اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140001105071914750

کاربرد فولاد سمانته در ساخت چرخ دنده

کد: 140001105071914750

https://bit.ly/3utvvoZ

، تهران , (اخبار رسمی): برای ساخت چرخدنده ما نیاز به نوعی از فولاد سخت داریم متریالی که برای اینکار مورد استفاده قرار میگرند فولاد سمانته نام دارد. 

کاربرد فولاد سمانته در ساخت چرخدنده
کاربرد فولاد سمانته در ساخت چرخ دنده

افزودن کربن به آهن باعث افزایش خواص مقاومت مکانیکی می شود. با این حال ، باید توجه داشت که همان افزایش محتوای کربن باعث کاهش نقطه ذوب آهن می شود ، اگر درصد کربن موجود در آهن بین 2 تا 3/4 درصد باشد ، دمای ذوب آهن تا 1147 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

این نوع آهن چدن نامیده می شود. که کاربرد بسیار گسترده ای در صنعت و ریخته گری دارد. امروزه ده ها نوع چدن از جمله خاکستری، سفید، چکش پذیر، نشکن و آلیاژ… برای کاربردهای مختلف در صنعت تولید و مصرف می شود. برای ساخت چرخدنده ما نیاز به نوعی از فولاد سخت داریم متریالی که برای اینکار مورد استفاده قرار میگرند فولاد سمانته نام دارد. 

کارگاه های ریخته گری با سرمایه گذاری بسیار کمتر از کارگاه های تولید فولاد در شهرک های صنعتی کشور به تولید و تولید قطعات چدن مشغول هستند.

تغییر شکل آهن در دماهای مختلف باعث تغییر در خصوصیات مکانیکی آهن می شود. این تغییرات ، به ویژه ، با افزودن عناصر آلیاژی، مانند نیکل، کروم، منگنز، باعث افزایش سختی و مقاومت (سطح سخت و هسته نرم) و ساختار متالورژی ریز دانه های فولاد می شود.

خصوصیات فوق الذکر از جمله خصوصیاتی است که چرخ دنده های صنعتی با عمر بی نهایت باید داشته باشند.

در کلید فولادی ، بیش از 2000 نوع فولاد معرفی شده است که از هر یک برای تولید یک محصول خاص استفاده می شود. مانند فولادهای ساختمانی ، فولادهای سیمانی ، فولادهای فنری و ...

در این مقاله ، ما بر روی فولادهای مناسب برای ساخت چرخ دنده در جعبه دنده های صنعتی تمرکز خواهیم کرد. درصد کربن و درصد عناصر آلیاژی در فولادها و همچنین نوع و سبک عملیات حرارتی در فولادها ، به صورت متالورژی ، ساختارهای مختلفی را در زیر میکروسکوپ ایجاد می کنند. در بحث چرخ دنده ها و عملیات حرارتی مناسب برای چرخ دنده ها ، داشتن چند ساختار از دو ساختار پرلیت و مارتنزیت ضروری است.

ساختار پرلیت: این ساختار از لایه های متناوب فریت و سمانتیت ساخته شده است. پرلیت مخلوط مکانیکی دو فاز است. این ساختار در دمای 727 درجه سانتیگراد تشکیل می شود و در زیر میکروسکوپ به صورت ترکیبی (اثر انگشت) از لایه های سفید و سیاه دیده می شود. نقاط سیاه وجه اشتراک فریت و سمانتیت است ، خود فریت سفید است.

ساختار مارتنزیت: اگر در حین عملیات حرارتی ، در دمای تبدیل ، آستنیت به پرلیت تبدیل نشود. به دلیل سرعت بالای خنک سازی فولاد ، ساختار مارتنزیت تشکیل می شود. مارتنزیت از نظر شیمیایی مشابه آستنیت است. این ساختار بسیار شکننده است زیرا یک فاز ناپایدار است. این ساختار ممکن است از سختی بالایی برخوردار باشد اما به دلیل ناپایداری شکننده است.

در عملیات حرارتی ، برای جلوگیری از این ساختار ، قطعه معمولاً دوباره گرم می شود تا شرایطی فراهم شود تا اتمهای کربن تحرک کافی برای تبدیل به سمنتیت داشته باشند.

تجزیه مارتنزیت به سایر سازه ها بازگشت یا خوی نامیده می شود. مارتنزیت به صورت دو لایه در فولادهای کم کربن و فولادهای صفحه ای در فولادهای پر کربن وجود دارد.

برای اطلاع از قیمت آهن میتوانید با کارشناسان تجارت فلز تماس بگیرید. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تجارت فلز

شرکت توسعه تجارت فلز با داشتن ۲۵ سال تجربه موفق مدیران خود در بازار سنتی خرید و فروش فلزات ایران، از سال 1395 جهت پر کردن حلقه مفقوده کیفیت و خدمات برتر در بازار آهن و فولاد کشور و ایجاد تجربه خرید متفاوت، مطمئن و راحت برای مشتریان گرامی تاسیس گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید