اطلاعات تماس
  • 021284*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905224490614243

کاربردهای منتول

کد: 139905224490614243

https://bit.ly/2Fm1SkV

، تهران , (اخبار رسمی): منتول یک ترکیب آلی است که به صورت مصنوعی ساخته شده و از روغن نعناع گرفته می شود.  این ماده یک الکل ده کربنی و با رنگی شفاف یا سفید است که در دمای محیط جامد است و کمی بالاتر از آن ذوب می شود و دارای خاصیت بی حس کننده و ضد جوش موضعی است و از آن برای تسکین سوزش جزئی گلو و آبریزش بینی استفاده می شود.

منتول یک ترکیب آلی است که به صورت مصنوعی ساخته شده و از روغن نعناع گرفته می شود.  این ماده یک الکل ده کربنی و با رنگی شفاف یا سفید است که در دمای محیط جامد است و کمی بالاتر از آن ذوب می شود و دارای خاصیت بی حس کننده و ضد جوش موضعی است و از آن برای تسکین سوزش جزئی گلو و آبریزش بینی استفاده می شود. در سال 2017 ، این 193مین داروی رایج در ایالات متحده بود که بیش از دو میلیون نسخه از آن وجود داشت.

ساختار منتول

منتول طبیعی به عنوان یک استریوایزر خالص ، تقریباً همیشه شکل (1R ، 2S ، 5R) (گوشه سمت چپ پایین نمودار زیر) وجود دارد.  هشت استریوایزر احتمالی عبارتند از:

در ترکیب طبیعی، گروه ایزوپروپیل در جهت ترانس به دو گروه متیل و هیدروکسیل قرار دارد.  بنابراین ، می توان آن را به هر روش نشان داد:

انانیتومرهای (+) – و (-) – این ترکیب براساس ترکیبات سیکلوهگزان از بین آنها پایدار ترین هستند.  با وجود حلقه در یک ترکیب هر سه گروه بزرگ می توانند در موقعیت های استوائی جهت یابی کنند.

آیا منتول در مواد غذایی هم استفاده می شود؟

Menthol یک ترکیب طبیعی است که در گیاهان خاص یافت و به طور مصنوعی نیز تولید می شود؛ این ماده به طور گسترده ای در بسیاری از محصولات مصرفی، از جمله غذاها استفاده می شود. هنگامی که به طور مستقیم در غذاها استفاده می شود، به عنوان مواد امن (gras) شناخته می شود، هنگام استفاده از داروها یا محصولات دارویی، آن را به عنوان یک داروی با محدودیت استفاده و مصرف آن را تنظیم می کنند. با این حال، در حال حاضر هیچ استاندارد محصول برای استفاده از آن در سیگار وجود ندارد.

منتول در طیف گسترده ای از داروهای بدون نسخه استفاده می شود ، با وجود این ، درک داروسازی بالینی منتول ناقص است. با این حال ، با توجه به استفاده گسترده از منتول ، فقط چند مورد از اثرات پوستی نامطلوب گزارش شده است.

منتول یک ترکیب ارگانیک است که به صورت مصنوعی ساخته شده یا از نعناع یا سایر روغنهای نعنا تهیه شده است.

منتول در درجه اول برای اثر خنک کننده آن هنگام استفاده بر روی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. این اثر در غلظت های کم مشاهده می شود و ناشی از یک عمل خاص منتول بر روی انتهای عصب حسی است و شبیه کپسایسین است ، ماده شیمیایی مسئول قوه هوای فلفل قرمز (که باعث تحریک سنسورهای گرما می شود ، همچنین بدون ایجاد تغییر واقعی دما )

در غلظت های 1٪ یا کمتر ، منتول گیرنده های حسی پوستی را تحت فشار قرار می دهد ، در حالی که در غلظت های بین 1.25٪ تا 16٪ ، گیرنده های حسی را تحریک می کند و بنابراین به عنوان یک ضد تحریک کننده عمل می کند. این به طور بالقوه به همین دلیل است که منتول به دلیل خاصیت ضد تحریک کننده و بی حسی موضعی در انواع داروهای تسکین دهنده درد ، یافت می شود.

بسیاری از متخصصان پوست و متخصص پوست ، معمولاً منتول را در انواع قدرتهای مختلف ، معمولاً در یک پایه کرم ، برای خارش غیر اختصاصی ، که معمولاً در افراد مسن دیده می شود ، تجویز می کنند.

علل بسیاری از خارش وجود دارد. بیماری کبد می تواند باعث خارش و حتی خارش همراه با بارداری شود - کلستاز مزمن. کولستاز کلینیک مزمن یک اختلال کبدی است که در حدود یک در 140 حاملگی در انگلستان رخ می دهد. همچنین به عنوان کلستاز داخل رحمی بارداری نیز گفته می شود ، این شرایطی است که در آن جریان طبیعی صفرا از کبد کاهش می یابد. مواد شیمیایی موجود در صفرا به نام نمکهای صفراوی تشکیل می شوند و "نشت" می کنند و وارد جریان خون می شوند. مشخصه این بیماری خارش یا خارش است که به طور کلی در 3 ماه آخر بارداری ظاهر می شود اما زودتر ظاهر می شود. این از شدت متغیر است و می تواند برای مادر بسیار ناراحت کننده باشد. هر دو نمک صفراوی بزرگ شده و خارش به زودی پس از تولد کاملاً از بین می روند و به نظر نمی رسد که باعث طولانی شدن مشکلات سلامتی برای مادران شود.

خارش معمولاً تنها علامت کلستازیس زایمان است. خارش به طور معمول در بازوها ، پاها ، دستها و کف پا شروع می شود. همچنین ممکن است در قسمت های دیگر بدن مانند صورت ، پشت و سینه نیز رخ دهد. معمولاً در شب بدتر است و منجر به بی خوابی و فرسودگی می شود.

این مهم است که زنانی که باردار هستند و خارش دارند باید به پزشک یا ماما مراجعه کنند.

مانند تمام خارش ها ، حذف همه دلایل ممکن دیگر مهم است. پزشکان غالباً برای کمک به خارش ناشی از بیماری کبدی ، از جمله معمولاً شرایط موقتی مانند کلستازیس زایمان ، معده را در یک پایه کرم آبی تجویز می کنند.

منابع

https://bismoot.com/blog/منتول/

 http://en.wikipedia.org/wiki/Menthol

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیسموت

بیسموت در حوزه خرید و فروش مواد شیمیایی و خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی، پلتفرمی را راه اندازی کرده تا بازار آشفته مواد شیمیایی را سامان بدهد. با مشخص شدن انواع یک ماده (کیفیت، خلوص، برگه آنالیز و … ) و قیمت های واقعی آنها و از طرفی تخفیف های مناسب روی خرید چندین ماده یکجا و اتصال تولید کنندگان و وارد کنندگان واقعی مواد شیمیایی به خریداران سعی داریم خرید اینترنتی و اتصال مناسبی ایجاد کنیم و این حلقه گمشده را احیا کنیم.

اطلاعات تماس
  • 021284*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی