اطلاعات تماس
  • 021284*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910234857614243

کاربرد‌های اسید اگزالیک

کد: 139910234857614243

https://bit.ly/2XGWf6O

، تهران , (اخبار رسمی): در این مطلب تمام کاربرد های اسید اگزالیک را برای شما کامل آورده ایم

کاربرد های اسید اگزالیک
کاربرد های اگزالیک اسید

موارد استفاده از اسید اگزالیک
اسید اگزالیک که اسید اتاندیوئیک نیز نامیده می شود و نوعی اسید دی کربوکسیلیک ترکیبی است که به طور طبیعی در بسیاری از سبزیجات و گیاهان یافت می شود. وقتی در حالت جامد باشد ، بی بو ، بی رنگ است اما بعد از تصفیه به شکل ماده بلوری سفید در می آید.

اسید اگزالیک نیز در بدن انسان با متابولیسم اسید اسکوربیک یا اسید گلیوکسیلیک تولید می شود. از طریق ادرار از بدن خارج می شود. با این حال ، از نظر صنعتی این اسید به عنوان یک عامل کاهش دهنده عمومی استفاده می شود. ماهیت آن بیشتر خورنده است و نسبت به سایر مواد سطح سمیت بالاتری دارد. مهم است که این ماده شیمیایی پس از استفاده به درستی دفع شود.

لیست موارد استفاده از اسید اگزالیک
صحبت از برخی موارد استفاده از اسید اگزالیک ، این ماده شیمیایی اساساً یک محصول اساسی خانگی است که عمدتا به عنوان پاک کننده موارد مختلف استفاده می شود. در هر صورت ، در زیر برخی از کاربردهای این اسید را بررسی خواهیم کرد.

  • نظافت
  • مصارف صنعتی
  • مصارف دارویی
  • استفاده های دیگر

1. تمیز کردن
اسید اگزالیک همانطور که در بالا ذکر شد عمدتا برای سخت ترین وظایف نظافت استفاده می شود. این اسید دارای ویژگی های سفید کننده مانند است و می تواند برای مواردی مانند زنگ زدگی و لکه های اجسام و فلزات استفاده شود. این اسید در برخی از محصولات تمیز کننده ، شوینده ها و سفید کننده ها به میزان کمی یافت می شود. اسید اگزالیک همچنین برای پرداخت عملی هر سنگ و تصفیه چوب قدیمی ایده آل است.

2. کاربردهای صنعتی
در صنایع ، این ماده شیمیایی بیشتر برای مکانیسم های فرآوری مواد معدنی استفاده می شود. علاوه بر این ، از اسید اگزالیک می توان برای عقیم سازی تجهیزات استفاده کرد و افراد در فضای نساجی از آن برای سفید کردن لباس استفاده می کنند.

3. استفاده های دارویی از اسید اگزالیک
در زمینه پزشکی ، شرکت ها از اسید برای تصفیه بیشتر برخی مواد شیمیایی یا رقیق سازی آنها استفاده می کنند. با این حال ، اطلاعات بسیار کمی در مورد فواید این اسید برای سلامتی وجود دارد. اسید اگزالیک به شکل آلی و خام غیر کشنده است. اما گاهی اوقات می تواند اثرات مضر در بدن نیز داشته باشد.

4. سایر موارد استفاده
بنابراین ، علاوه بر استفاده از ماده شیمیایی برای سفید کردن ، از بین بردن زنگ زدگی و لکه ، از اسید اگزالیک بیشتر به عنوان یک عنصر کاهنده در تولید فیلم عکاسی استفاده می شود. همچنین در مواردی که این اسید رسوبات کلسیم را به طور م fromثر از آب حذف می کند ، در تصفیه فاضلاب استفاده می شود.

سوالات متداول
آیا اسید اگزالیک برای پوست مفید است؟

التهاب شدید پوست می تواند ناشی از اسید اگزالیک باشد. اگر بلعیده شده توسط پوست باشد ، کریستال ها / محلول سمی هستند. سوختگی شیمیایی نادر از اسید اگزالیک ممکن است رخ دهد و می تواند باعث هیپوکلسمی شود. در دست افرادی که در محلول های اسید اگزالیک و بدون دستکش لاستیکی کار می کنند ، گانگرن وجود داشته است.

آیا سرکه اسید اگزالیک دارد؟
مسلماً اسید اگزالیک یک عنصر شیمیایی است. ذاتاً ، اسید اگزالیک یک اسید قوی است: تقریباً 3000 برابر از اسید استیک قوی تر است ، که در سرکه معمولی اصطلاح شیمیایی اسید است (معمولاً به عنوان محلول اسید استیک حدود 5 درصد به بازار عرضه می شود).

چرا از اسید اگزالیک به عنوان استاندارد اولیه استفاده می شود؟
هنجار اولیه هر ماده ای است که بتواند دقیقاً به شکل خالص اندازه گیری شود ، مانند اسید اگزالیک ، به طوری که تعداد خال های موجود را می توان با وزن اندازه گیری شده و جرم مولی شناخته شده برآورد کرد. استانداردهای اصلی لزوماً محلولهای استاندارد مورد استفاده در تیتراسیون اسید و باز نیستند.

چه چیزی می توانم به جای اسید اگزالیک استفاده کنم؟
اسید کلریدریک مشابه اسید سولفوریک به عنوان جایگزین اسید اگزالیک عمل می کند. تا زمانی که فولاد یا فلز دیگر به شکل های اقتصادی تر استفاده شود ، اسید کلریدریک زنگ زدگی و اکسید آهن را در فلزات از بین می برد (روشی که به آن ترشی نیز گفته می شود).

چگونه اسید اگزالیک را خنثی می کنید؟
برای خنثی سازی علائم اسیدهای اگزالیک (و هیدروکلریک) ، پس از خیساندن ، یک دقیقه یا بیشتر در آب روان بمالید. قبل از خشک شدن در محلول آب و جوش شیرین غوطه ور شوید. برای موفقیت ، این کار می تواند 24 ساعت یا بیشتر طول بکشد.

اینها برخی از کاربردهای محبوب اسید اگزالیک است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خواص ، ساختار اسیدها و بازها می توانید به bismoot.com مراجعه کنید یا روی لینک زیر برای دیدن و مطالعه بیشتر و خرید اسید اگزالیک مراجعه کنید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیسموت

بیسموت در حوزه خرید و فروش مواد شیمیایی و خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی، پلتفرمی را راه اندازی کرده تا بازار آشفته مواد شیمیایی را سامان بدهد. با مشخص شدن انواع یک ماده (کیفیت، خلوص، برگه آنالیز و … ) و قیمت های واقعی آنها و از طرفی تخفیف های مناسب روی خرید چندین ماده یکجا و اتصال تولید کنندگان و وارد کنندگان واقعی مواد شیمیایی به خریداران سعی داریم خرید اینترنتی و اتصال مناسبی ایجاد کنیم و این حلقه گمشده را احیا کنیم.

اطلاعات تماس
  • 021284*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار