اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904264433414750

جوشکاری ورق گالوانیزه

کد: 139904264433414750

https://bit.ly/3jimU3B

، تهران , (اخبار رسمی): همانطور که می دانید جوشکاری ورق گالوانیزه آنقدر مهم است که بعضاً به دلیل عدم رعایت ممکن است باعث ایجاد سوراخ هایی در سطح فولاد شود. با ما همراه شوید تا تمام نکات و ترفندهای یک الکترود جوشکاری ورق گالوانیزه نازک را کشف کنیم.

جوشکاری ورق گالوانیزه
جوشکاری ورق گالوانیزه

همانطور که می دانید جوشکاری ورق گالوانیزه آنقدر مهم است که بعضاً به دلیل عدم رعایت ممکن است باعث ایجاد سوراخ هایی در سطح فولاد شود. با ما همراه شوید تا تمام نکات و ترفندهای یک الکترود جوشکاری ورق گالوانیزه نازک را کشف کنیم.

در صنعت از جوشکاری برای اتصال دو ورق استفاده می شود. جوشکاری روی ورق های نازک مانند ورق های گالوانیزه می تواند باعث گرمای بیش از حد شود و در صورت عدم رعایت ، ذوب یا سوراخ هایی روی سطح ایجاد می شود. بنابراین در جوشکاری این محصولات بویژه ورق های گالوانیزه باید دقت کرد که علاوه بر حفظ ظاهر باعث کاهش ظاهر محصول نهایی نشود.
انواع الکترودهای جوشکاری

سیم فلزی روکش دار استفاده شده برای انجام عمل جوشکاری، الکترود جوشکاری گالوانیزه نامیده می شود. این سیم از آلومینیوم، استیل ضد زنگ، نیکل یا ترکیبات کم کربن ساخته شده است که دارای پوشش های آزبست، آهک و سدیم اکسید است. کاربرد اصلی این الکترود برای جوشاندن دو سطح فاصله با پر کردن این فاصله است و انواع مختلفی از قبیل هیدروژن کم، چسبندگی سریع، انجماد سریع و همچنین الکترود انجماد پر شده دارد.

در حقیقت، الکترود جوشکاری برای فرآیندهای دستی استفاده می شود. علاوه بر این، این جوشکاری در صنایع ماشینکاری، اتصال آلیاژها، فولادهای کربن، فولادهای ضد زنگ مانند کروم و نیکل استفاده می شود. لازم به ذکر است که در جوشکاری باید نوع الکترود انتخاب شود تا متناسب با مواد مربوط به قسمت مورد نظر باشد.

نکات ایمنی در جوشکاری ورق گالوانیزه

به دلیل اهمیت موضوعات ایمنی، ما با این بخش شروع خواهیم کرد. به طور کلی، عمل گالوانیزه، افزایش خوردگی و مقاومت در برابر زنگ زدگی محصولات فولادی است، یعنی قرار دادن یک لایه فلزی روی سطح. فولاد. در اینجا چند نکته برای اتصال ورق آهن گالوانیزه آورده شده است:

در طی فرآیند جوشکاری ورق گالوانیزه، موارد زیر را باید در نظر گرفت زیرا در اثر کار بسیار سمی است به دلیل گرما ورق روی تبخیر شده و در معرض گاز آن قرار می گیرد.

بنابراین حتماً در حین عمل از ماسک های جوشکاری، عینک محافظت در برابر اشعه، لباس ضد التهاب و کلاه ایمنی، کفش جوش سبک و عایق استفاده کنید و همچنین زمان انجام این کار را در زمان مناسب روز و مکان داشته باشید. در محیط جوشکاری. در جوشکاری ورق های نازک، انتخاب دستگاه جوش ورق گالوانیزه و نوع الکترود متناسب با ضخامت آن بسیار مهم است.

کاربرد انواع الکترودهای جوشکاری

جوشکاری این ورق ها مشابه سایر قطعات فولادی بدون پوشش است ، اما نکته اینجاست که در هنگام جوشکاری، روکش فلز روی علاوه بر ایجاد مشکلات سلامتی و ایجاد تخلخل در این پوشش تبخیر می شود. مهندسان سه راه حل برای حل این مشکل پیشنهاد داده اند.

  • پوشش روی را از روی قسمت جوش بردارید
  • یک شیب 2 درجه ایجاد کنید و عملیات جوشکاری را از طرف مقابل انجام دهید.
  • برای سهولت در استخراج بخار ، فضای 1.5 میلی متری ایجاد می کند

نکته مهم دیگر که باید در این عملیات مورد توجه قرار گیرد اطمینان از تبخیر بخار با سرعت سریع و استفاده از الکترودهای پر سرعت است. همچنین توجه داشته باشید که میزان گوگرد الکترود بیش از 0.5٪ نیست. اگر مقدار گوگرد زیاد باشد ، روی به فلز جوش نفوذ کرده و باعث ترک خوردگی می شود.

اغلب توصیه می شود در استفاده از الکترودهای جوشکاری بسیار مراقب باشید زیرا الکترودهای مورد استفاده در جوشکاری با گاز آرگان باید از اندازه متوسط ​​و دارای وسیله مناسبی باشند.

می توانید یک قطعه مس را در زیر جوش قرار دهید تا از انتقال فولاد به جاهای دیگر جلوگیری شود تا از انتقال حرارت در حین انجام عملیات جوشکاری جلوگیری شود.
همچنین ممکن است سطح ورق به دلیل گرما چندین بار تغییر رنگ یابد. بستگی به جوش و کیفیت جوش دارد. برای درز جوشکاری با کیفیت بالا روی ورق های نازک گالوانیزه، علاوه بر انجام کار با سرعت بالا، یک الکترود با اندازه متوسط ​​را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که ضخامت درز جوش بسیار مهم است، بنابراین ضخامت مطلوب 0.5 میلی متر و جریان بین 1 تا 2 آمپر است.

البته روش های مختلفی برای جوشکاری ورق های گالوانیزه وجود دارد. به عنوان مثال، در حالت قوس، عملیات با استفاده از مهارت بسیار بالایی انجام می شود زیرا کیفیت نهایی جوش به این دو نظر بستگی دارد. در این بین تجهیزات و دستگاه های نیمه اتوماتیک برای انجام این عمل وجود دارد، که اغلب کیفیت نهایی این جوش ها قابل قبول نیست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تجارت فلز

شرکت توسعه تجارت فلز با داشتن ۲۵ سال تجربه موفق مدیران خود در بازار سنتی خرید و فروش فلزات ایران، از سال 1395 جهت پر کردن حلقه مفقوده کیفیت و خدمات برتر در بازار آهن و فولاد کشور و ایجاد تجربه خرید متفاوت، مطمئن و راحت برای مشتریان گرامی تاسیس گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید