اطلاعات تماس
  • 021284*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906184539314243

تفاوت های پودر کلر و قرص کلر

تفاوت های پودر کلر و قرص کلر

کد: 139906184539314243

https://bit.ly/3bFpdKA

، تهران , (اخبار رسمی): هر آن چیز که برای انتخاب کامل و تفاوت های پودر کلر و قرص کلر نیاز دارید بدانید را برای شما آورده ایم.

تفاوت های پودر کلر و قرص کلر
تفاوت های پودر کلر و قرص کلر

هیپو کلریت کلسیم

شکل ظاهری این ترکیب پودر سفید و خاکستری است . مزایای این ترکیب نسبتاً پایدار است ، از نظر ضد عفونی کننده به هیپوکلریت سدیم شباهت دارد و کلر در دسترس بیشتری نسبت به هیپوکلریت سدیم (سفید کننده مایع) دارد.  

این پایداری عالی در صورت نگهداری در انبار خشک است و قدرت آن را با گذشت زمان حفظ می کند. گریدهای تجاری Ca (OCl) 2 به طور کلی حاوی حدود 70٪ کلر موجود است که آن را برای استفاده در آب آشامیدنی و فاضلاب مناسب می کنیم.

هیپوکلریت کلسیم هم برای استفاده در آب آشامیدنی و هم در فاضلاب مناسب است.

هیپو کلریت کلسیم جامد است و سه حالت (پودری.دانه ای و قرصی)دارد .

این ماده اصلی ترین ماده فعال محصولات تجاری به نام پودر سفیدکننده ، پودر کلر یا آهک کلر است که برای تصفیه آب و به عنوان یک ماده سفید کننده استفاده می شود.

برای خرید پودر کلر روی دکمه زیر کلیک کنید

کاربرد های هیپو کلریت کلسیم

.به منظور سفید کردن خمیر چوب .ابریشم .پارچه و فیبر

.ضد عفونی کننده برای تصفیه آب و استخر ها

.ضد عفونی کننده ماده سمی شیمیایی و رادیواکتیو

.ضد عفونی کننده در آبزی پروری .دام و غیره

مزایا

1) محتوای کلر موثر

2) پایداری خوب. می توان آن را به مدت طولانی در دمای طبیعی و با از دست دادن کلر کمی ذخیره کرد.

3) حلالیت خوب ، کمتر محلول در آب است

قرص کلر چیست؟

قرص های کلر یک فرم از کلر هستند .همانطور که از نامش پیداست ، قرص های کلر در اصل کلرهایی هستندکه به شکل یک قرص دیسک مانند شکل می گیرند. این قرص ها بسیار غلیظ هستند و انها از 90 درصد کلر تشکیل شده اند. به دلیل ساختار سخت آنها مدتی طول می کشد تا کاملاً حل شوند. ممکن است برای پراکنده کردن قرص کلر در استخر به منبعی نیاز داشته باشید. برای استفاده از قرص های کلر باید از کلر زن شناور یا اسکیمر یا کلر زن خطی استفاده کنیم . قرص کلر انواع مختلفی دارد 1. تثبیت شده 2. تثبیت نشده تثبیت شده :مناسب استخر های روباز و فضاهایی که در معرض نور خورشید هستند تثبیت نشده: مناسب استخر ها و فضا های سر پوشیده که در معرض نور خورشید نیستند زیرا قرص های تثبیت نشده در صورت وجود نور خورشید عملکردشان دچار مشکل میشود اما قرص های تثبیت شده در صورت وجود نور خورشید عملکرد بهتری دارند و و پایدارترند فواید قرص کلر :   .سهولت استفاده: تمام کاری که شما باید انجام دهید اندازه گیری مقدار مورد نیاز است ، سپس آن را به طور مساوی در استخر رها کنید ، اجازه دهید پمپ استخر شما به گردش کلر در اطراف کمک کند. .رها کردن آهسته ... .اندازه گیری بسیار اسان ... .با میکروب ها می جنگد. ... .مقرون به صرفه .بسته بندی .استفاده و پخش آسان    

پودر کلر چیست؟ پودر کلر برای ضد عفونی کردن آب ها استفاده میشود .کلر پودر شده به ذرات ریز گسسته پودر کلر را تشکیل می دهد. این فرم پودر شده دارای ترکیب 60 درصدی کلر است. علاوه بر این ، پودر کلر با سرعت بیشتری حل می شود و به هیچ یک از محیط های ثانویه برای کمک به پراکندگی در استخر نیاز ندارد.پودر کلر به سرعت حل میشود و phنسبتا خنثی دارد . 

نحوه استفاده

همانطور که در بالا ذکر شد ، قرص های کلر به طور معمول به طور مستقیم در تماس با استخر قرار نمی گیرند. در عوض ، آنها باید با برخی از مواد کمکی استفاده شوند که به قرص های کلر کمک می کند تا در آب استخر پراکنده شوند. کفگیر ، تلگراف شناور و کلر ساز اتوماتیک می توانند کار را در این زمینه انجام دهند   با شروع اختلاط با آب ، تجزیه شیمیایی رخ می دهد. در طی این تجزیه ها ، دو ترکیب مهم تشکیل می شود: یون های اسید هیپوکلروس و هیپوکلریت.  

هر دو ترکیب با اکسید کردن آلودگی های استخر به طور فعال آب شما را تصفیه می کنند. اما در حالی که یون های هیپوکلریت "کند ترشح" هستند و در مدت زمان طولانی اکسید می شوند ، اسید هیپوکلروس شروع به کار در تماس می کند. آنها با هم در شرایط مختلف میکروب آب شما را برای شنا آزاد و ایمن نگه می دارند.

از طرف دیگر می توان پودر کلر را مستقیماً به استخر اضافه کرد. به دلیل فرم دانه ای ، پودر کلر با سرعت بیشتری در آب حل می شود. به سادگی می توانید مقداری پودر کلر را به طور پراکنده در مناطق مختلف استخر بریزید اما توصیه میشود که

پودر کلر را مستقیم به مخزن آب اضافه نکنید. مقدار صحیح پودر(4/3یک سطل) را وارد سطل کرده و کاملا در آب حل میکنیم. همیشه پودر کلر را به آب اضافه کنید ، هرگز برعکس این کار را انجام ندهید. هنگام افزودن پودر کلر به آب در سطل ، آن را به آرامی اضافه کرده و تمام مدت آب را هم بزنید.

کنترل سطح کلر

هنگام استفاده از پودر کلر ، کنترل سطح کلر در استخر بسیار آسان تر است. دلیل این امر آنست که می توانیم مقدار متغیر پودر کلر را که اضافه می شود به صورت پودر شده انتخاب کنیم. در همین حال ، یک قرص کلر به شکل فشرده و سفت و سخت وجود دارد و افزودن کل آن ممکن است سطح کلر را بیش از حد افزایش دهد وقتی قرصهای کلر را در فیدر کلر خود قرار می دهیم .به شما امکان می دهد با تنظیم دکمه کنترل جریان ، سرعت حل شدن قرصهای خود را کنترل کنید. شما باید بدانید که برای حفظ سطح کلر 1 تا 1.5 ppm (قسمت در میلیون) کلر در استخر ، چقدر باید دکمه کنترل جریان را باز کنید. این همه به میزان جریان شما ، مدت زمان پمپ زدن و نوع تغذیه کننده کلر بستگی خواهد داشت. .قرص های کلر به ما این امکان را می دهند سطح کلر را خیلی سریعتر کنترل کنیم.   .تاثیر آن در مقدار ph   به عنوان یک شناگر ، ما نمی خواهیم در آب با اسیدیته بالاتر شنا کنیم. توانایی کلر در اکسیداسیون ماده و از بین بردن میکروارگانیسم ها مستقیماً تحت تأثیر PH قرار دارد. همانطور که pH افزایش می یابد ، این توانایی تأثیر منفی می گذارد. ... PH پایین (آب اسیدی) همچنین می تواند باعث خوردگی قطعات فلزی سیستم استخر شده و به ضخامت گچ آسیب برساند. استاندارد ایالتی برای pH 7.2-8.0 است (محدوده توصیه شده 7.4-7.6). در pH 7 کلر از 75 درصد اسید هیپوکلروس و 25 درصد یون هیپوکلریت تشکیل شده است.که در بالاتر به این دو یون اشاره کردیم . و به همین دلیل است که ما همیشه سطح pH آب را با اندازه خنثی( 7.2-7.6 pH )تنظیم می کنیم. با این حال ، کلر خود ذاتاً اسیدی است ، قرص های کلر 90 درصد از کلر تشکیل شده در حالی که پودر کلر تنها 60 درصد ترکیب کلر دارد. این به این معنی است که قرص کلر از اسیدیته آن بیشتر اسیدی است. بنابراین ، برای حفظ سطح pH بهتر ، بهتر است از پودر کلر استفاده شود زیرا میزان اسید آن در مقایسه با قرص های کلر کمتر است.     .هزینه کلر از مواد شیمیایی است که اغلب مردم به آن نیاز پیدا میکنند . پس اینکه که کدامیک مقرون بصرفه تر است هم مورد بررسی قرار میدهیم. قرص کلر در مقایسه با پودر کلر گزینه ارزان تری است. با این حال ، کدام یک از آنها مقرون به صرفه تر است بحث دیگری است. با همان مقدار پول ، قرص کلر بیشتری نسبت به پودر کلر دریافت می کنید. اما به ان موضوع هم باید توجه کنیم که برای قرص های کلر شناور کلر یا کلر زن خطی هم نیاز داریم .نتیجه با مشاهده اطلاعات فوق ، می توان نتیجه گرفت که پودر کلر هنگام رسیدن به نتایج سریع تر و کنترل بهتر سطح کلر ، از همتای خود پیشی می گیرد. با این حال ، با هزینه کمتر ، قرص های کلر هنوز از شناخت گسترده ای در بین دارندگان استخر برخوردار هستند. قرص های کلر بدون زحمت برای استفاده کنندگان دایمی استخر هستند و دارای خلوص بالاتری نسبت به پودر کلر است . این در حالی است که در صورت لزوم برای شک کلر .پودر کلر بهتر است . و از نظر سهولت در استفاده کردن پودر کلر بهتر است .برخی افرد ترکیبی از پودر و قرص کلر را استفاده میکنند . چون هر کدام مزیت های خود ر دارند و اینکه کدام یک بیشتر به شما می آید فقط یک انتخاب است. فواید کلر زنی :

کاهش اثبات شده اکثر باکتریها و ویروسها در آب.

محافظت باقیمانده در برابر آلودگی مجدد

سهولت استفاده و مقبولیت.

کاهش اثبات شده بیماری اسهال.

مقیاس پذیری و هزینه کم.

برای خرید پودر کلر به شرکت بیسموت مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیسموت

بیسموت در حوزه خرید و فروش مواد شیمیایی و خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی، پلتفرمی را راه اندازی کرده تا بازار آشفته مواد شیمیایی را سامان بدهد. با مشخص شدن انواع یک ماده (کیفیت، خلوص، برگه آنالیز و … ) و قیمت های واقعی آنها و از طرفی تخفیف های مناسب روی خرید چندین ماده یکجا و اتصال تولید کنندگان و وارد کنندگان واقعی مواد شیمیایی به خریداران سعی داریم خرید اینترنتی و اتصال مناسبی ایجاد کنیم و این حلقه گمشده را احیا کنیم.

اطلاعات تماس
  • 021284*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید