذشته، تثبیت یک تغییر بسیار جدی در مورد کودهای فسفاته در نظر گرفته شده است، اما اخیراً بیشتر
خدماتی که می بینیم اثر یک فسفات از 2 تا 4 سال ادامه دارد، نشان می دهد که ضرر و زیان به اندازه تصور قبلی نیست. در واقع تثبیت یک امر بسیار مهم طبیعت برای جلوگیری از اتلاف عنصر با ارزش، فسفر است.

با هر نوع تثبیت فسفر باید ایجاد شود، و ما باید به گیاه اعتماد کنیم تا اسید را به شکل دی اکسید کربن از ریشه های آن بیرون دهد تا فسفات جامد را دوباره حل کند. در مورد دستگاه های فرورفتگی مایع، میزان رقت آن قدر زیاد است که ممکن است فسفر توسط گیاه در حال رشد و بدون گذر از مرحله جامد جذب شود. با این حال، قسمت اعظم فسفر مورد استفاده در آب آبیاری به حالت کاملاً تقسیم شده در کل منطقه ریشه رسوب می کند و در آنجا تحت تأثیر دی اکسید کربن از همه ریشه های گیاه قرار خواهد گرفت، نه فقط چند ریشه. همان طور که کود جامد مصرف می شود.

روش تغذیه محصولات با پانسمان کناری زیرا آنها به غذای گیاهی احتیاج دارند به طور گسترده ای با موفقیت های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. هنگامی که فس های جامد به اندازه کافی نزدیک گیاه رشد می کنند تا از ارزش برخوردار شوند، معمولاً هرس ریشه های جدید وجود دارد. غالباً این آسیب هرگونه پیشروی حاصل از غذای اضافه شده گیاه را خنثی می کند.

با استفاده از کود مایع، مواد جدید در داخل و اطراف ریشه ها با آب آبیاری حرکت می کنند و گیاه را کاملاً آزار نمی دهند. همچنین مواد غذایی جدید به قدری رقیق است که هیچ ریشه ای نباید از طریق یک منطقه متمرکز از مواد fer tilizer رشد کند یا با آن مبارزه کند مانند زمانی که این ماده در حالت جامد با یک ابزار پانسمان کناری قرار می گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیسموت

بیسموت در حوزه خرید و فروش مواد شیمیایی و خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی، پلتفرمی را راه اندازی کرده تا بازار آشفته مواد شیمیایی را سامان بدهد. با مشخص شدن انواع یک ماده (کیفیت، خلوص، برگه آنالیز و … ) و قیمت های واقعی آنها و از طرفی تخفیف های مناسب روی خرید چندین ماده یکجا و اتصال تولید کنندگان و وارد کنندگان واقعی مواد شیمیایی به خریداران سعی داریم خرید اینترنتی و اتصال مناسبی ایجاد کنیم و این حلقه گمشده را احیا کنیم.

اطلاعات تماس
  • 021284*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | شهر و جامعه