اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905154476514750

انواع ورق آهن

کد: 139905154476514750

https://bit.ly/31zyY8r

، تهران , (اخبار رسمی): ورق های فولادی طبق معیارهای مشخصی تعریف می شوند ، استانداردهای رایج در ایران معمولاً دین آلمانی است ، پس از آن از استاندارد ASTM آمریکا و استاندارد گاوس روسی به ندرت استفاده می شود.

انواع ورق آهن
ورق آهن

ورق های فولادی طبق معیارهای مشخصی تعریف می شوند ، استانداردهای رایج در ایران معمولاً دین آلمانی است ، پس از آن از استاندارد ASTM آمریکا و استاندارد گاوس روسی به ندرت استفاده می شود.

ورق های نورد گرم (سیاه)

ورق هایی گفته می شود که دارای کاربردهای ساختمانی هستند و از نظر کیفیت از ST33 شروع می شوند و در ورق 52ST پایان می یابند. ورق های ST37 از نظر سختی و نرمی طبیعی هستند و هرچه از 37ST پایین تر باشد ، ورق نرمتر می شود. هر چه عنصر کربن در ورق های فولادی بالاتر باشد ، ورق آن مانند ST52 سخت تر است. ورق های گرم در کارخانه های فولادی به طور مستقیم از آهن تولید می شوند و اولین مراحل تولید ورق است. برخی ورق های فولادی در گروه گرم (سیاه) قرار دارند. که قابل کشش است ، برای بدنه کشتی و ماشین آلات سنگین ، به اصطلاح DD11 ، DD12 و DD13 و همچنین STW22 و STW24 که نرم تر هستند. قابل استفاده است و برخی دیگر برای تولید لوله های تحت فشار و مخازن روغن و غیره با استانداردهای 4 SPHT ، 3 و SPHT ، SPHT2 ، SPHT1.

ورق گالوانیزه

فولاد گالوانیزه به عنوان ورق آهن کربنی با روکش (روی)در دو طرف تعریف می شود. دو فرآیند اصلی برای تولید فولاد گالوانیزه وجود دارد: گرمایش دائمی و الکترو گالوانیزه. فرآیند گرمایش ورق با عبور دادن ورق فلزی بر (روی) مذاب است ، در حالی که فرآیند الکترو گالوانیزه شامل استفاده از (روی) به صورت الکترولیت است. سرانجام ، یک لایه (روی) روی ورق پوشانده می شود.

جالب است بدانید که علاوه بر سازگاری با محیط زیست ، این لایه روی از ورقه فلزی در برابر خوردگی و اکسیداسیون نیز محافظت می کند.

این گالوانیزه برای زمانی که این فلز با آب و اکسیژن در تماس باشد مناسب است. از ورق گالوانیزه روی سقف های اتاق زیر شیروانی ، گلخانه ها و هر جا که زنگ زدن امکان پذیر باشد برای جلوگیری از پوسیدگی و خوردگی سطح استفاده می شود. هرچه روی بیشتر در آن استفاده شود ، استحکام ورق بالاتر می رود. و بیشتر در مکان های مرطوب استفاده می شود زیرا حتی اگر پوشش شکسته شود ، از زنگ زدگی محافظت می شود.

ورق رنگی

ورق های گالوانیزه معمولاً با اسپری کردن رنگ با وسیله مخصوص رنگ می شوند. به طور کلی ، ورق های رنگی، رنگ و شکل متنوعی دارند و برای کاربردهای متنوعی مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربردهای ورقهای رنگی:

صنایع ساختمانی

سقف و بدنه انبارها و کارگاهها 

حمل و نقل

ساخت ظروف

کاروانهای ثابت و متحرک و….

ورق هاردوکس

مکانیسم ورق هاردوکس یا ورق ck45 متفاوت است. سختی این فولاد به دلیل عناصر به کار رفته در ترکیب آن است. علاوه بر سختی بالا ، ورق هاردوکس از انعطاف پذیری و جوش پذیری بالایی برخوردار است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تجارت فلز

شرکت توسعه تجارت فلز با داشتن ۲۵ سال تجربه موفق مدیران خود در بازار سنتی خرید و فروش فلزات ایران، از سال 1395 جهت پر کردن حلقه مفقوده کیفیت و خدمات برتر در بازار آهن و فولاد کشور و ایجاد تجربه خرید متفاوت، مطمئن و راحت برای مشتریان گرامی تاسیس گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید