اطلاعات تماس
  • 021284*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002015098414243

پتاسیم سولفات خواص شیمیایی، استفاده ها، تولید

پتاسیم سولفات خواص شیمیایی، استفاده ها، تولید

کد: 140002015098414243

https://bit.ly/3sIdPo1

، تهران , (اخبار رسمی): هر آنچه که شما نیاز دارید درباره خواص و استفاده ها و تولید این ماده بدانید

پتاسیم سولفات خواص شیمیایی، استفاده ها، تولید
پتاسیم سولفات خواص شیمیایی، استفاده ها، تولید

توضیحات
سولفات پتاسیم (K2SO4) نوعی از ترکیبات شیمیایی است که معمولاً در کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد غالب سولفات پتاسیم به عنوان یک کود است که معمولاً برای ارائه هر دو پتاسیم و گوگرد اعمال می شود و به این ترتیب کیفیت و عملکرد محصولات در حال رشد در خاک هایی که فاقد عرضه کافی از این عناصر ضروری هستند را بهبود می بخشد. علاوه بر این، سولفات پتاسیم خام گاهی اوقات در تولید شیشه به کار گرفته می شود. همچنین کاربردهایی در صنایع دیگر دارد که به عنوان کاهش دهنده فلش در اتهامات پیشرانه توپخانه و به عنوان یک رسانه انفجار جایگزین شبیه به سودا در فرایند انفجار سودا مورد استفاده قرار می گیرد.
خواص شیمیایی
سولفات پتاسیم،K2804 که با نام های نمک لمری و آرکانیت نیز شناخته می شود، یک جامد کریستالی بی رنگ است که در ۱۰۷۲ درجه سانتی گراد (۱۹۶۰ OF) ذوب می شود. در آب محلول است، اما در الکل نامحلول است. سولفات پتاسیم در تولید شیشه، آلومینیوم، کود، و در پزشکی استفاده می شود.
خواص شیمیایی
سولفات پتاسیم، سولفات پوتاش، K2SO4، جامد سفید، محلول. تشکیل دهنده مشترک مواد معدنی نمک پتاسیم.

برای مطالعه بیشتر درباره سولفات پتاسیم روی لینک زیر کلیک کنید.

bismoot.com/blog/سولفات-پتاسیم/
خواص فیزیکی
بلورهای بی رنگ یا سفید یا گرانول های سفید یا پودر؛ ساختار rhombohedral; طعم تلخ؛ چگالی 2.66 گرم بر سانتی متر3; ذوب در 1,069 درجه سانتی گراد; بخار در 1,689 درجه سانتی گراد; به طور متوسط محلول در آب، 12 گرم در 100mL در 25 درجه سانتی گراد و 24g/100mL در 100 درجه سانتی گراد؛ کمی محلول در گلیسرول; نامحلول در الکل، استون، و دیسولفاید کربن.
وقوع
سولفات های پتاسیم و سدیم و سولفات های مضاعف آن ها با کلسیم و منیزیم به طور طبیعی در دریاچه های مختلف نمک رخ می دهد. سولفات پتاسیم نیز در گدازه های آتشفشانی خاصی رخ می دهد. نمک مضاعف آن با منیزیم در طبیعت رخ می دهد، به عنوان لانگبینیت معدنی.
سولفات پتاسیم در کودها به عنوان منبع پتاسیم و گوگرد استفاده می شود که هر دو عنصر ضروری برای رشد گیاه هستند. چه به صورت سیم پل و چه به عنوان نمک مضاعف با سولفات منیزیم، سولفات پتاسیم یکی از پر مصرف ترین نمک های پتاسیم در کاربردهای کشاورزی است. این است که بیش از پتاسیم کلرید برای انواع خاصی از محصولات ترجیح داده; مانند، tobac-co، مرکبات، و دیگر محصولات حساس به کلرید. برخی از کاربردهای دیگر شامل ساخت سیمان گچ؛ تا آلوم پتاسیم بسازند؛ در تجزیه و تحلیل نیتروژن; و در پزشکی.
استفاده ها
نمرات فنی در کودها برای ساخت آلوم پتاسیم، کربنات پتاسیم و شیشه استفاده می شود؛ درجه reagent در تعیین نیتروژن استفاده می شود.
استفاده اول
سولفات پتاسیم یک نایب السلطنه در لوازم آرایشی است. سولفات پتاسیم یک نمک غیر عضوی با عملکرد اولیه به عنوان یک عامل افزایش ویسکوزیته است.(در این موارد برای گرفتن بوی نامطلوب آن بشدت به آن اسانس اضافه میکنند که میتوانید درباره اسانس ها در esance.ir بیشتر بخوانید)
استفاده دوم
سولفات پتاسیم یک عامل طعم دهنده است که به طور طبیعی رخ می دهد، متشکل از کریستال های بی رنگ یا سفید یا پودر کریستالی با داشتن طعم تلخ و شوری است. با خنثی سازی سولفوریک اسید با پتاسیم هیدروکسید یا پتاسیم کربنات تهیه می شود.
تعریف سولفات پتاسیم
یک بلوری سفید، K2SO4،آب محلول و نامحلول در اتانول؛رومبیک یا شش ضلعی؛ r.d. 2.66; m.p.1069°C. به طور طبیعی assch?nite (رسوب استراسفورت) و برین های اینلیک رخ می دهد که از آن تبلور کسری جدا می شود. Ithas همچنین توسط Hargreavesprocess تولید شده است، که شامل اکسید شدن کلرید پتاسیم با اسید لوسلفوریک است. در آزمایشگاه itmay با واکنش هیدروکسید پتاسیم یا پتاسیم کربنات با اسید سولفوریک به دست می آید. پتاسیم فسفات در سیمان، در تولید شیشه، به عنوان افزودنی مواد غذایی، و به عنوان کود (منبع K+) برای گیاهان حساس به کلراید، مانند تنباکو و مرکبات استفاده می شود.
روش های تولید سولفات پتاسیم
سولفات پتاسیم با روش های مختلف، انتخاب فرایند بسته به در دسترس بودن و هزینه مواد اولیه تولید می شود.
نمک ممکن است از مواد معدنی به طور طبیعی رخ می دهد، langbeinite، K2SO4?2MgSO 4 به دستآمده است. سنگ اول خرد می شود و با آب شسته می شود تا کلرید سدیم از هم جدا شود. پس از آن مگنتیت توسط جداسازی مغناطیسی از لانگبی-نایت شسته شده جدا می شود. پس از جداسازی این دو پیوند بزرگ ایموری، نمک مضاعف تصفیه شده با محلول آبی کلرید پتاسیم برای به دست آوردن سولفات پتاسیم درمان می شود:
K2SO4?2MgSO4 + 4KCl →3K2SO4+ 2MgCl2
محلول برای حذف بقایای نامحلول فیلتر می شود و محصولات با تبلور از مخلوط آبی آن ها جدا می شوند.
سولفات پتاسیم نیز از کیسریت معدنی، MgSO4 تولید می شود؟ H2O توسط درمان با پتاسیم کلرید. نمک دو برابر متوسط به دست آمده واکنش بیشتری با پتاسیم کلرید به شکل سولفات پتاسیم:MgSO4? H2O + 2KCl + 4H2O →K2SO4? MgSO4?6H2O + MgCl2
K2SO4? MgSO4?6H2O + 2KCl →2K2SO4+ MgCl2
سولفات پتاسیم با تبلور از کلرید منیزیم محلول تر جدا می شود.
همچنین سولفات پتاسیم می تواند توسط دو فرایند دیگر ساخته شود که در آن هیچ ماده معدنی به طور طبیعی رخ نمی دهد به کار گرفته می شود. در فرایند مانهایم، نمک با عمل اسید sulfuric بر روی پتاسیم کلرید:2KCl + H2SO4→K2SO4+ 2HCl تولید می شود
در فرایند هارگریوز که تنوع اندکی از روش مانهایم است، سولفات پتاسیم با گرم کردن مخلوطی از پتاسیم کلو-راید، دی اکسید گوگرد، هوا و آب:۴KCl + ۲SO۲+ ۲H۲O + o۲→۲K۲SO۴+ ۴HCl ساخته می شود.
مشخصات ایمنی
به طور متوسط سمی برای انسان با مصرف. به طور تجربی سمی متوسط توسط مسیر زیر جلدی. بلع دزهای بزرگ باعث اثرات شدید دستگاه گوارش می شود. هنگامی که گرم به تجزیه آن منتشر دود سمی K2O و SOx. همچنین سولفات ها را ببینید

منابع:

https://en.wikipedia.org/wiki/Potassium_sulfate http://www.cropnutrition.com/potassium-sulfate http://study.com/academy/lesson/what-is-potassium-sulfate-structure-uses-formula.html

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیسموت

بیسموت در حوزه خرید و فروش مواد شیمیایی و خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی، پلتفرمی را راه اندازی کرده تا بازار آشفته مواد شیمیایی را سامان بدهد. با مشخص شدن انواع یک ماده (کیفیت، خلوص، برگه آنالیز و … ) و قیمت های واقعی آنها و از طرفی تخفیف های مناسب روی خرید چندین ماده یکجا و اتصال تولید کنندگان و وارد کنندگان واقعی مواد شیمیایی به خریداران سعی داریم خرید اینترنتی و اتصال مناسبی ایجاد کنیم و این حلقه گمشده را احیا کنیم.

اطلاعات تماس
  • 021284*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید