اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139911044878514750

انواع ورق های فولادی و کاربردهای آنها

کد: 139911044878514750

https://bit.ly/3qZyeEA

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه بیشتر محصولات فلزی به صورت ورق های فولادی تولید می شوند ، هر نوع ورق فولادی برای اهداف خاص استفاده می شود. ورق فولاد از مواد مختلفی ساخته شده است که هر یک از آنها در قسمت های مختلف صنعت و ساخت و ساز ساختمان ها استفاده می شود.

انواع ورق های فولادی و کاربردهای آنها
انواع ورق های فولادی و کاربردهای آنها

امروزه بیشتر محصولات فلزی به صورت ورق های فولادی تولید می شوند ، هر نوع ورق فولادی برای اهداف خاص استفاده می شود. ورق فولاد از مواد مختلفی ساخته شده است که هر یک از آنها در قسمتهای مختلف صنعت و ساخت و ساز ساختمانها استفاده می شود. انواع ورق های فولادی هر کدام دارای مشخصات فیزیکی و ساختاری خاصی هستند که با توجه به این ساختار در قسمت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

ورق سیاه (ورق گرم)

ورق سیاه که به آن ورق گرم نیز می گویند ، در 2 نوع ورق سیاه صنعتی و ورق سیاه معمولی و در استانداردهای مختلف تولید می شود. برای اندازه گیری کیفیت ورق سیاه ، از نمایه ای به نام ST استفاده می شود که در ورق سیاه معمولی بین اعداد St33 تا St 52 است. این نام بر اساس مقدار کربن موجود در ورق است ، به طوری که St 33 ورق کمترین میزان کربن و در نتیجه انعطاف پذیری بیشتری نسبت به سایر کیفیت ها دارد و ورق ST52 دارای بیشترین مقدار کربن و در نتیجه انعطاف پذیری بسیار کمی است. است.

کاربرد ورق سیاه

ورق گرم (ورق سیاه) معروف ترین ورق فولادی است که با توجه به نوع آن در صنایع مختلف از جمله ساخت و ساز ، تانکر ، اتومبیل ، مخازن مخصوص ، کشتی سازی و صنایع فلزات سنگین و .. کاربردهای گوناگونی دارد و رایج ترین نوع سیاه ورق از نظر کیفیت ST 37 است که از نظر سختی و انعطاف پذیری متوسط ​​است و بیشترین کاربرد را برای کاربردهای ساختمانی قبایل اسکلت ریخته و ... دارد. از ورق سیاه صنعتی در مصارف صنعتی و پروژه هایی مانند سد سازی ، پروژه های پتروشیمی ، ساخت مخازن و. استفاده شده.

برخی از ورقهای فولادی نیز در گروه گرم (سیاه) قرار دارند. که قابلیت کشش دارند و می توان از آنها برای ساخت بدنه کشتی و ماشین آلات سنگین استفاده کرد. این گروه معمولاً شامل ورق هایی است که از نظر انعطاف پذیری نرم تر هستند ، از جمله DD11 ، DD12 و DD13 و همچنین STW22 و STW 24 ، سایر موارد در گروه گرم (سیاه). که دارای سختی بالا و انعطاف پذیری کمتری برای کاربردهایی مانند تولید لوله های تحت فشار و مخازن روغن و غیره با استاندارد SPHT1-SPHT2-SPHT3-SPHT4 و همچنین ورق های A285 با درجه GR C (C) با 90 A596 با درجه GR 55 تا 90 نیز برای مخازن تحت فشار و سیلندرهای فشار بالا استفاده می شود.

ورق سیاه به دو شکل رول و ورق وارد بازار می شود (البته تا ضخامت 15 مایل ، فقط به دو شکل رول یا ورق وارد بازار می شود و از اندازه 15 مایل به بالا وارد فقط به عنوان یک ورق خام به بازار عرضه شود.) هر دو این دو شکل ورق را می توان در اندازه های مختلف برش داد.

ورق روغنی

ورق سرد که ورق روغن نیز نامیده می شود ، نوع دیگری از ورق استیل است که با استفاده از فناوری نورد سرد تولید می شود. دلیل نامگذاری ورق های سرد به عنوان ورق های روغن اصطلاح عامیانه ای است که بر اساس شکل ظاهری این نوع ورق ها است.

ظاهر ورق روغنی 

در این فرآیند ساخت ورق های روغنی ، ورق های با ضخامت بالا با غلتک زدن به ضخامت کمتری تبدیل می شوند. در این فرآیند، به دلیل استفاده از نورد سرد، کیفیت ظاهر ورق های نورد عالی است. به همین دلیل ، ورقهای روغن بیشتر در کاربردهایی استفاده می شوند که ورق ظاهر بدنه را تشکیل می دهد. ورق های سرد بسته به نوع آلیاژ و همچنین عملیات حرارتی انجام شده بر روی آنها به چند دسته کلی تقسیم می شوند.

ورق های معمولی (مانند ST12) ، ورق های نیمه کششی (مانند ST13) و ورق های فوق کشسان (مانند ST14) نمونه هایی از انواع ورق های روغن هستند. ضخامت استاندارد ورق روغن بین 3 دهم میلی متر تا 3 میلی متر است و از نظر عرض دارای دو عرض استاندارد 100 سانتی متر و 125 سانتی متر هستند. در ایران ، شرکت های فولاد مبارکه اصفهان، هفت آلماس و شرکت فولاد غرب عمده تولید کنندگان ورق های نورد سرد (ورق های روغنی) هستند و در میان ورق های وارداتی ورق های روغنی روس و قزاقستان ، آنها به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند و به طور گسترده در بازار ایران مورد استفاده قرار می گیرند.برای دریافت قیمت ورق روغنی با کارشناسان تجارت فلز تماس بگیرید. 

کاربرد ورق روغنی

ورق های نورد سرد (ورق های روغنی) اساس تولید ورق های گالوانیزه (ورق های سفید) است. از آنجا که خود ورق گالوانیزه رنگی نیز از ورق گالوانیزه ساخته می شود ، در نتیجه ، اساس ورق رنگی ورق روغنی (ورق سرد) است.

وزن ورق روغن

ورق های روغنی یا رول سرد دارای وزن استاندارد ویژه ای هستند که تقریباً برابر با آهن معمولی است.

ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه از ورق سرد (ورق روغنی) تولید می شود. این نیز نوع دیگری از ورق های فولادی است که برای تولید ورق گالوانیزه در یک فرآیند طولانی در کل سطح ورق روغنی ، چندین میکرون فلز روی نشان داده شده است که باعث می شود ورق فولاد در برابر زنگ زدگی مقاوم شود. به عبارت دیگر ، در ورق گالوانیزه ، یک سلول الکتروشیمیایی بین آهن و روی تشکیل می شود که در آن از روی به جای آهن به عنوان آند و از آهن به عنوان کاتد استفاده می شود. در ورق گالوانیزه ، حتی اگر پوشش شکسته شود ، زنگ نمی زند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تجارت فلز

شرکت توسعه تجارت فلز با داشتن ۲۵ سال تجربه موفق مدیران خود در بازار سنتی خرید و فروش فلزات ایران، از سال 1395 جهت پر کردن حلقه مفقوده کیفیت و خدمات برتر در بازار آهن و فولاد کشور و ایجاد تجربه خرید متفاوت، مطمئن و راحت برای مشتریان گرامی تاسیس گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید